Şeful Ford:Vehiculele electrice vor continua să fie mai scumpe decât cele cu motoare cu combustie internă

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Uzină Ford
Uzină Ford
Vehiculele electrice (EV) ar putea să nu ajungă la paritatea costurilor cu vehiculele alimentate cu motoare cu combustie internă (ICE) până după 2030, a afirmat miercuri directorul general al Ford, Jim Farley, transmite Reuters.

Vorbind la o conferinţă a investitorilor, şeful Ford a declarat că vehiculele electrice vor continua să fie mai scumpe decât cele cu motoare cu combustie internă până la a doua şi a treia generaţie de vehicule care vor intra în producţie după 2025.

Între 2030 şi 2035, a adăugat Farley, cea mai mare parte a economiilor de costuri la EV vor veni "în urma scăderii semnificative a numărului de angajaţi", deoarece vehiculele vor fi mai simplu de produs, cu mai puţine componente şi vor fi echipate cu baterii mai mici, care folosesc materiale mai ieftine.

De asemenea, şeful Ford a previzionat o scădere a costurilor de distribuţie, în urma vânzărilor EV online.

Farley a anunţat că divizia Ford de servicii de software are acum peste 600.000 de abonaţi, triplu faţă de anul trecut. În condiţiile în care firma îşi extinde capacităţile de a strânge date de la vehicule şi şoferi, este normală majorarea diviziei Ford de servicii de software, a subliniat Farley.

Întrebat de o potenţială consolidare la nivelul industriei auto în următorii cinci ani, Farley a estimat "o accelerare a cooperării", citând tranzacţii cum ar fi recentul acord prin care Ford va putea folosi reţeaua de încărcare a Tesla pentru viitoarele sale vehicule electrice.

"Cooperarea este esenţială, în special pentru companiile care poate nu au resurse pentru a produce ecosistem complet EV", a declarat şeful Ford.

Compania a anunţat recent că se aşteaptă în acest an la un profit operaţional ajustat de între 9 şi 11 miliarde de dolari. Cifra include o pierdere anticipată de trei miliarde de dolari la divizia de vehicule electrice, Model e.

În primul trimestru din 2023, Ford a pierdut mai mult de 60.000 dolari per vehicul electric vândut.

Producătorul auto american are trei divizii: Ford Model e (vehicule electrice), Ford Blue (vehicule pe combustie) şi Ford Pro (vehicule comerciale şi servicii).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de Valori București
Lingouri de aur / FOTO: Freepik
Stație de transformare / Foto: Freepik
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...

Sebastian Burduja. Foto: Crisan Andreescu
Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz

pixel