Conform Hotărârii Consiliului General al Municipiului București (CGMB) nr. 539/2019, deținătorii de mașini de tip non-Euro, Euro 1, Euro 2 și Euro 3 (cu excepția celor care funcționează cu GNL, GNC și GPL), cu masa totală maximă autorizată mai mică de cinci tone, vor fi nevoiți din 2020, dacă circulă cu ele prin București, să plătească o taxă, care are rolul de a reduce folosirea de mașini poluante, în Capitală. Ea se va aplica indiferent de zona din București pe unde se circulă.
Cuantumul taxei diferă în funcție de tipul mașinii. De exemplu, șoferii mașinilor cele mai poluante, adică cele de tipul non-Euro, vor avea de plătit cel mai mult. Ei ar putea ajunge să achite până la 1.900 de lei, pentru un an.
Citește și Taxa auto București. Forma finală a documentului
Neplata taxei, deși aceasta trebuia plătită, sau circulația prin București, ulterior expirării perioadei pentru care a fost plătită „vinieta Oxigen”, poate atrage sancțiuni de până la 2.000 de lei. La fel și nerespectarea restricțiilor de acces, menționate anterior.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Comisia Europeană va încerca...
Cursul valutar BNR al zilei - 5...
Avans modest al PIB-ului României în 2025.
Excelența Sa Adrian Zuckerman...
Rovinari pornește Grupul 6 – un pas decisiv pentru...
Curs valutar BNR, 4 decembrie.
Premierul Ungariei, Viktor Orban, a anunţat joi...
Sistemul Garanţie-Returnare...
ANAF, informare privind ţintele asumate în PNRR.
Piața RCA intră într-o nouă...
Veniturile Rusiei din petrol şi gaze au scăzut...
Cazierul judiciar intră într-o nouă eră digitală, după...
O secțiune a conductei de...
ASF schimbă regulile de...
Bursa de Valori București...
Cuprul a atins un nou record pe...