Stellantis nu a reuşit să îşi îndeplinească ţinta de autoturisme electrice produse în Italia

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Mașină electrică /FOTO: Stellantis Facebook
Mașină electrică /FOTO: Stellantis Facebook
Stellantis a produs anul trecut în Italia mai puţine vehicule electrice decât a planificat.

Stellantis a produs anul trecut în Italia mult mai puţine maşini complet electrice 500e decât a planificat, a anunţat sindicatul FIM CISL, cumpărătorii aşteptând subvenţiile guvernamentale pentru achiziţionarea de vehicule electrice (EV), transmite Reuters.

Stellantis, care deţine mărcile Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen şi Alfa Romeo, este singurul mare producător auto al Italiei.

În 2023, Stellantis a fabricat 751.384 vehicule în Italia, un avans de 9,6% faţă de 2022, a informat liderul FIM CISL, Ferdinando Uliano, la conferinţa anuală de presă a sindicatului dedicată producţiei companiei pe plan intern.

Creşterea a fost susţinută de vehiculele comerciale, care au compensat declinul de 49% al producţiei de maşini sport Maserati şi impactul opririi producţiei timp de 20 de zile la uzina din Torino, unde se fabrică modelul 500e.

Doar 77.000 de maşini 500e au fost produse anul trecut în Italia, faţă de nivelul de 90.000 de unităţi previzionat la începutul lui 2023.

Subvenţiile guvernamentale pentru achiziţionarea de vehicule electrice, anunţate de câteva ori anul trecut, dar care nu au fost încă implementate, au determinat cumpărătorii să amâne achiziţiile, a declarat Uliano, care se aşteaptă în curând la anunţarea programului de stimulente de către autorităţile de la Roma.

Lipsa infrastructurii de încărcare afectează de asemenea piaţa EV, avertizează sindicatul.

În 2023, înmatriculările de autoturisme în Italia au crescut cu 19%, până la 1,57 milioane de unităţi, potrivit datelor publicate de Ministerul Transporturilor. Cu toate acestea, cota de piaţă a automobilelor electrice este mult mai scăzută în Italia (aproximativ 4%) decât media europeană (aproximativ 14%).

Vânzările ar urma să crească anul acesta, în urma posibilei implementări a subvenţiilor guvernamentale pentru achiziţionarea de vehicule electrice, iar lansarea modelului 500e în SUA ar urma să majoreze producţia din Italia, a informat liderul FIM CISL.

Autorităţile de la Roma anunţaseră în decembrie că intenţionează să aloce 930 milioane de euro pentru a ajuta gospodăriile cu venituri mai scăzute să cumpere vehicule prietenoase cu mediul, cum ar fi modelele complet electrice şi hibride, produse în Italia.

De asemenea, Guvernul italian vrea să ajungă la un acord cu Stellantis, al treilea producător auto mondial, privind majorarea producţiei anuale interne la un milion de vehicule şi camionete până în 2028.

Pentru îndeplinirea acestui obiectiv, Executivul caută să încurajeze alţi producători auto, pe lângă Stellantis, să fabrice maşini în Italia şi să sporească producţia, a afirmat ministrul Industriei, Adolfo Urso.

Pentru necesităţile sale de baterii pentru vehicule electrice în Europa, Stellantis construieşte trei "gigafactories", în Franţa, Germania şi Italia, prin societatea sa mixtă ACC pe care o deţine cu Mercedes şi TotalEnergies.

Stellantis a produs sub 700.000 de vehicule în Italia în 2022 şi în 2021. Ultima dată când Stellantis a produs peste un milion de vehicule în Italia a fost în 2017.

În prezent, Stellantis are aproximativ 45.000 de angajaţi în Italia, iar conform Asociaţiei ANFIA în toată industria auto a ţării lucrează peste 270.000 de persoane, direct şi indirect. Sectorul auto este responsabil pentru mai mult de 5% din PIB-ul Italiei.

Stellantis a prezentat în octombrie noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preţ de pornire de 23.300 de euro (24.540 dolari), menit să concureze cu modelele electrice accesibile ale firmele auto din China.

Vehiculele electrice (EV) sunt mult mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, încurajaţi de subvenţiile guvernamentale.

Maşinile electrice de oraş din Europa costă în medie aproximativ 30.000 euro. Citroen e-C3 va concura cu Dacia Spring, care este asamblat în China.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ședință de Guvern / FOTO: Gov.ro
Bursa de Valori București
Sebastian Burduja / FOTO: Gov.ro
Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț și Industrie a României
Nvidia / Foto: Laineema / Flickr
Donald Trump / Foto: Casa Albă / Flickr

Trump atacă din nou Rezerva Federală a SUA

Critici directe la adresa președintelui Fed, Jerome...

Casă de schimb valutar
Semnare document / FOTO: Freepik
Capitoliul / FOTO: Freepik
Nissan
Foto: Freepik.com
Ceaușescu pe șantier / Foto: Fototeca online a comunismului românesc / Cota: 116/1979
Sac cu bani / FOTO: Freepik

Investitorii stau pe munți de cash și nu știu ce să facă

Mii de miliarde de dolari blocate din cauza războaielor...

Declarația unică - Foto ilustrativ
Cupru
Londra
Apple

Apple intră în domeniul interfețelor creier-computer

Apple (NASDAQ:AAPL) își face intrarea în domeniul...

Samsung

Samsung pregătește o achiziție importantă în Europa

Este vorba despre preluarea unui specialist în sisteme...

Indicele ROBOR la 3 luni a început să scadă
Tanczos Barna

România va încasa 1,3 miliarde euro din tranşa 3 din PNRR

România va încasa, pe 10 iunie, 1,3 miliarde euro din...

Cristian Popa, BNR
Calendar fiscal

Modificări în declarația 100. Apare o nouă obligație fiscală

ANAF actualizează formularul 100, apare o nouă obligație...

OECD
București interbelic
Indici bursieri
Ședință de Guvern

pixel