LEGO încetează livrările de jucării spre Rusia
Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Lego nu mai vinde jucării în Rusia
Lego nu mai vinde jucării în Rusia
Mari companii din cele mai variate industrii s-au retras de pe piața din Rusia după ce Vladimir Putin a ordonat invadarea Ucrainei. Printre primele companii care au plecat au fost cele din domeniul bancar după care au urmat și altele.

Acum a venit și rândul Lego Group, cel mai mare producător de jucării din lume, carea a anunțat că oprește vânzările în Rusia și a reziliat contractul cu operatorul celor 81 de magazine Lego din această țară.

Lego a decis să "înceteze pe termen nedefinit operațiunile comerciale în Rusia", a precizat compania într-un e-mail. Aceasta include concedierea majorității angajaților săi din Moscova și încetarea parteneriatului cu Inventive Retail Group, care deținea și opera magazinele în numele Lego.

Lego a oprit deja în martie livrările de produse după ce Rusia a invadat Ucraina. Dar este posibil ca producătorul danez de jucării să nu-și poată ține produsele în afara țării. 

Pe lângă creditele ieftine și subvențiile pentru industriile aflate în dificultate, guvernul rus a răspuns sancțiunilor și prin anularea taxelor vamale pentru numeroase produse și legalizarea vânzărilor pe piața gri, cunoscute și sub numele de importuri paralele. 

Potrivit unei declarații din 11 iulie de pe site-ul său, Ministerul rus al Comerțului a aprobat modificări ale listei de produse pentru importul paralel care afectează "în principal" "produsele mărcilor Siemens, BMW și LEGO, care și-au anunțat anterior ieșirea completă de pe piața rusă". 

Citește și: Cum a reușit Lego să fie marea câștigătoare în pandemie

Lego a înregistrat vânzări și profit record anul trecut, întrucât consumatorii de toate vârstele s-au orientat către acest fel de jucării în timpul pandemiei.

Venitul net a crescut cu 19%, până la 1,6 miliarde de dolari, a declarat miercuri compania, care își are sediul în vestul Danemarcei. Vânzările au crescut cu 13% până la peste 5 milioane de dolari, cea mai mare sumă pe care Lego a câștigat-o vreodată, într-un singur an, scrie Bloomberg.

Sub conducerea directorului executiv Niels B. Christiansen, Lego a investit foarte mult în platforme și produse online care cuplează blocurile sale colorate cu elemente digitalizate. Dar compania a mai spus că a adăugat aproximativ a mărit cu 25% prezența sa fizică în magazine, ajungând pe plan global la 678 de magazine.

Lego, care este controlată de familia miliardarului Kjeld Kirk Kristiansen, a declarat miercuri că a câștigat cote de piață la nivel global, precum și pe toate cele 12 cele mai mari piețe în 2020.

”În ultimii doi ani am făcut investiții la scară largă în inițiative menite să sprijine creșterea pe termen lung”, a spus Christiansen în declarație. ”În 2020, am început să vedem beneficiile acestora, în special în comerțul electronic și inovarea produselor.”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cod galben de inundaţii, sâmbătă seara. Zonele vizate

A fost emis un cod galben de inundaţii.

Compania de audit a Trump Media, acuzată de fraudă

Firma de audit a Trump Media, compania care conduce...


pixel