Șeful ACEA nu se opune interzicerii vânzărilor de mașini cu motoare termice în 2035

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Mașini / Sursa: Freepik.com
Mașini / Sursa: Freepik.com
Deși sectorul mașinilor electrice pare a fi în declin, șeful Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) își arată susținerea față de acest sector.

Companiile auto nu se vor impune în fața deciziei Uniunii Europene de a opri vânzările de automobile noi cu motoare termice până în 2035.

Răspunsul vine din partea președintelui Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Luca de Meo, în contextul în care există multe presiuni asupra sectorului de automobile electrice.

Producătorii europeni de mașini electrice s-au confruntat cu o cerere mai slabă în ultimul an, pe fondul competiției acerbe venite din China.

Pentru a aplana această problemă, companiile au cerut în susținere financiară de la guverne, constând în subvenții și investiții pentru dezvoltarea rețelelor de stații de încărcare pentru a majora cererea mașinilor electrice.

Totodată, adoptarea acestei măsuri, de interzicere a vânzărilor modelelor cu motoare care funcționează cu benzină și motorină, ar putea fi împiedicată în contextul alegerilor europarlamentare. Declarația președintelui Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, susținută de producătorii auto, nu pare să fie în acord cu candidații de dreapta care s-au arătat împotriva acestor schimbări și care au șanse reale la europarlamentare.

Luca de Meo, care este totodată președintele executiv al producătorului auto francez Renault, a susținut că datoria ”liderilor de afaceri nu este să argumenteze împotriva reglementărilor”, subliniind faptul că ”Nu contestăm ținta din 2035. Acum trebuie să ne apucăm de treabă"

De asemenea, Luca de Meo a mai spus că, în opinia sa, interzicerea vânzărilor de mașini care folosesc benzină și motorină în 2035 "este potenţial fezabilă, dar trebuie create condiţii favorabile".

Companiile auto din Uniunea Europeană au un total de 12,9 milioane de angajaţi, posturile din industria auto europeană reprezentând 8,3% din totalul locurilor de muncă din UE.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

TikTok / sursa foto: Pexels.com / cottonbro studio

TikTok dispare din SUA. Google și Apple au șters aplicația

Serviciile TikTok au fost suspendate în Statele Unite,...

Ola Kalenius / Foto: Mercedes

Șeful Mercedes cere investiții reciproce între UE și China

Directorul Mercedes-Benz, Ola Källenius, sugerează o...

Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi aducem în prim-plan cele mai importante subiecte...

Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Bursa / sursa foto: Freepik.com
Donald Trump
foto: pexels.com
Foto: pexels.com
Foto: Pexels.com

Bani pentru fermieri. APIA, veşti bune

Peste 90% dintre fermierii eligibili, autorizați pentru...

Adrian Negrescu / Ilustrație: Oana Pavelescu
Kremlin

pixel