Spania a decis: Transportul feroviar, mai important decât autostrăzile

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Cu trenul
Cu trenul
Prin noul său plan de dezvoltare a infrastruturii de transport, Madrul intenționează să înlocuiască taxele de autostradă cu măsuri de încurajare a transportului feroviar.

Guvernul spaniol a reușit să negocieze cu Uniunea Europeană noul său plan de dezvoltare a infrastructurii de transport, cu scopul de a menține autostrăzile naționale libere de taxe. Se va evita, astfel, returnarea taxelor de drum. Această decizie a fost aprobată de Bruxelles în schimbul angajamentului Spaniei de a-și dezvolta rețeaua feroviară. Astfel, va fi redusă, pe de o parte, poluarea, iar pe de altă parte va fi încurajat transportul cu trenul, de persoane și de mărfuri. Această evoluție a stârnit o dezbatere aprinsă în timpul alegerilor legislative. Cu toate acestea, după negocierile din vară cu Bruxelles-ul, proiectul a primit în sfârșit undă verde din partea Uniunii Europene. 

În campania electorală din iulie, guvernul spaniol a propus inițial restituirea taxelor pe autostrăzi în 2024, în schimbul unor fonduri europene. Drept urmare, această propunere a stârnit o reacție puternică din partea șoferilor și a companiilor din sectorul drumurilor. 

În plus, ea a fost în centrul campaniei politice de dreapta. Cu toate acestea, cu câteva zile înainte de alegeri, șeful guvernului Pedro Sánchez a anunțat negocieri în desfășurare cu Uniunea Europeană. Obiectivul este eliminarea acestei modalități.

Planul de redresare a Spaniei, care a inclus inițial restituirea taxelor de autostradă, urmărea să deblocheze 8 miliarde de euro de ajutor european. Această propunere s-a aliniat, de asemenea, la criteriile stabilite de Comisia Europeană pentru reducerea nivelurilor de poluare și promovarea transportului feroviar. Cu toate acestea, confruntat cu presiunile populare și politice, guvernul spaniol a trebuit să-și revizuiască strategia.

Noul plan prezentat de Madrid intenționează să înlocuiască taxele de autostradă cu măsuri de încurajare a transportului feroviar de persona și de marfă. Astfel, Spania se angajează să își dezvolte rețeaua feroviară și să creeze noi linii. În plus, statul spaniol dorește să susțină costurile feroviare pentru cel puțin 5 ani. În plus, vor fi instituite măsuri de stimulare. Scopul este de a promova tranziția de la transportul rutier la transportul feroviar până la sfârșitul anului 2024. Această inițiativă își propune să reducă poluarea și să optimizeze utilizarea infrastructurii existente.

Deși autostrăzile naționale rămân libere, Spania păstrează 1.435 de kilometri de autostrăzi cu taxă. Ceea ce reprezintă aproximativ 10% din rețeaua națională. Aceste taxe rămân pe secțiuni specifice, în special pe AP-66, P-46, AP-51, AP-6, AP-53, AP-61, AP-66, AP-68, AP. -7 și AP-9. În plus, în Catalonia, regiunea nu are autostrăzi naționale cu taxă. Cu toate acestea, mai multe autostrăzi regionale au taxe de trecere. Ca și C-16, tunelul Cadí, tunelul Vallvidrera, legătura dintre Sant Cugat del Vallès și Terrassa, precum și C-32 dintre Castelldefels și El Vendrell.

Citește și Investitorii români au dat năvala pe piața imobiliară din Spania

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Tineri analizează grafice / Foto: Freepik
BNR
Investiții / Foto: Freepik
Ciprian Ciucu

Întâlnire Ciucu - Bolojan - Nazare pe finanțele Capitalei

Primarul general al Capitalei, Ciprian Ciucu, va avea...

Fabrică de bere / Foto: Freepik

Piața berii se îndreaptă către un minimum istoric

Piaţa berii probabil că va închide anul 2025 cu o...

Drona găsită în Argeș / Foto: Antena 3 CNN
Ionuț Dumitru, analist economic
Au dispărut documente din dosar / Foto: DoJ
Planificarea este cuvântul cheie / Foto: Freepik
Hackeri ruși / Foto: DCBusiness

Cum atacă Rusia infrastructura critică a Europei

Un incident aparent banal petrecut în vestul Norvegiei a...

Sakhalin Energy
Un cuplu verifică documente / Foto: Freepik
ANAF

ANAF 2026. Fiscul poate bloca cesiuni ale părților sociale

Transferul părților sociale intră sub reguli stricte în...

Lemne de foc / Foto: Freepik
Românii adora cozonacii

Cozonacul se scumpește cu 12% de sărbători, anunță ROMPAN

Patiserii din România vor scoate pe piață peste șapte...

Uzină auto
Banca Națională a României

Avertisment BNR: Companiile intră în zona roșie

Companiile românești traversează o perioadă critică,...

Măcelar tranșează o bucată de carne / Foto: Freepik
Elon Musk / Foto: Gage Skidmore / Flickr
Sistemul S-500 Prometheus
PNRR
Jeffrey Epstein / Foto: DoJ
Obligații noi pentru companiile private
Barajul Paltinu
Boris Rotenberg

Vila unui oligarh rus, pusă sub sechestru de Finlanda

Autoritățile din Finlanda au pus sechestru pe o vilă de...

Volodimir Zelenski, la Consiliul European

pixel