BNR, decizie privind dobânda de politică monetară, în plină criză bugetară
Consiliul de administraţie al...
Directorul general, Luca de Meo, estimează o evaluare între 8-10 miliarde de euro pentru oferta publică inițială (IPO) a Ampere, care a fost deja amânată o dată și este acum programată pentru primăvara anului 2024, transmite Reuters.
Anumiți factori precum cererea mai slabă pentru vehiculele electrice și piețele tulburate de concurența chineză au complicat planurile lui de Meo, surse familiarizate cu problema declarând luna trecută pentru Reuters că prețul pe care îl spera pare prea ambițios în acest stadiu.
Este puțin probabil ca Renault să meargă mai departe cu oferta publică inițială dacă evaluarea va scădea sub 7 miliarde de euro, iar pragul ar putea fi mai aproape de 6 miliarde de euro, afirmă aceleași surse.
Analiștii de la UBS au evaluat Ampere la doar 3-4 miliarde de euro, iar alții au pus sub semnul întrebării raționamentul listării afacerii cu vehicule electrice pentru a obține fonduri.
Încercarea șefului Renault de a lansa divizia electrică pe piața de capital "ar trebui să fie o oportunitate pentru conducere de a spori înțelegerea încă neclară a investitorilor cu privire la beneficiile separării ingineriei și producției specifice motorului cu combustie internă față de cel al vehiculelor electrice cu baterii", au declarat analiștii Jefferies.
Ca parte a discursului său despre IPO-ul Ampere, de Meo urmează să dezvăluie în cursul zilei de miercuri lansarea unui model electric mic și accesibil, în condițiile în care rivalii chinezi mai îi forțează pe producătorii auto mondiali să vină cu modele mai puțin costisitoare.
Renault a fost un pionier în dezvoltarea modelelor electrice începând cu 2010, dar de atunci a rămas în urma unor concurenți mai agili, inclusiv Tesla.
În primele nouă luni ale anului 2023, vânzările de mașini electrice Renault au scăzut cu aproximativ 5% în Europa, după ce în prima jumătate au crescut cu 2,5%, fiind îngreunate de o gamă limitată.
Megane-ul electric, mașina emblematică a Renault, este poziționat sub Modelul Y al Tesla, cu 14.220 de mașini vândute în Franța în perioada ianuarie-septembrie - sau 1% din piața autoturismelor. Aceasta reprezintă mai puțin de jumătate din cele 29.291 de Model Y vândute în aceeași perioadă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Consiliul de administraţie al...
Calendarul fiscal al lunii...
Marți, 8 iulie 2025, Banca...
Firmele mici care au intrat în...
Remunerații mai mari pentru...
Dobânzile interbancare ROBOR...
Banca Națională a României...
Calitatea transportului pe calea ferată a intrat în...
Grupul austriac OMV a anunţat,...
Vasile Marica va fi prezent la...
Bulgaria se pregăteşte să îşi...
Trump declanșează un nou val de...
Proiectul de lege privind unele...
România ar trebui să renunţe la...
BET continuă tendința...
O companie americană închide în...
Deficitul bugetar a ajuns la 1,7% din PIB, nivelul...
Dolarul s-a apreciat luni în...
Musk anunţă că lansează un...
Banca Națională a României a...
Liberalizarea prețului la...