Sute de zboruri au avut întârzieri mai mari de o oră pe Otopeni în ultima săptămână
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Aglomerație pe aeroportul Otopeni / Foto: Ocrav Ganea / Inquam Photos
Aglomerație pe aeroportul Otopeni / Foto: Ocrav Ganea / Inquam Photos
Peste 300 de zboruri au avut întârzieri mai mari de o oră pe Aeroportul Henri Coandă, în ultima săptămână.

Peste 300 de zboruri efectuate pe Aeroportul Henri Coandă au avut întârzieri mai mari de 60 de minute în ultima săptămână, în timp ce alte 686 de zboruri au înregistrat întârzieri mai mari de 30 minute, potrivit Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB).

"În intervalul 15-21 septembrie, pe Aeroportul "Henri Coandă", 686 zboruri (aterizări şi decolări) au înregistrat întârzieri mai mari de 30 minute, cu 48 mai multe faţă de săptămâna anterioară. Dintre acestea, aproape jumătate (319) au avut drept cauză întârzierea sau rotaţia echipajelor sau aeronavelor. Numărul de zboruri care, în acelaşi interval de timp, au avut întârzieri mai mari de 60 minute este de 317, 189 cauzate de întârzierea sau rotaţia echipajelor sau aeronavelor", precizează CNAB.

Cele mai multe zboruri cu întârzieri de peste o oră s-au înregistrat, în ordine, la principalii operatori de pe aeroport, respectiv Wizz Air (158 de zboruri), Ryanair (41) şi Tarom (31). Nu s-au înregistrat curse anulate ale acestor operatori în intervalul de referinţă.

În intervalul 15-21 septembrie 2022, pe AIHCB au fost operate 2.087 zboruri, dintre care 1.847 regulate. 

 

Citeşte şi: Ce le transmite Blue Air celor care vor să-şi recupereze banii pe bilete

 

Rambursarea tuturor sumelor datorate pasagerilor pentru biletele achiziţionate depinde esenţial de reluarea operaţiunilor Blue Air şi de sprijinul autorităţilor pentru a redresa compania, se arată într-un comunicat al companiei.

Redresarea Blue Air, respectiv reluarea operaţiunilor de transport aerian de pasageri, implică o colaborare strânsă şi sprijinul din partea tuturor partenerilor comerciali, dar şi al tuturor instituţiilor publice şi autorităţilor din România, eforturile depuse de managementul executiv, Consiliul de Administraţie şi acţionariatul societăţii, fiind insuficiente în lipsa unei astfel de colaborări, spun oficialii companiei.

Blue Air îşi exprimă disponibilitatea permanenta a conducerii executive a societăţii, de a transmite toate informaţiile şi informările necesare, şi de a participa la absolut orice discuţie necesară cu factorii decizionali din cadrul instituţiilor publice şi autorităţilor ce pot ajuta la redresarea companiei, într-o manieră unitară şi organizată.

"Precizăm faptul că până la acest moment, în urma discuţiilor purtate de conducerea executivă a Blue Air, putem confirma sprijinul primit din partea majorităţii aeroporturilor din străinătate, incluzând aeroporturile din Italia, Israel, Spania, Marea Britanie, precum şi a furnizorilor de combustibil din aceste aeroporturi, pentru a putea relua prestarea serviciilor către Blue Air, sub condiţia plăţii în avans a serviciilor oferite şi mizăm pe acelaşi sprijin şi din partea aeroporturilor din România, Bacău, Cluj-Napoca, Bucureşti- Otopeni şi Iaşi", se mai arată în comunicat.

Având în vedere suspendarea activităţii de transport aerian de pasageri din perioada 6 septembrie - 9 octombrie 2022, compania informează că numărul total de pasageri afectaţi de anulările zborurilor în această perioadă este de aproximativ 230.000, reprezentând aproximativ 77.000 rezervări bilete de călătorie.

"Rambursarea tuturor sumelor datorate pasagerilor pentru biletele achiziţionate depinde esenţial de reluarea operaţiunilor şi a activităţii de vânzare a Blue Air, şi, aşa cum am precizat în comunicările anterioare, un alt factor esenţial este aportul în numerar adus de unul dintre cei doi investitori cu care ne aflăm în discuţii", mai spun responsabilii Blue Air.

Toţi pasagerii au fost notificaţi de anularea zborurilor şi au primit 3 opţiuni disponibile: reprogramarea călătoriei pe următorul zbor disponibil, rambursarea în portofelul electronic (Blue Air oferind un bonus în procent de 25%, din valoarea biletului achiziţionat drept compensare pentru neplăcerile create pasagerilor noştri) sau rambursarea biletelor achiziţionate.

În ultimele zile au fost create peste 17.500 de portofele electronice, totalizând 1,9 milioane de euro, iar pasagerii care au ales această opţiune vor putea folosi sumele în vederea achiziţionării de bilete imediat ce vom activa procesul de vânzare.

"În cel mai scurt timp cu putinţă vom reveni cu detalii despre modalitatea în care va fi reluată activitatea de transport aerian de pasageri de către Blue Air, în funcţie şi de rezultatele înregistrare în negocierile cu investitorii, dar şi de disponibilitatea autorităţilor de a ne sprijini în acest proces dificil", au mai precizat reprezentanţii companiei.

 

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

S-a aprobat prelungirea plafonării tarifelor RCA

Guvernul a aprobat actul normativ prin care se...

Creştere a ratei şomajului la nivel naţional

Rata şomajului înregistrată în evidenţele ANOFM în luna...

Bugetele C.E. Oltenia, Romarm şi IOR, aprobate de Guvern

Decizii importante ale Guvernului României, în şedinţa...

Zara, sursă de inspiraţie pentru cei de la H&M

Noua conducere a H&M se inspiră din strategia...

OUG pentru scăderea prețului gazelor naturale

Guvernul României a adoptat o nouă Ordonanță de Urgență...

Ajutoare de urgenţă acordate de Guvern

Pe agenda şedinţei de Guvern de joi se află şi o...

ALROSA a vândut o parte din diamantele sale statului rus

Acțiunile ALROSA au crescut pe fondul informației că...

Rheinmetall, investiție 63 de milioane de euro în Ungaria

Kristóf Szalay-Bobrovniczky, ministrul Apărării din...

Prețul unei clasice genți Chanel a spart pragul de 10.000 €

O geantă clasică a casei de modă Chanel, un model cu...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel