Șeful ACEA nu se opune interzicerii vânzărilor de mașini cu motoare termice în 2035

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Mașini / Sursa: Freepik.com
Mașini / Sursa: Freepik.com
Deși sectorul mașinilor electrice pare a fi în declin, șeful Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) își arată susținerea față de acest sector.

Companiile auto nu se vor impune în fața deciziei Uniunii Europene de a opri vânzările de automobile noi cu motoare termice până în 2035.

Răspunsul vine din partea președintelui Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Luca de Meo, în contextul în care există multe presiuni asupra sectorului de automobile electrice.

Producătorii europeni de mașini electrice s-au confruntat cu o cerere mai slabă în ultimul an, pe fondul competiției acerbe venite din China.

Pentru a aplana această problemă, companiile au cerut în susținere financiară de la guverne, constând în subvenții și investiții pentru dezvoltarea rețelelor de stații de încărcare pentru a majora cererea mașinilor electrice.

Totodată, adoptarea acestei măsuri, de interzicere a vânzărilor modelelor cu motoare care funcționează cu benzină și motorină, ar putea fi împiedicată în contextul alegerilor europarlamentare. Declarația președintelui Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, susținută de producătorii auto, nu pare să fie în acord cu candidații de dreapta care s-au arătat împotriva acestor schimbări și care au șanse reale la europarlamentare.

Luca de Meo, care este totodată președintele executiv al producătorului auto francez Renault, a susținut că datoria ”liderilor de afaceri nu este să argumenteze împotriva reglementărilor”, subliniind faptul că ”Nu contestăm ținta din 2035. Acum trebuie să ne apucăm de treabă"

De asemenea, Luca de Meo a mai spus că, în opinia sa, interzicerea vânzărilor de mașini care folosesc benzină și motorină în 2035 "este potenţial fezabilă, dar trebuie create condiţii favorabile".

Companiile auto din Uniunea Europeană au un total de 12,9 milioane de angajaţi, posturile din industria auto europeană reprezentând 8,3% din totalul locurilor de muncă din UE.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
Banca Naţională a României
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia
Copil
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik

Grupul MOL a semnat o înţelegere cu Kazmunaygas

Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...

Trenul nou a rămas în gară
Industrie. Foto: Pexels.com
Nvidia / FOTO: Freepik
LM 400 / FOTO: Flichr

Lockheed Martin lansează un nou vehicul spațial

Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...

Marcel Boloș / Foto: Inquam Photos / George Călin
Dolari / sursa foto: Freepik.com
Dumitru Nancu
Dumitru Nancu
Tineri / Foto: Freepik

CCIR a organizat Forumul de Afaceri România – Polonia

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

foto: pexels
Tichete / Foto: DCBusiness

Tichetele scapă de impozitare și contribuții sociale

O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...

Dacia Bigster / sursa foto: Dacia.ro

Vânzările Dacia în Europa au scăzut

Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...

Exploatare minieră
Experții au analizat toate aspectele / FOTO: Freepik

pixel