Stellantis a ales Ungaria pentru o nouă facilitate de producţie

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Mașină electrică /FOTO: Stellantis Facebook
Mașină electrică /FOTO: Stellantis Facebook
Stellantis anunţă o investiţie de 103 milioane de euro în Ungaria.

Stellantis a anunţat luni că va investi 103 milioane de euro la facilitatea sa Szentgotthard din Ungaria pentru a produce din 2026 module cu acţionare electrică (EDM), care vor ajuta producătorul auto să-şi extindă portofoliul de vehicule electrice (EV), transmite Reuters.

Este a treia investiţie a Stellantis într-o facilitate de producţie EDM, după cele de la Tremery-Metz, în Franţa, şi Kokomo, Indiana, în Statele Unite.

În plus, Stellantis va majora anul acesta producţia următoarei generaţii de transmisii electrificate cu dublu ambreiaj (eDCT) pentru maşini hibride şi vehicule hibride plug-in la facilitatea sa din complexul Mirafiori, în Italia.

Investiţiile vor ajuta al treilea producător auto mondial să se apropie de obiectivul de a vinde în Europa doar maşini electrice pe baterii până în 2030. În următorul deceniu, compania va investi 50 miliarde de dolari în eforturile de electrificare.

Extinderea uzinei din Szentgotthard, unde acum se produc motoare cu combustie internă pentru vehiculele Stellantis, va include asamblarea şi testarea de module cu acţionare electrică 3-in-1.

Stellantis a fost înfiinţat în 2021, în urma fuziunii dintre grupul francez PSA şi cel italiano-american Fiat Chrysler, şi regrupează sub aceeaşi umbrelă mărci precum Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen şi Alfa Romeo

Stellantis a prezentat în octombrie noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preţ de pornire de 23.300 de euro (24.540 dolari), menit să concureze cu modelele electrice accesibile ale firmele auto din China.

Vehiculele electrice (EV) sunt mult mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, încurajaţi de subvenţiile guvernamentale.

Maşinile electrice de oraş din Europa costă în medie aproximativ 30.000 euro. Citroen e-C3 va concura cu Dacia Spring, care este asamblat în China.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Sala de ședință din clădirea Guvernului
Curs valutar / Freepik.com
Neptun Deep: Microtunelul conductei de transport al gazelor naturale

De ce Neptun Deep nu va aduce energie ieftină - Analiză

Romgaz și OMV Petrom se pregătesc să înceapă, în 2027,...

Un motostivuitor transportă o mașină veche / Foto: Arhivă
ANAF. Freepik.com
Sediul Europol
Sebastian Burduja
Oameni de afaceri / Foto: Freepik
Banca / FOTO: Unsplash
Oficiu poștal
Freepik.com
Lukoil

Kazahii se gândesc să scape de Lukoil

Autoritățile din Kazahstan analizează opțiunile privind...

Romgaz / FOTO: Pagina de Facebook a Romgaz
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Facturi. Sursa: Freepik.com
Evaluări / FOTO: Freepik
Foto: Mihai Ciobanu
Florin Jianu
ANAF
Calcule. Foto: Freepik.com
Giorgia Meloni / Sursa: flickr.com
Casa de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu

Curs BNR. Leul rămâne stabil, aurul continuă scăderea

Cursul valutar anunțat luni, 27 octombrie 2025, de Banca...

TVA / Foto: DCBusiness

Şedinţă de Guvern, luni, 27 octombrie. Care e urgenţa

Proiectele de acte normative incluse pe agenda ședinței...

Oameni pe stradă / Foto: Freepik

pixel