Surpriză! Ferrari acceptă plata în criptomonede

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Ferrari
Ferrari
Ferrari a început să accepte plata în criptomonede pentru mașinile sale sport de lux în SUA și va extinde acest sistem în Europa, în urma cererilor venite din partea clienților săi bogați, a declarat pentru Reuters șeful său de marketing și comercial.

Marea majoritate a companiilor de top s-au ferit de criptomonede, deoarece volatilitatea bitcoin și a altor tokenuri le face nepractice pentru comerț. Reglementările disparate și consumul ridicat de energie au împiedicat, de asemenea, răspândirea cripto ca mijloc de plată.

Printre acestea se numără producătorul de automobile electrice Tesla, care în 2021 a început să accepte plata în bitcoin, cea mai mare criptomonedă, înainte ca directorul general Elon Musk să oprească acest lucru din cauza preocupărilor legate de mediu.

Directorul de marketing și comercial al Ferrari, Enrico Galliera, a declarat pentru Reuters că criptomonedele au făcut eforturi pentru a-și reduce amprenta de carbon prin introducerea de noi softuri și o utilizare mai mare a surselor regenerabile.

"Obiectivul nostru de a ajunge la neutralitatea emisiilor de carbon până în 2030 de-a lungul întregului nostru lanț valoric este absolut confirmat", a declarat acesta într-un interviu.

Ferrari a spus că decizia a venit ca răspuns la solicitările pieței și ale dealerilor, deoarece mulți dintre clienții săi au investit în cripto.

"Unii sunt investitori tineri care și-au construit averile în jurul criptomonedelor", a spus el. "Alții sunt investitori mai tradiționali, care vor să-și diversifice portofoliile".

În timp ce unele criptomonede, cum ar fi ether, cea de-a doua ca mărime, și-au îmbunătățit eficiența energetică, bitcoin continuă să fie criticat pentru mineritul său energofag.

Ferrari a livrat peste 1.800 de mașini în regiunea sa din America, care include SUA, în prima jumătate a acestui an.

Galliera nu a precizat câte mașini se aștepta Ferrari să vândă prin intermediul cripto. El a spus că portofoliul de comenzi al companiei era puternic și complet rezervat până în 2025, dar compania a vrut să testeze acest univers în expansiune.

"Acest lucru ne va ajuta să ne conectăm cu oameni care nu sunt neapărat clienții noștri, dar care și-ar putea permite un Ferrari", a spus el.

Compania italiană, care a vândut 13.200 de mașini în 2022, cu prețuri începând de la peste 200.000 de euro (211.000 de dolari) și ajungând până la 2 milioane de euro, intenționează să extindă sistemul de criptomonede în Europa până în primul trimestru al anului viitor și apoi în alte regiuni în care criptomonedele sunt acceptate legal.

Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) este cea mai mare regiune a Ferrari, reprezentând 46% din totalul livrărilor de mașini în prima jumătate a acestui an.

"Interesul este același în SUA și în Europa, nu vedem diferențe uriașe", a declarat Galliera.

Printre țările în care criptomonedele sunt restricționate se numără China.

Ferrari a apelat la unul dintre cei mai mari procesatori de plăți în criptomonede, BitPay, pentru faza inițială din SUA, și va permite tranzacții în bitcoin, ether și USDC, una dintre cele mai mari așa-numite stablecoins. Ferrari ar putea folosi alți procesatori de plăți în diferite regiuni.

"Prețurile nu se vor schimba, nu vor exista taxe, nu vor exista suprataxe dacă plătiți prin criptomonede", a spus Galliera.

Bitpay va transforma imediat plățile în criptomonede în monedă tradițională în numele dealerilor Ferrari, astfel încât aceștia să fie protejați de fluctuațiile de preț.

"Acesta a fost unul dintre obiectivele noastre principale: evitarea, atât a dealerilor noștri, cât și a noastră, de a gestiona direct criptomonedele și de a fi protejați de fluctuațiile mari ale acestora", a spus Galliera.

În calitate de procesator de plăți, BitPay se va asigura că monedele virtuale provin din surse legitime și că nu provin din activități infracționale sau că sunt folosite pentru spălarea veniturilor provenite din infracțiuni sau pentru a se sustrage de la plata taxelor.

Șeful de marketing și comercial al Ferrari a declarat că majoritatea dealerilor săi din SUA au semnat deja sau sunt pe cale să accepte acest sistem

"Sunt convins că și alții se vor alătura în curând", a declarat Galliera.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Contabil / Foto: Freepik

ANAF clarifică o dilemă frecventă privind SAF-T

Tot mai multe firme aflate la început de drum sau cu...

Gaze naturale

România a importat cu 72% mai mult gaz în 2025

Producţia de gaze naturale utilizabile a României a...

Cariera Tismana

20 de hectare de pădure s-au surpat la mina Tismana

Deputatul Radu Miruţă (USR) anunţă că o alunecare de...

Bursa de Valori București
Pilonul III de pensii
Anker PowerCore 10000
Platină
Lingouri de aur
Sediul Hidroelectrica
Hidroelectrica
Trenuri
ANAF

Buletinul electronic creează mai mult probleme românilor

Noile cărți electronice de identitate, emise cu...

Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Ilie Bolojan

Bolojan: Deficitul bugetar mare nu mai poate fi susținut

Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...

Donald Trump

MAGA, divizată din cauza războiului Israeliano-Iranian

După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...

Freepik.com
Freepik.com
Bani. Freepik.com
Uzină Ford / Foto: Flickr
Ucraina se aşteaptă ca viitorul pachet de sancţiuni europene contra Moscovei să vizeze şi compania de stat Rosatom

Rosatom construiește prima centrală nucleară din Kazahstan

Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...

Uzinele Dacia
Donald Trump și Elon Musk
Tel Aviv sub asediul Iranului
Freepik.com

pixel