Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
Potrivit unui sondaj PwC, la care au participat 470 de patroni din industria sportului, e-sports a acumulat 100 de punte în ratingul potențialului de creștere a profitului. Fotbalul s-a ales cu 81,7 puncte, iar baschetul - 80,1 puncte.
E-sports deține un potențial impresionat de creștere comparativ cu disciplinele sportive. Singurele sporturi care i-ar putea face concurență sunt fotbalul și baschetului, ținând cont de expansiunea activă pe noile piețe. Este momentul să ne gândim la o interacțiune cu e-sports. Măcar pentru a învăța din experiența de succes de a lucra cu un auditoriu de adolescenți”, scriu experții PwC.
În opinia acestora, volumul pieței mondiale de e-sport va atinge 805 milioane de dolari în 2018. Cea mai mare parte a banilor (277 milioane) provine de la contractele de sponsorizare, 188 de milioane din drepturile de media, reclamele aducând 163 de milioane. În 2022, se va ajunge la 1,58 miliarde de dolari.
Clasament Forbes
Revista Forbes a întocmit clasamentul structurilor e-sports în funcție de valoarea lor estimată. Pe primul loc s-a plast Cloud9, o structură nord-americană, evaluată la 310 milioane de dolari. C9 a anunțat, recent, o ridicare de fonduri de 50 de milioane de dolari, o investiție care îi va permite organizației să creeze un complex pentru echpipele și pentru staff-ul la Los Angeles.
Locurile doi și trei au fost ocupate tot de două structuri nord-americane: TSM (250 de milioane), extrem de prezentă pe League of Legends și Fortnite, și Team Liquid (200 milioane), una dintre cele mai puternice și influente ale acestei dicipline. Pe listă se regăsesc, de asemenea, două cluburi europene, 12 - Fanatic (locul 6, cu 120 milioane dolari) și G2 Esports (locul8, 105 milioane), dar o singură structură asiatică - Gen.G (locul 7, 110 milioane dolari).
Parteneriate și contracte
Nike nu se limitează la parteneriate cu atleți tradiționali. Producătorul american de echipament sportiv a semnat, recent, un contract cu Jian Zihao, alias Izu, jucător chinez al League of Legends. Pentru prima sa coalaborare cu renumitul brand, jucătorul va lucra la campania ”Dribble &”, condusă de baschetbalistul LeBron James. În septembrie, firma Champion s-a asociat cu Team Dignitas, căreia i-a furnizat tricouri oficiale.
Michael Jordan, legenda baschetului american, a investit în e-sports, aderând la capitalul grupului american aXimatic, care controlează una dintre cele mai importante echipe ale disciplinei, Team Liquid. Valoarea investiției nu a fost anunțată.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...