Spotify face un nou val de concedieri. 17% dintre angajați rămân fără loc de muncă
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Spotify
Spotify
Spotify, gigantul suedez din domeniul platformelor de streaming muzical, a anunțat luni că va concedia aproximativ 1.500 de angajați, adică 17% din personalul companiei cu scopul de a reduce costurile, după ce a concediat alți 600 de angajați în ianuarie și alți 200 în iunie.

După o rundă de concedieri la începutul anului de către companiile din domeniul tehnologiei, unele au început din nou să își reducă forța de muncă, deciziile venind de la companii precum Amazon sau LinkedIn, deținut de Microsoft, scrie Reuters.

Spotify a investit peste un miliard de dolari pentru a-și dezvolta activitatea de podcasturi, a semnat cu celebrități precum Kim Kardashian, Prințul Harry și Meghan Markle și și-a extins prezența pe piață în majoritatea țărilor din lume, în încercarea de a ajunge la un miliard de utilizatori până în 2030.

În prezent, are 601 milioane de utilizatori, în creștere de la 345 de milioane la sfârșitul anului 2020.

În trimestrul al treilea, compania a trecut pe profit, ajutată de creșterile de preț ale serviciilor sale de streaming și de creșterea numărului de abonați în toate regiunile, iar compania a estimat că numărul de ascultători lunari va ajunge la 601 milioane în trimestrul de vacanță.

Luni, Ek a spus că o reducere de asemenea proporții va da rezultate, având în vedere raportul pozitiv recent privind câștigurile și performanța companiei.

"După majoritatea indicatorilor, am fost mai productivi, dar mai puțin eficienți. Trebuie să le avem pe ambele", a spus Ek.

Compania va începe să informeze angajații afectați începând de luni. Angajații vor primi aproximativ cinci luni de concediu cu plată, concediu de odihnă și asigurare medicală pentru perioada de concediere.

De asemenea, compania va oferi sprijin în materie angajaților imigranți al căror statut de imigrare este legat de angajarea lor.

"Am dezbătut posibilitatea de a face disponibilizări mai mici pe parcursul anilor 2024 și 2025", a declarat Ek. "Cu toate acestea, având în vedere decalajul dintre stadiul obiectivului nostru financiar și costurile noastre operaționale actuale, am decis că o acțiune substanțială de redimensionare a costurilor noastre a fost cea mai bună opțiune pentru a ne îndeplini obiectivele."

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

Cât cheltuie românii pentru masa de Paşte (Studiu)

În fiecare an, apropierea perioadei festive aduce cu...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel