Ghidul e-Factura a fost actualizat. Informații noi pentru contribuabili
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Având în vedere modul defectuos în care a funcționat până acum sistemul eFactura, au fost luate măsuri pentru a îmbunătăți acest sistem menit să reducă birocrația.

Astfel, într-un comunicat al Ministerului Finanțelor, a fost publicat un ghid care vine în sprijinul diferitelor companii din piață dar și a firmelor care oferă servicii de contabilitate. Ghidul poate fi descărcat de aici.

Noutatea constă în faptul că utilizarea sistemului eFactura se poate face direct din site-ul ANAF deși este necesară, în continuare, deținerea unui cont SPV, în baza unui certificat digital.

 

Principalele schimbări

 

„Fiecare discuție și fiecare îmbunătățire adoptată au ținut cont de nevoile semnalate de contribuabili. Avem deja o serie importantă de actualizări, din care reamintesc: A fost introdusă și funcția de autofacturare, platforma nu mai poate înregistra aceeași factură de mai multe ori, a fost introdusă filtrarea pe criterii specifice, descărcarea facturilor se poate face direct în PDF, a fost rezolvată problema zecimalelor și lista continuă. Acum lucrăm la o aplicație simplificată pentru firmele mici care nu au un volum mare de facturi, pe care o vom lansa la începutul lunii martie. Am spus de la bun început că sistemul este unul perfectibil și că ne-am angajat să fim flexibili și receptivi la feedback, iar toate aceste modificări demonstrează această deschidere de a face implementarea cât mai accesibilă”, a explicat ministrul Marcel Boloș.

Ministerul Finanțelor menționează că de la începutul implementării obligatorii a sistemului RO eFactura, anume, de la data 1 ianuarie și până acum au fost înregistrate circa 40 milioane de facturi în relația business to business (B2B) care cumulează suma de 397 de miliarde de lei.

 

Implementarea e-Factura

 

În comunicat, Ministerul de Finanțe reaminteșre că în cazul în care sistemul nu este funcțional timp de cel puțin 24 de ore, obligația de transmitere a facturilor de către companii se suspendă până la repunerea în funcţiune a acestuia.

Termenul-limită pentru transmiterea facturilor emise, pentru livrările de bunuri și prestările de servicii care au locul livrării sau prestării în România, în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura este de 5 zile lucrătoare (n.r. de la 1 iulie sunt 5 zile calendaristice) de la data emiterii facturii, dar nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data-limită prevăzută pentru emiterea facturii la art.319 alin.(16) din Codul fiscal.

În perioada 1 ianuarie - 31 martie 2024, nerespectarea termenului limită pentru transmiterea facturilor în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura nu se sancționează.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Obligații noi pentru bănci față de clienții cu credite

Într-o mișcare care ar putea aduce un val de alinare...

Start-Up Nation. Condiții noi pentru cei care vor să aplice

Ministerul Economiei și Antreprenoriatului propune o...

Ahold Delhaize deschide un hub tech în București

Distribuitorul belgiano-olandez vrea să facă din...

Tesla propune o nouă mașină-minune. Cât mai repede posibil

Și ce dacă rezultatele financiare pe primul trimestru al...

Boeing va plăti în avans pentru a-și menține producția

Producătorul american de avioane Boeing va plăti un...

BNR: Câţi bani au românii în depozitele bancare

Banca Naţională a României a publicat cifrele privind...

ANOFM: Încep 139 de programe de formare profesională

139 programe de formare profesională vor începe în luna...


pixel