Tensiunile dintre marii producători auto și sindicatul lucrătorilor din industria auto americană se intensifică

Autor: Vlad Roibu
Data actualizării:
Data publicării:
Uzină auto
Uzină auto
Industria producției auto din America se pregătește pentru discuții contractuale controversate, în timp ce UAW dă oficial startul negocierilor.

În scopul obținerii de noi contracte pentru muncitori, președintele UAW a promis că va fi agresiv în negocierile cu General Motors, Ford Motor și Stellantis. Grevă prelungită a muncitorilor reprezintă un risc deosebit de ridicat în acest an și ar putea costa producătorii de automobile miliarde de euro.

"Acesta este momentul nostru definitoriu, ca sindicat, ca oameni care muncesc. Și vom avea o abordare diferită la fiecare pas", a declarat președintele United Auto Workers, Shawn Fain marți seara în timpul unui eveniment Facebook Live cu membrii, scrie CNBC.

Negocierile se caracterizează prin faptul că membrii sindicatului sunt convinși că concesiile nu sunt o opțiune și că există preocupări semnificative cu privire la tranziția industriei către vehiculele electrice care elimină locuri de muncă și deteriorează salariile.

 

Tensiuni mari în fabricile autor din Detroit

 

Aceste negocieri au loc în același timp cu negocierile contractuale cu sindicatul canadian Unifor, care reprezintă 18.000 de angajați ai constructorilor auto din Detroit ale căror contracte expiră în septembrie. Deși sindicatele americane și canadiene și-au exprimat unitatea între ele, se așteaptă ca acest lucru să adauge și mai multă complexitate și concurență pentru investiții și locuri de muncă.

Dezacordurile publice dintre UAW și producătorii auto au început deja, neașteptat de devreme, în ultimele două săptămâni manifestate prin editoriale în ziarele locale, atât din partea directorului general Ford, Jim Farley, cât și a vicepreședintelui UAW, Chuck Browning, care conduce departamentul Ford al sindicatului.

 

Adevăratele costuri ale grevei lucrătorilor auto americani

 

Bank of America estimează că o astfel de oprire a lucrului ar costa sute de milioane de dolari pe săptămână în câștigurile înainte de dobânzi și taxe pentru companii, ceea ce ar putea însemna pierderi de miliarde de dolari pentru producătorii auto.

Negocierile cu Stellantis vor începe oficial joi, cu Ford vineri și cu General Motors pe 18 iulie. Contractele actuale urmează să expire la 14 septembrie. Acordurile acoperă aproximativ 150.000 de membri UAW care lucrează pentru producătorii auto.

Mulți se așteaptă ca Stellantis, compania-mamă a Jeep, fostă Fiat Chrysler, să fie compania principală în cadrul negocierilor, după ce o uzină de asamblare din Illinois a fost oprită pe termen nedefinit pentru o potențială închidere în februarie. Fain și mai mulți lideri UAW recent aleși au urcat, de asemenea, în rândurile sindicatului prin Stellantis.

Membrii sindicatului care lucrează pentru Stellantis sunt, de asemenea, printre cei mai deschiși și nemulțumiți. Stellantis s-a aflat în centrul unei anchete federale de mai mulți ani asupra UAW, care a dus la 18 condamnări, inclusiv a doi foști președinți de sindicat, și la o supraveghere guvernamentală continuă a organizației sindicale.

"Împreună, trebuie să abordăm aceste negocieri cu mintea deschisă și cu dorința de a ne suflecă mânecile pentru a găsi soluții care să ducă la un contract competitiv pe piață, care să ofere o cale spre clasa de mijloc pentru angajații noștri și care să răspundă nevoilor clienților noștri", a declarat compania.

"Muncitorii din United Auto sunt pregătiți să se întoarcă în lupta împotriva corupției, împotriva concesiilor, împotriva nivelurilor", a declarat Fain în timpul unei convenții de negociere a UAW la scurt timp după ce a devenit președinte. "UAW este pregătită să se întoarcă în lupta pentru locuri de muncă bune, pentru justiție economică, pentru familiile noastre și pentru comunitățile noastre."

 

Care sunt revendicările lucrătorilor

 

Conform structurii actuale de salarizare, membrii UAW încep de la aproximativ 18 dolari pe oră și au o perioadă de "creștere" de patru ani pentru a ajunge la un salariu maxim de peste 30 de dolari pe oră.

Creșterile salariale din cadrul negocierilor din acest an ar putea însemna noi creșteri ale costurilor cu forța de muncă pentru constructorii auto din Detroit, între 25% și 30% în următorii patru ani, potrivit lui Murphy de la Bank of America

Pe lângă salarii, beneficii și bonusuri, sindicatul are în vizor și tranziția industriei auto către vehiculele electrice. Fain a cerut o "tranziție echitabilă" pentru lucrători, în condițiile în care guvernul folosește banii contribuabililor pentru a subvenționa industria EV.

"Guvernul federal investește miliarde de dolari în tranziția vehiculelor electrice, fără condiții și fără niciun angajament față de lucrători", a declarat Fain la începutul acestui an. "Tranziția vehiculelor electrice riscă serios să devină o cursă periculoasă. Vrem să vedem că liderii naționali ne susțin în această privință înainte de a face orice angajament."

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

foto: pexels.com
Titluri Tezaur / FOTO: Pagina de Facebook a Ministerului Finanțelor
Apă și canalizare / FOTO: Freepik
Eoliene

Sistemul energetic din România, salvat de vânt

România se sprijină pe vânt pentru a evita o pană majoră...

Vameși
Foto: Pexels.com
Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Ședința de Guvern / Foto: gov.ro
Curs valutar. Sursa: Freepik.com
prețul la gaze / Foto: Freepik
Finante. Freepik.com

Date INS: Creştere modestă a economiei României în 2025

Avans modest al PIB-ului României în 2025.

Nuclearelectrica
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
ANAF / Montaj foto: DCBusiness
Trafic intens pe autostradă / Foto: Freepik
Termocentrală

Grupul 6 de la Rovinari reintră oficial în producție

Rovinari pornește Grupul 6 – un pas decisiv pentru...

Foto: Oana Pavelescu
Nicușor Dan
Freepik.com
Codul Muncii. Freepik.com

Salariul minim creşte cu 11% în Ungaria

Premierul Ungariei, Viktor Orban, a anunţat joi...

Freepik.com

ANAF creşte numărul controalelor efectuate de la birou

ANAF, informare privind ţintele asumate în PNRR.

Asigurare auto RCA / Foto: Freepik
O unitate Gazprom / FOTO: Pagina de Telegram a companiei

Veniturile Rusiei din petrol şi gaze s-au prăbuşit

Veniturile Rusiei din petrol şi gaze au scăzut...

Date biometrice / Foto: Freepik

Modificări majore în procedura cazierului judiciar

Cazierul judiciar intră într-o nouă eră digitală, după...

Oleoductul Drujba

pixel