Surpriză! Ferrari acceptă plata în criptomonede
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Ferrari
Ferrari
Ferrari a început să accepte plata în criptomonede pentru mașinile sale sport de lux în SUA și va extinde acest sistem în Europa, în urma cererilor venite din partea clienților săi bogați, a declarat pentru Reuters șeful său de marketing și comercial.

Marea majoritate a companiilor de top s-au ferit de criptomonede, deoarece volatilitatea bitcoin și a altor tokenuri le face nepractice pentru comerț. Reglementările disparate și consumul ridicat de energie au împiedicat, de asemenea, răspândirea cripto ca mijloc de plată.

Printre acestea se numără producătorul de automobile electrice Tesla, care în 2021 a început să accepte plata în bitcoin, cea mai mare criptomonedă, înainte ca directorul general Elon Musk să oprească acest lucru din cauza preocupărilor legate de mediu.

Directorul de marketing și comercial al Ferrari, Enrico Galliera, a declarat pentru Reuters că criptomonedele au făcut eforturi pentru a-și reduce amprenta de carbon prin introducerea de noi softuri și o utilizare mai mare a surselor regenerabile.

"Obiectivul nostru de a ajunge la neutralitatea emisiilor de carbon până în 2030 de-a lungul întregului nostru lanț valoric este absolut confirmat", a declarat acesta într-un interviu.

Ferrari a spus că decizia a venit ca răspuns la solicitările pieței și ale dealerilor, deoarece mulți dintre clienții săi au investit în cripto.

"Unii sunt investitori tineri care și-au construit averile în jurul criptomonedelor", a spus el. "Alții sunt investitori mai tradiționali, care vor să-și diversifice portofoliile".

În timp ce unele criptomonede, cum ar fi ether, cea de-a doua ca mărime, și-au îmbunătățit eficiența energetică, bitcoin continuă să fie criticat pentru mineritul său energofag.

Ferrari a livrat peste 1.800 de mașini în regiunea sa din America, care include SUA, în prima jumătate a acestui an.

Galliera nu a precizat câte mașini se aștepta Ferrari să vândă prin intermediul cripto. El a spus că portofoliul de comenzi al companiei era puternic și complet rezervat până în 2025, dar compania a vrut să testeze acest univers în expansiune.

"Acest lucru ne va ajuta să ne conectăm cu oameni care nu sunt neapărat clienții noștri, dar care și-ar putea permite un Ferrari", a spus el.

Compania italiană, care a vândut 13.200 de mașini în 2022, cu prețuri începând de la peste 200.000 de euro (211.000 de dolari) și ajungând până la 2 milioane de euro, intenționează să extindă sistemul de criptomonede în Europa până în primul trimestru al anului viitor și apoi în alte regiuni în care criptomonedele sunt acceptate legal.

Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) este cea mai mare regiune a Ferrari, reprezentând 46% din totalul livrărilor de mașini în prima jumătate a acestui an.

"Interesul este același în SUA și în Europa, nu vedem diferențe uriașe", a declarat Galliera.

Printre țările în care criptomonedele sunt restricționate se numără China.

Ferrari a apelat la unul dintre cei mai mari procesatori de plăți în criptomonede, BitPay, pentru faza inițială din SUA, și va permite tranzacții în bitcoin, ether și USDC, una dintre cele mai mari așa-numite stablecoins. Ferrari ar putea folosi alți procesatori de plăți în diferite regiuni.

"Prețurile nu se vor schimba, nu vor exista taxe, nu vor exista suprataxe dacă plătiți prin criptomonede", a spus Galliera.

Bitpay va transforma imediat plățile în criptomonede în monedă tradițională în numele dealerilor Ferrari, astfel încât aceștia să fie protejați de fluctuațiile de preț.

"Acesta a fost unul dintre obiectivele noastre principale: evitarea, atât a dealerilor noștri, cât și a noastră, de a gestiona direct criptomonedele și de a fi protejați de fluctuațiile mari ale acestora", a spus Galliera.

În calitate de procesator de plăți, BitPay se va asigura că monedele virtuale provin din surse legitime și că nu provin din activități infracționale sau că sunt folosite pentru spălarea veniturilor provenite din infracțiuni sau pentru a se sustrage de la plata taxelor.

Șeful de marketing și comercial al Ferrari a declarat că majoritatea dealerilor săi din SUA au semnat deja sau sunt pe cale să accepte acest sistem

"Sunt convins că și alții se vor alătura în curând", a declarat Galliera.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

Cât cheltuie românii pentru masa de Paşte (Studiu)

În fiecare an, apropierea perioadei festive aduce cu...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel