Talonul mov de pensie. Cum poți primi pe e-mail documentul

Autor: Matei Ion
Data actualizării:
Data publicării:
Talonul de pensie / Foto: Arhivă
Talonul de pensie / Foto: Arhivă
Autoritățile, în toamna anului trecut (2021), au stabilit că talonul mov de pensie poate fi transmis, la cerere, și electronic.

Acest lucru a pornit din necesitatea ca cei cărora li se virează pensiile într-un cont bancar să nu mai fie nevoiți să aștepte acasă sosirea poștașului care să le aducă talonul mov de pensie.

Procedura prevede utilizarea unei cereri tip care se descarcă, se completează, se semnează olograf / electronic, după caz și se transmite prin site-ul CNPP, accesând secțiunea "Depunere cereri și documente".

Pașii de urmat

Pentru transmiterea documentului de informare prin aplicația dezvoltată pe site-ul CNPP, cererea va fi adaugată numai prin contul personal al beneficiarului, astfel:

Se acceseaza contul online din fereastra de autentificare de pe pagina principală a  www.cnpp.ro, prin introducere e-mail și parolă;

Se accesează secțiunea "Completare formulare" – "Depuneri cereri si documente" – "Pensii" – "Document de informare";

Se selectează "Transmiterea documentului de informare online" și se completează câmpurile obligatorii din fereastra "Depunere documente";

Anumite informații legate de datele de identificare sunt preluate în mod automat, dar există și posibiltatea ca acestea să fie modificate de solicitant;

Numerele de dosar de pensie și de alte drepturi/indemnizații se preiau în mod automat din sistem;

Documentul Cerere pentru transmiterea documentului de informare online trebuie încărcat. Acesta poate fi downloadat prin click pe Descarcă aici din fereastra Fișiere de încărcat. După descărcare, cererea tip se completează, se semnează olograf/electronic, după caz și se încarcă prin click pe butonul Alege fișier;

Se completează codul CAPTCHA din chenarul verde, apoi click pe butonul Salvează și trimite;

Se afișează mesajul: Cererea a fost transmisă cu succes către CNPP. Mesajul indică faptul că cererea a ajuns, în vederea prelucrării, la casa teritorială de pensii care a fost selectată de pensionar la momentul completării electronice.

Beneficiarul va primi de la [email protected] un e-mail de informare cu numărul de înregistrare alocat.

Beneficiarul va primi un alt e-mail de la [email protected], de înregistrare a cererii în cadrul sistemului CNPP - număr alocat din Registratura casei teritoriale de pensii unde s-a depus cererea;

În secțiunea Cererile mele pot fi vizualizate detalii legate de cererea depusă;

Beneficiarul va primi un e-mail de informare după aprobarea cererii în cadrul sistemului CNPP

Accesarea documentului de informare online

Exista doua posibilităti de accesare a documentului de informare de către solicitant

Documentul de informare  poate fi accesat prin PORTAL, din contul utilizatorului: "Datele mele din sistemul public de pensii" -> "Document informare plata pensie";

Documentul de informare poate fi accesat din e-mail-ul solicitantului unde se va transmite o informare ce  conține linkul către documentul generat.

Accesarea documentului de informare generat în PORTAL se poate efectua doar in situația în care pe dispozitivul utilizat de solicitant,  acesta din urma este logat in contul de PORTAL sau a  salvat anterior datele de logare la PORTALUL CNPP.

În caz contrar, va apare un mesaj de tipul: Raportul solicitat nu există.

În această situație se va proceda astfel:

Se accesesază contul online din fereastra de autentificare de pe pagina principala a www.cnpp.ro, prin introducere e-mail și parolă;

Se accesează: "Datele mele din sistemul public de Pensii" – "Document informare plată pensie";

Verificarea autenticității documentului de informare

Pentru verificarea autenticității documentului de informare de către instituții/societăți/autorități publice, pe PORTAL a fost creată secțiunea "Contact – Verificare document de informare".

Verificarea se poate face astfel:

Prin introducerea identificatorului unic existent pe documentul de informare;

Prin scanarea codului QR existent pe documentul de informare, ceea ce presupune folosirea unei aplicații de citire a codului QR.

Modelul de cerere poate fi descărcat AICI

Citește și: Pensii. Românii din străinătate, vizați de modificări ale modului de accesare a fondurilor

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Panouri fotovoltaice / Foto: Freepik
Magistrați / Foto: Freepik
Digitalizarea în România merge foarte prost / Foto: Freepik
Corina Martin / FOTO: Pagina de Facebook
Trenuri / Foto: Freepik
Beijing
Ghișeu
Copii din mediul rural rareori se consideră fericiți / Foto: Oana Pavelescu
Guvernul are buzunarele goale / Ilustrație: DCBusiness
Despre prosumatori
Familie în vacanță / Foto: Freepik
Exploatare / FOTO: Freepik
Mina Șuior
Foto: Oana Pavelescu
Foto: Freepik.com
Rachetă / FOTO: Freepik
Scădere / FOTO: Freepik
La benzinărie / FOTO: Freepik
SUA vs. China / FOTO: Freepik
Honda
Mină de cupru / Foto: Freepik
Dolari

Dolarul își revine, lira sterlină se impune în fața euro

Dolarul și-a revenit ușor, deși incertitudinile legate...

Foto: Freepik.com
Foto: Pexels.com
Depozit farmacie / FOTO: Freepik
Dolari și aur / Foto: Freepik
Foto: Freepik.com
Marcel Ciolacu
Conferință la BCE / FOTO: BCE

BCE nu mai are timp de pauze, este constrânsă să acționeze

Banca Centrală Europeană se pregătește să reducă din nou...


pixel