Sindicatele avertizează că Volkswagen vrea să închidă trei uzine. Zeci de mii de locuri de muncă, eliminate

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Volkswagen / Foto: Chris Verwymeren / Flickr
Volkswagen / Foto: Chris Verwymeren / Flickr
Sindicatele avertizează că Volkswagen intenţionează să închidă cel puţin trei uzine din Germania.

Grupul german Volkswagen, cel mai mare constructor european de automobile, intenţionează să închidă cel puţin trei uzine şi să elimine zeci de mii de locuri de muncă în Germania, a anunţat luni comitetul de întreprindere de la Volkswagen, care vorbeşte de un plan social "istoric", informează AFP şi Reuters.

De asemenea, planul prevede o reducere cu 10% a tuturor salariilor şi îngheţarea lor în 2025 şi 2026, a mai informat comitetul de întreprindere de la Volkswagen într-un comunicat de presă, precum şi transferul în străinătate a mai multor activităţi şi departamente din cadrul grupului, care în prezent sunt amplasate în Germania.

"Echipa managerială este serioasă cu privire la toate aceste lucruri. Nu este doar retorica din timpul negocierilor colective", a avertizat preşedintele comitetului de întreprindere de la Volkswagen, Daniela Cavallo.

"Acesta este planul prin care cel mai mare grup industrial german vrea să demareze operaţiunea de lichidare din Germania", a adăugat Cavallo, fără a preciza care sunt uzinele afectate şi nici câţi dintre cei aproximativ 300.000 de angajaţi ai Volkswagen Group din Germania ar putea fi disponibilizaţi. "Toate uzinele VW din Germania sunt afectate de aceste planuri. Niciuna nu este sigură", a mai spus Cavallo.

Aceste comentarii reprezintă escaladarea conflictului între muncitorii şi echipa managerială de la Volkswagen, care este presat să diminueze costurile şi să rămână competitiv în contextul cererii scăzute din China şi Europa.

Cavallo a precizat că există un acord între ambele părţi cu privire la natura problemelor cu care constructorul german, la fel ca şi mulţi dintre constructorii auto europeni, se confruntă, variind de la tranziţia mai lentă decât se preconiza la automobilele electrice şi până la intrarea agresivă a rivalilor chinezi pe piaţa din Europa.

"Nu suntem departe când vine vorba de analizarea problemelor. Dar suntem foarte departe când vine vorba de răspunsul la probleme", a spus Cavallo.

Cel mai mare constructor auto european şi sindicatele negociază de mai multe săptămâni un plan de restructurare a afacerilor şi reducere a costurilor, plan care include, pentru prima dată în istoria companiei, şi închiderea unor uzine din Germania.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Alexandru Nazare, ministrul de Finanțe
Administrator de firmă / Foto: Freepik
Programul Rabla
Magazin Loro Piana
Factură energie electrică
Amazon Iași
Clădire cu risc seismic
Curs valutar
ANAF / Foto: DCBUsiness
Temu / Foto: DCBusiness
Rovinieta
Benzinărie / Foto: Freepik
Un bărbat ține în mâini documente naziste descoperite recent în Palatul Justiției din Buenos Aires / Foto: Reuters
Caschetă de militar
Tanczos Barna, Ilie Bolojan și Cseke Attila
Agenția Fitch Ratings
Trafic intens pe autostradă / Foto: Freepik
Bani / Foto: DCBusiness
Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Fermierii vor fi mai protejați / Foto: Freepik
Petroliști / Foto: Enrique Marcarian / Reuters
Curtea Constituțională
Muncitor
Ciprian Șerban, ministrul Transporturilor
Muncitori în fața unui panou de comandă / Foto: Freepik
Casă de schimb valutar

pixel