PNL primește șase ministere, inclusiv Energia și Fondurile Europene
Preşedintele PNL, Ilie Bolojan,...
Potrivit sondajului „Percepția publică asupra vaccinării. Încrederea românilor în vaccinarea anti COVID19”, 92.6% dintre români au auzit de campania de vaccinare a populației împotriva Covid-19 începută de țările Uniunii Europene, inclusiv România, la finalul lunii decembrie. Sondajul a fost realizat de către INSCOP Research și Verifield, în parteneriat cu Centrul de Cercetare in Comunicare si Inovare Socială (CoRe) din cadrul Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca la comanda think-tankului STRATEGIC Thinking Group – Asociația Grupul de Gândire Strategică. Alți 7,2% dintre românii chestionați nu au auzit de această campanie, iar 0,3% nu știu sau răspund.
Despre implicarea Uniunii Europene în achiziția de vaccinuri, 73,2% dintre participanții la sondaj au o părere bună, iar 22,5% au o părere proastă. Ponderea non-răspunsurilor este 4,3%.
În ceea ce privește analiza socio-demografică, românii sub 45 de ani, cei cu un nivel de educație scăzut, cei inactivi, cei fără venit sau cu un venit redus tind să aibă într-o măsură mai mare decât celelalte categorii socio-demografice o părere proastă despre decizia UE de a negocia și achiziționa vaccinurile anti-COVID-19 pentru toate statele membre ale Uniunii.
Despre pregătirea campaniei naționale de vaccinare, 56,6% dintre participanții la sondaj sunt de părere că până acum campania națională de vaccinare împotriva Covid-19 a fost pregătită foarte bine sau bine, 39,3% că a fost pregătită prost sau foarte prost. Nu știu sau nu răspund reprezintă 4,1%. Și aici, analiza socio-demografică arată că cei care apreciază că până acum campania a fost pregătită bine sau foarte bine sunt în special persoanele peste 60 de ani, respondenții cu studii superioare, inactivii pasivi, cei care nu au cont pe rețele sociale și respondenții care câștigă peste 3.000 de lei.
Despre implicarea Armatei și a Bisericii în campania de vaccinare, două treimi dintre respondenți (66%) cred că implicarea Armatei în derularea campaniei naționale de vaccinare este o idee foarte bună sau bună. Doar 30% consideră implicarea instituției drept o ideea proastă sau foarte proastă, iar 4% nu știu sau nu răspund. Analiza socio-demografică arată că respondenții peste 60 de ani, cei inactivi pasivi și persoanele cu studii superioare apreciază implicarea Armatei în derularea campaniei de vaccinare drept o idee bună și foarte bună într-o proporție mai ridicată decât restul categoriilor socio-demografice. Sunt de părere contrarie în special tinerii între 18 și 29 de ani, cei inactivi potențial activi și respondenții fără venit.
49,8% dintre respondenți sunt de părere că Biserica, indiferent de confesiune, ar trebui să sprijine campania de vaccinare, în timp ce 46,3% se opun acestei idei, iar 4% nu știu sau răspund. Sunt de părere că Biserica, indiferent de confesiune, nu ar trebui să sprijine campania de vaccinare în special locuitorii din regiunea Centru și respondenții între 18 și 29 de ani, respectiv cei cu vârsta între 30 și 44 de ani.
Ăeste 85%, respectiv 85,8% dintre români sunt de acord cu ordinea categoriilor de persoane prioritare la vaccinare stabilită în cadrul strategiei naționale. 11,6% își exprimă dezacordul față de ierarhia stabilită de autorități. Procentul non-răspunsurilor este 2,6%. Analiza socio-demografică arată că respondenții peste 60 de ani și cei din urbanul mare sunt de acord într-o proporție mai ridicată decât restul cu ordinea categoriilor de persoane prioritare la vaccinare.
Pașaport de vaccinare. Discuții între România și Israel
Despre informațiile pe tema vaccinurilor și a vaccinării oferite de autorități până acum, 32,6% dintre respondenți apreciază că acestea sunt utile și suficiente, 49,5% că sunt utile, dar insuficiente, iar 15,1% că sunt inutile. Nu știu sau nu răspund la această întrebare 2,8%. Distribuția opiniilor populației este clară și indică în mod necesar o densitate și o diversitate mai mare a informațiilor oficiale despre vaccinurile anti-COVID19 și vaccinare. Sunt de părere că informațiile legate de vaccinul anti-Covid și campania națională de vaccinare oferite de autorități până acum sunt utile și suficiente în special respondenții care lucrează la stat. Consideră că informațiile legate de vaccinul anti-Covid și campania națională de vaccinare oferite de autorități până acum sunt utile, dar insuficiente mai ales persoanele care au studii superioare, cele care locuiesc în urbanul mare și respondenții care câștigă peste 3.000 de lei. Persoanele care au studii primare și respondenții fără venit consideră într-un procent mai ridicat că informațiile legate de vaccinul anti-Covid și campania națională de vaccinare oferite de autorități până acum sunt inutile.
Despre administrarea vaccinurilor în locații din afara unităților sanitare, 53% dintre cei chestionați declară că au încredere inclusiv în caravane mobile, în timp ce 45,3% își exprimă neîncrederea în administrarea vaccinului în astfel de locații, iar 1,8% nu știu sau nu răspund. Au încredere în administrarea vaccinului în locații în afara unităților sanitare mai ales respondenții cu vârsta între 45 și 59 de ani, cei cu studii superioare, respondenții care locuiesc în regiunea București-Ilfov și cei care câștigă peste 3.000 de lei. Nu au încredere în administrarea vaccinului în locații în afara unităților sanitare mai ales respondenții cu vârsta până în 29 de ani, respondenții inactivi potențiali activi și persoanele fără venit.
Dintre diversele formulele de vaccin deja avizate pentru utilizare sau aflate în fazele finale de avizare, românii au cea mai mare încredere în cel dezvoltat de Pfizer – BioNTech. Astfel, 51,6% dintre români declară că au multă și foarte multă încredere în vaccinul Pfizer – BioNTech (SUA – Germania), în timp ce 33,6% declară că puțină și foarte puțină încredere, iar 9,2% că nu au auzit de acest vaccin. Nu știu sau răspund reprezintă 5,6%. Au multă și foarte multă încredere în vaccinul Pfizer – BioNTech mai ales respondenții cu vârsta peste 60 de ani, cei cu studii superioare. În vaccinul Moderna au încredere multă și foarte multă 44,1% dintre respondenți, în timp ce 38,6% declară că au puțină și foarte puțină încredere, iar 11,6% că nu au auzit de acest vaccin. 5,7% nu știu sau răspund. Au multă și foarte multă încredere în vaccinul produs de Moderna mai ales respondenții care au vârsta peste 60 de ani, cei care locuiesc în regiunea Centru, respondenții care câștigă peste 2000 de lei pe lună, respondenții cu studii superioare.
Experții OMS, în EPICENTRUL pandemiei. Concluzia lor, NEAȘTEPTATĂ
Au încredere multă și foarte multă în vaccinul Oxford- AstraZeneca 38,5% dintre respondenți, în timp ce 35,7% declară că au puțină și foarte puțină încredere, iar 17,3% că nu au auzit de acest vaccin. 8,5% nu știu sau nu răspund. Au multă și foarte multă încredere în vaccinul produs de Oxford – AstraZeneca mai ales respondenții care locuiesc în regiunea Centru, respondenții care câștigă peste 3.000 de lei, cei cu studii superioare.
În vaccinurile dezvoltate de China au încredere multă și foarte multă 17,8% dintre respondenți, în timp ce 58,7% declară că au puțină și foarte puțină încredere, iar 16,4% că nu au auzit de aceste vaccinuri. Ponderea non-răspunsurilor în acest caz este de 7,1%. În rândul categoriei respondenților cu vârsta între 30 și 44 de ani se înregistrează procente mai ridicate ale celor care au puțină și foarte puțină încredere în vaccinurile dezvoltate de China. 17,7% dintre români declară că au multă și foarte multă încredere în vaccinul Sputnik (Rusia), în timp ce 55,2% declară că au puțină și foarte puțină încredere, iar 19% că nu au auzit de acest vaccin. 8,1% este ponderea non-răspunsurilor.Au puțină și foarte puțină încredere în vaccinul Sputnik mai ales respondenții din categoria de vârsta între 30 și 44 de ani, locuitorii din regiunea Centru și respondenții care câștigă sub 1.000 de lei lunar.
În cazul în care datele epidemiologice vor indica nevoia unei vaccinări sezoniere anti-COVID19 (la fel ca în cazul vaccinării pentru virusul gripal), 57,6% dintre cei intervievați ar fi dispuși să se vaccineze anual, 37,2% nu ar fi dispuși, iar 5,2% nu știu sau nu răspund. Persoanele peste 60 de ani, inactivii pasivi și persoanele cu un venit luna peste 3.000 de lei declară într-un procent mai ridicat că ar fi dispuse să se vaccineze anual. De părere contrarie sunt în special respondenții fără venit.
75,7% dintre români spun că nu au primit niciodată recomandări privind vaccinarea de la medicul de familie sau de la medicul specialist, 11,6% că au primit o singură dată astfel de recomandări, iar 12,3% de mai multe ori. Nu știu sau nu răspund la această întrebare 0,4% din totalul eșantionului. Declară că nu au primit niciodată recomandări privind vaccinarea de la medicul de familie în special respondenții din categoria celor fără venit.
Sondajul de opinie, realizat în perioada 13 ianuarie – 3 februarie 2021, reprezintă o evaluare independentă sintetică a opiniilor românilor cu privire la vaccinarea anti-COVID 19.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Preşedintele PNL, Ilie Bolojan,...
Kelemen Hunor a subliniat că UDMR își va asuma...
Această ajustare reflectă...
Când ar putea fi adoptată o...
Poate fi un simplu joc de glezne, o încercare de...
WhatsApp continuă să-și îmbunătățească funcția de...
Ministrul Energiei a făcut bilanțului anului 2024, unul...
Decizia vine pe fondul unor controverse globale legate...
O tranzacție de peste 5...
Pe scurt, prețurile la carburanți au crescut.
Președintele ales a lansat un...
Un proiect revoluționar...
Ungaria caută o soluție pentru...
Valoarea sprijinului acordat...
Surprinzători cine sunt cei mai mari cumpărători.
Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis o...
O descoperire istorică a fost...
Cheltuielile de apărare ale...
Întreprinderea vizată numără...
Negocieri intense pentru un plan de economii fără...
Pe ultima sută de metri!
Miliardarul american Frank McCourt intenționează o...
În multe magazine acest produs...
Grupaj de știri.
Vicepreședintele Administrației...
Cred că de la Bucureşti sau Budapesta nu putem evalua cu...
În ultimul an, prețul boabelor de cacao a crescut...