Săptămână complicată la Bursa de la București, cu suișuri și coborâșuri
Performanțele variate ale...
La mitingul organizat de Sindicatul Unit TAROM (SUT) sunt aşteptaţi să participe circa 200 de membri de sindicat.
Angajaţii operatorului aerian spun că vor o salarizare decentă şi că sunt trataţi cu superficialitate de conducerea companiei în timpul negocierilor Contractului Colectiv de Muncă.
"Aşa cum merg aceste negocieri, nu excludem apariţia unui conflict de muncă la nivelul TAROM, cu respectarea tuturor normelor impuse de legislaţia în vigoare, deoarece toate demersurile făcute de Sindicat încă de la începutul anului în privinţa majorării bugetului salarial cu un procent de 35% au fost tratate cu dispreţ de conducerea TAROM, Ministerul Transporturilor şi chiar Guvernul României, se tergiversează negocierea CCM prin stabilirea unor termene foarte lungi între şedinţe, se tratează cu indiferenţă Revendicările salariate transmise de Sindicat", spun reprezentanţii sindicatului.
În plus, unii dintre salariaţi vor fi concediaţi zilele următoare, după ce, la o evaluare realizată de PwC, aceştia nu au luat note corespunzătoare.
La acest miting vor participa numai salariaţi aflaţi în ture libere de serviciu, în aşa fel încât să nu fie afectată financiar compania TAROM, au mai arătat sindicaliştii.
Citește și: Tribunalul UE aprobă ajutorul pentru salvarea TAROM
Justiţia europeană confirmă decizia Comisiei Europene de a aproba ajutorul de 36,66 milioane de euro acordat companiei TAROM.
Tribunalul Uniunii Europene a confirmat, miercuri, o decizie anterioară a Comisiei Europene privind aprobarea ajutorului pentru salvare, în valoare de 36,6 milioane de euro, acordat de statul român companiei aeriene TAROM, informează un comunicat de presă.
"Acest ajutor este compatibil cu piaţa internă deoarece vizează evitarea dificultăţilor sociale pe care o întrerupere a serviciilor TAROM ar risca să le determine pentru conectivitatea unor regiuni ale României", subliniază Tribunalul Uniunii Europene.
La data de 19 februarie 2020, România a notificat Comisiei Europene un plan de ajutor pentru salvarea TAROM, compania aeriană română care îşi desfăşoară activitatea în principal în transportul naţional şi internaţional de pasageri, de mărfuri şi de curierat. Măsura notificată era constituită dintr-un împrumut pentru finanţarea nevoilor în lichidităţi ale TAROM, în cuantum de aproximativ 36,66 milioane de euro, rambursabil la sfârşitul unei perioade de şase luni, cu posibilitatea unei rambursări parţiale anticipate.
Fără a deschide procedura formală de investigare prevăzută la articolul 108 alineatul (2) TFUE, prin Decizia din 24 februarie 20201, Comisia a calificat măsura notificată ca fiind ajutor de stat compatibil cu piaţa internă în temeiul articolului 107 alineatul (3) litera (c) TFUE şi al Orientărilor privind ajutoarele de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor nefinanciare aflate în dificultate.
În replică, compania aeriană Wizz Air Hungary Zrt. a introdus o acţiune în anulare împotriva acestei decizii, acţiune care este respinsă de Tribunalul Uniunii Europene.
Tribunalul respinge, în primul rând, motivele de anulare întemeiate pe o eroare de drept pe care Comisia ar fi săvârşit-o prin faptul că a decis să nu deschidă procedura formală de investigare, în pofida îndoielilor pe care ar fi trebuit să le aibă în cadrul aprecierii preliminare a compatibilităţii ajutorului notificat cu piaţa internă.
"Potrivit Tribunalului, din cuprinsul punctelor menţionate din orientări rezultă că, deşi statul membru în cauză trebuie să demonstreze că ajutorul vizează prevenirea unor dificultăţi sociale sau remedierea unei disfuncţionalităţi a pieţei, nu are obligaţia să demonstreze că, în lipsa măsurii de ajutor, s-ar produce în mod necesar anumite consecinţe negative, ci doar că acestea riscă să se producă", apreciază instanţa de la Luxemburg.
În ceea ce priveşte chestiunea referitoare la faptul că executivul comunitar ar fi trebuit să aibă îndoieli cu privire la existenţa unui risc ca, în lipsa măsurii de ajutor notificate, să se producă dificultăţi sociale sau o disfuncţionalitate a pieţei sau cu privire la faptul că această măsură urmăreşte prevenirea apariţiei sau remedierea lor, Tribunalul constată că, ţinând seama de starea inadecvată a infrastructurilor rutieră şi feroviară din România, Comisia avea dreptul să considere că, prin intermediul rutelor aeriene interne şi conectivitatea internaţională asigurate de TAROM, conectivitatea regională constituia un serviciu important, a cărei perturbare risca să determine grave dificultăţi sociale sau să constituie o disfuncţionalitate a pieţei. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanțele variate ale...
Într-o notă adresată recent...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Înainte de a se lansa în forță...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...