Așadar, banii neîncasați, cum ar fi pensia pe luna în care a avut loc decesul sau drepturi restante de pensie, cuvenite şi neîncasate până la deces, se plătesc:
soţului supravieţuitor;
copiilor;
părinţilor;
moştenitorilor în condiţiile dreptului comun.
Acte necesare
Documentele necesare în vederea acordării acestor sume sunt, după caz:
- cerere (vezi aici modelul);
- certificatul de deces, în original şi în copie;
500 de lei în plus pentru aceste familii
- actul de identitate al solicitantului (original şi în copie);
- acte de stare civilă ale solicitantului, din care să rezulte gradul de rudenie cu decedatul (original şi copie);
- certificatul de moştenitor (original şi copie);
- copia talonului de plată a pensiei persoanei decedate, după caz.
Aceste sume pot fi solicitate în cadrul termenului general de prescripţie de 3 ani.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
BNS cere partidelor politice să...
NEVERSEA SRL, organizatorul...
Banca Națională a României...
China nu poate accepta o...
Programul Casa Verde...
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii...
O propunere votată în...
Prețurile la energie electrică continuă să varieze...
Peste 200 de locuitori ai...
Un accident provocat de o...
Organizația țărilor...
Administrația Națională de...
Polițiștii de frontieră ai...
Circulația pe Podul Prieteniei,...
Prețurile globale ale...
Val de căldură extremă în estul...
Donald Trump a semnat legea...
Pompierii anunţă că la mall-ul...
România se apropie periculos de...