Șeful Stellantis își apără salariul de 36,5 milioane de euro

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Carlos Tavares / FOTO: Wikipedia
Carlos Tavares / FOTO: Wikipedia
”Ca un jucător de fotbal, există un contract”, a declarat Carlos Tavares.

„Dacă aveți convingerea că este inacceptabil, faceți o lege și modificați legea. Iar eu o voi respecta”, a răspuns șeful Stellantis criticilor care i-au fost aduse.

Anul trecut, președintele de atunci al Medef, Geoffroy Roux de Bézieux, a văzut în Carlos Tavares un „Mbappé al industriei auto”. Astăzi, șeful Stellantis se compară cu un fotbalist pentru a-și apăra remunerația, care ar putea ajunge la 36,5 milioane de euro pentru 2023, salariu care va fi supus votului adunării acționarilor ai grupului auto.

„În primul rând, este o dimensiune contractuală între companie și mine. La fel ca în cazul unui fotbalist sau a unui pilot de Formula 1, care au, la rândul lor, contracte semnate cu cifre aprobate”, a subliniat șeful portughez al producătorului de automobile numărul patru mondial, în timpul unei vizite la fabrica din Trémery (Moselle), la nord de Metz.

Carlos Tavares a mai precizat că „90% din salariul lui” ar depinde de rezultatele Stellantis. „Iar suma arată că, aparent, rezultatele companiei nu sunt prea rele”, a spus el. „Dacă am fi avut performanța concurenților noștri, salariul ar fi fost mult mai mic”, a adăugat el.

Cu mărcile sale Peugeot, Citroën, Fiat, Jeep și chiar Dodge, grupul născut în urma fuziunii dintre PSA și Fiat Chrysler a înregistrat un nou profit record de 18,6 miliarde de euro în 2023, în creștere cu 11% pe un an. „Sub conducerea lui Carlos Tavares, compania a obținut una dintre cele mai bune performanțe din industria auto cu o marjă de 12,8% în 2023”, mai subliniază Stellantis.

Șeful portughez în vârstă de 65 de ani, fost mâna dreaptă a lui Carlos Ghosn la Renault, mai apreciază că, în spatele acestei noi dezbateri asupra remunerației sale există „o dimensiune societală”. „Dacă aveți convingerea că este inacceptabil, faceți o lege și modificați legea. Iar eu o voi respecta”, a răspuns el.

Astăzi, doar remunerația directorilor companiilor publice este plafonată în Franța. Iar dacă pentru companiile listate există sistemul „say on pay”, adică un vot obligatoriu al acționarilor asupra remunerației executivului, acest lucru nu se aplică la Stellantis, care are sediul central în Țările de Jos, la Amsterdam.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Bursa / sursa foto: Freepik.com
Donald Trump
foto: pexels.com
Foto: pexels.com
Foto: Pexels.com

Bani pentru fermieri. APIA, veşti bune

Peste 90% dintre fermierii eligibili, autorizați pentru...

Adrian Negrescu / Ilustrație: Oana Pavelescu
Kremlin
SUA vs China
Călin Georgescu / Foto: Inquam Photos / George Călin
Regele Philippe al Belgiei / Foto: UE

pixel