Servicii financiare alternative. Topul preferințelor românilor

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Încrederea, un factor esențial
Încrederea, un factor esențial
Analizând motivele care au stat la baza orientării clienților spre serviciile financiare alternative, observăm că cel mai important aspect de care s-a ținut cont este încrederea – 40%, arată al treilea val al studiului cantitativ „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor” (eșantion reprezentativ la nivel național de 1123 respondenți, internet users, 18-65 ani), realizat de EXACT Business Solutions în noiembrie 2018.

Sunt, de asemenea, apreciate lipsa birocrației (37%), alimentarea foarte rapidă a cardului propriu (34%), transferurile instante către alți deținători de servicii financiare alternative (30%), cursul de schimb avantajos (29%), posibilitatea retragerii de bani de la orice bancomat, fără comision (28%), sistemul bine securizat (27%).

Citește și Piața asigurărilor este în creștere în România

Românii care nu apelează la servicii financiare alternative își justifică opțiunea aducând în prim-plan lipsa de informații cu privire la avantajele utilizării unor astfel de servicii (32%). „Printre motivele enumerate de aceștia se mai regăsesc lipsa ocaziei de utilizare (25%), teama datorată lipsei informațiilor de utilizare (21%) și gradul înalt de satisfacție în relația cu banca actuală (21%)”, afirmă Julien Zidaru, Managing Partner Exact Business Solutions.

Telekom Banking și Orange Money – brandurile cu cea mai ridicată notorietate

Telekom Banking obține cele mai mari procentaje – 41%, fiind urmat de Orange Money (21%), iCARD (9%), Revolut (7%) și Monese (6%).

Telekom Banking, Orange Money, Revolut și Monese – cele mai folosite servicii financiare alternative

Referindu-ne la serviciile financiare alternative utilizate, Telekom Banking înregistrează o rată de utilizare în rândul populației utilizatoare de internet de 7%, fiind urmat de Orange Money - cu 3% și Revolut, respectiv Monese - ambele cu 2%.

Telekom Banking, Orange Money și iCARD – în intențiile de cumpărare ale românilor

Telekom Banking reprezintă tot prima opțiune (11%) și atunci când este analizată probabilitatea ca un român, utilizator de internet, să folosească în viitor serviciile financiare alternative. Orange Money este menționat de 7% dintre respondenți, iar iCARD de un procent de 3%.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Consultant fiscal / Foto: Freepik
Alexandru Nazare
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Curs valutar / Freepik.com
Banca Transilvania / FOTO: Pagina de Facebook a BT
Programul Sprijin pentru România
Neptun Deep: Microtunelul conductei de transport al gazelor naturale

De ce Neptun Deep nu va aduce energie ieftină - Analiză

Romgaz și OMV Petrom se pregătesc să înceapă, în 2027,...

Un motostivuitor transportă o mașină veche / Foto: Arhivă
ANAF. Freepik.com
Sediul Europol
Banca / FOTO: Unsplash
Oficiu poștal
Freepik.com
Lukoil

Kazahii se gândesc să scape de Lukoil

Autoritățile din Kazahstan analizează opțiunile privind...

Romgaz / FOTO: Pagina de Facebook a Romgaz
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Facturi. Sursa: Freepik.com
Evaluări / FOTO: Freepik
Foto: Mihai Ciobanu
Florin Jianu
ANAF
Calcule. Foto: Freepik.com
Giorgia Meloni / Sursa: flickr.com
Casa de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu

Curs BNR. Leul rămâne stabil, aurul continuă scăderea

Cursul valutar anunțat luni, 27 octombrie 2025, de Banca...


pixel