Noi modificări şi completări ale Codului fiscal, decise joi de Guvern
Guvernul aprobă, în şedinţa de...
În loc să impună tarife, UE ar trebui „să mențină negocierile deschise ... dincolo de votul obligatoriu” pentru a ajunge la un acord privind prețurile, precum și relocarea producției în blocul comunitar, a declarat ministrul Economiei, Carlos Cuerpo, într-o scrisoare adresată vicepreședintelui Comisiei Europene, Valdis Dombrovskis, văzută de Reuters.
„Sunt multe în joc pentru industria noastră internă”, a scris Cuerpo, menționând că Spania este al doilea mare producător de automobile din UE.
„Trebuie să găsim echilibrul corect, din punct de vedere tehnic și politic, pentru a ne asigura că ne apărăm interesele industriale și evităm o confruntare la scară largă cu actori strategici precum China”, a adăugat Cuerpo.
Premierul Pedro Sanchez a declarat luna trecută, în timpul unei vizite în China, că UE ar trebui să își reconsidere poziția cu privire la tarifele vamale și a îndemnat Bruxellesul și Beijingul să evite un război comercial.
Propunerea Comisiei poate fi pusă în aplicare doar dacă nu o majoritate compusă din 15 membri ai UE, reprezentând 65% din populația UE, votează împotriva acesteia.
Reuters a raportat miercuri că Franța, Grecia, Italia și Polonia vor vota în favoarea propunerii, ceea ce ar fi suficient pentru a da curs acestei măsuri comerciale importante ale UE. Germania intenționează să voteze împotrivă, au declarat joi surse apropiate subiectului.
Volkswagen și Renault se numără printre constructorii auto care produc deja vehicule electrice în Spania, în timp ce Chery Auto din China a semnat un acord de societate mixtă cu EV Motors din Spania pentru a produce mașini la prima sa fabrică din Europa.
Canada a impus deja tarifele de 100%
Canada a urmat exemplul Statelor Unite și al Uniunii Europene, iar la sfârșitul lunii august a declarat că va impune un tarif de 100% asupra importurilor de vehicule electrice chinezești și a anunțat un tarif de 25% asupra oțelului și aluminiului importate din China, despre care a anunțat recent că îl va reduce.
Tarifele au intrat în vigoare de la 1 octombrie.
Importurile canadiene de automobile din China în cel mai mare port al său, Vancouver, au crescut cu 460% de la an la an, ajungând la 44.356 în 2023, când Tesla a început să expedieze în Canada mașini electrice fabricate în Shanghai.
Prim-ministrul Justin Trudeau a declarat că Ottawa acționează pentru a contracara ceea ce el a numit politica intenționată a Chinei, dirijată de stat, de supracapacitate.
„Cred că știm cu toții că Beijingul nu joacă după aceleași reguli”, a declarat el reporterilor.
Un purtător de cuvânt al Ministerului chinez al Comerțului a declarat în august că mișcarea Canadei „va perturba stabilitatea lanțurilor industriale și de aprovizionare globale” și va submina grav sistemul economic global și regulile economice și comerciale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Guvernul aprobă, în şedinţa de...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...
Inflaţia anuală este prognozată...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Bursa de Valori Bucureşti a deschis pe verde şedinţa de...
Urmăriți o nouă ediție a...
Este un semnal de alarmă tras...
Abilitatea de a identifica...
Pentru greci, performanța...
Se alocă banii pentru...
Curs valutar BNR, 20 noiembrie...
Decizia vine în contextul unor...
Decizia afectează în mod direct aproximativ 4.000 de...
Banca Europeană de Investiții (BEI) a anunțat acordarea...
Dumitru Chisăliță, președintele...
Neliniștea geopolitică...
Marele sindicat german nu...