UE are vești proaste pentru China. Producătorii de autoturisme, taxați suplimentar

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Mașini / sursa foto: Freepik.com
Mașini / sursa foto: Freepik.com
Comisia Europeană a notificat miercuri producătorii de automobile că va aplica taxe suplimentare de până la 38,1% pentru vehiculele electrice importate din China începând de luna viitoare, o măsură care ar putea atrage posibile represalii din partea Chinei, scrie Reuters.

La mai puțin de o lună după ce Washingtonul a cvadruplat taxele pentru vehiculele electrice chinezești la 100%, Bruxelles-ul a declarat că va stabili tarife de 17,4% pentru BYD, 20% pentru Geely și 38,1% pentru SAIC din cauza a ceea ce s-a spus că sunt subvenții excesive.

Ministerul Comerțului din China a declarat că va monitoriza îndeaproape evoluția situației și va lua în mod hotărât toate măsurile necesare pentru a proteja drepturile legitime ale companiilor chineze.

Taxele provizorii ale UE urmează să se aplice până la 4 iulie, iar ancheta antisubvenții va continua până la 2 noiembrie, când s-ar putea aplica taxele definitive, de obicei pentru cinci ani.

Comisia a anunțat că va aplica rate de 21% pentru companiile care se consideră că au cooperat în cadrul anchetei și de 38,1% pentru cele care nu au cooperat.

Noile tarife se vor adăuga la tariful UE existent de 10%. Producătorii occidentali, precum Tesla  și BMW exportă mașini din China în Europa, dar au fost considerați companii cooperante.

Margaritis Schinas, un vicepreședinte al Comisiei, a declarat într-o conferință de presă că mașinile construite în China beneficiau de niveluri inechitabile de subvenții, amenințând producătorii din UE.

„Pe această bază, Comisia a luat legătura cu autoritățile chineze pentru a discuta aceste constatări și pentru a explora posibilele modalități de rezolvare a problemelor identificate”, a declarat acesta într-o conferință de presă.

Tarifele orientative sunt peste așteptările analiștilor, care estimau între 10% și 25% pentru vehiculele electrice chinezești.

Măsura vine în contextul în care producătorii auto europeni sunt puși la încercare de un aflux de EV-uri cu costuri mai mici de la rivalii chinezi.

China a reproșat UE în legătură cu ancheta antisubvenții, a îndemnat la cooperare și a făcut lobby în diferite țări UE, dar nu a explicat pe deplin care ar fi răspunsul său la tarife.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Trenuri
ANAF

Buletinul electronic creează mai mult probleme românilor

Noile cărți electronice de identitate, emise cu...

Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Hidroelectrica
Ilie Bolojan

Bolojan: Deficitul bugetar mare nu mai poate fi susținut

Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...

Donald Trump

MAGA, divizată din cauza războiului Israeliano-Iranian

După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...

Freepik.com
Freepik.com
Bani. Freepik.com
Uzină Ford / Foto: Flickr
Ucraina se aşteaptă ca viitorul pachet de sancţiuni europene contra Moscovei să vizeze şi compania de stat Rosatom

Rosatom construiește prima centrală nucleară din Kazahstan

Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...

Uzinele Dacia
Donald Trump și Elon Musk
Tel Aviv sub asediul Iranului
Freepik.com
O combină recoltează grâu / Foto: Freepik
Metrou București
Petrol / FOTO: Freepik
Ghișeu
Gazprom
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Contrabanda cu tutun
Cimitir de mașini
Freepik.com

pixel