Tensiunile dintre marii producători auto și sindicatul lucrătorilor din industria auto americană se intensifică

Autor: Vlad Roibu
Data actualizării:
Data publicării:
Uzină auto
Uzină auto
Industria producției auto din America se pregătește pentru discuții contractuale controversate, în timp ce UAW dă oficial startul negocierilor.

În scopul obținerii de noi contracte pentru muncitori, președintele UAW a promis că va fi agresiv în negocierile cu General Motors, Ford Motor și Stellantis. Grevă prelungită a muncitorilor reprezintă un risc deosebit de ridicat în acest an și ar putea costa producătorii de automobile miliarde de euro.

"Acesta este momentul nostru definitoriu, ca sindicat, ca oameni care muncesc. Și vom avea o abordare diferită la fiecare pas", a declarat președintele United Auto Workers, Shawn Fain marți seara în timpul unui eveniment Facebook Live cu membrii, scrie CNBC.

Negocierile se caracterizează prin faptul că membrii sindicatului sunt convinși că concesiile nu sunt o opțiune și că există preocupări semnificative cu privire la tranziția industriei către vehiculele electrice care elimină locuri de muncă și deteriorează salariile.

 

Tensiuni mari în fabricile autor din Detroit

 

Aceste negocieri au loc în același timp cu negocierile contractuale cu sindicatul canadian Unifor, care reprezintă 18.000 de angajați ai constructorilor auto din Detroit ale căror contracte expiră în septembrie. Deși sindicatele americane și canadiene și-au exprimat unitatea între ele, se așteaptă ca acest lucru să adauge și mai multă complexitate și concurență pentru investiții și locuri de muncă.

Dezacordurile publice dintre UAW și producătorii auto au început deja, neașteptat de devreme, în ultimele două săptămâni manifestate prin editoriale în ziarele locale, atât din partea directorului general Ford, Jim Farley, cât și a vicepreședintelui UAW, Chuck Browning, care conduce departamentul Ford al sindicatului.

 

Adevăratele costuri ale grevei lucrătorilor auto americani

 

Bank of America estimează că o astfel de oprire a lucrului ar costa sute de milioane de dolari pe săptămână în câștigurile înainte de dobânzi și taxe pentru companii, ceea ce ar putea însemna pierderi de miliarde de dolari pentru producătorii auto.

Negocierile cu Stellantis vor începe oficial joi, cu Ford vineri și cu General Motors pe 18 iulie. Contractele actuale urmează să expire la 14 septembrie. Acordurile acoperă aproximativ 150.000 de membri UAW care lucrează pentru producătorii auto.

Mulți se așteaptă ca Stellantis, compania-mamă a Jeep, fostă Fiat Chrysler, să fie compania principală în cadrul negocierilor, după ce o uzină de asamblare din Illinois a fost oprită pe termen nedefinit pentru o potențială închidere în februarie. Fain și mai mulți lideri UAW recent aleși au urcat, de asemenea, în rândurile sindicatului prin Stellantis.

Membrii sindicatului care lucrează pentru Stellantis sunt, de asemenea, printre cei mai deschiși și nemulțumiți. Stellantis s-a aflat în centrul unei anchete federale de mai mulți ani asupra UAW, care a dus la 18 condamnări, inclusiv a doi foști președinți de sindicat, și la o supraveghere guvernamentală continuă a organizației sindicale.

"Împreună, trebuie să abordăm aceste negocieri cu mintea deschisă și cu dorința de a ne suflecă mânecile pentru a găsi soluții care să ducă la un contract competitiv pe piață, care să ofere o cale spre clasa de mijloc pentru angajații noștri și care să răspundă nevoilor clienților noștri", a declarat compania.

"Muncitorii din United Auto sunt pregătiți să se întoarcă în lupta împotriva corupției, împotriva concesiilor, împotriva nivelurilor", a declarat Fain în timpul unei convenții de negociere a UAW la scurt timp după ce a devenit președinte. "UAW este pregătită să se întoarcă în lupta pentru locuri de muncă bune, pentru justiție economică, pentru familiile noastre și pentru comunitățile noastre."

 

Care sunt revendicările lucrătorilor

 

Conform structurii actuale de salarizare, membrii UAW încep de la aproximativ 18 dolari pe oră și au o perioadă de "creștere" de patru ani pentru a ajunge la un salariu maxim de peste 30 de dolari pe oră.

Creșterile salariale din cadrul negocierilor din acest an ar putea însemna noi creșteri ale costurilor cu forța de muncă pentru constructorii auto din Detroit, între 25% și 30% în următorii patru ani, potrivit lui Murphy de la Bank of America

Pe lângă salarii, beneficii și bonusuri, sindicatul are în vizor și tranziția industriei auto către vehiculele electrice. Fain a cerut o "tranziție echitabilă" pentru lucrători, în condițiile în care guvernul folosește banii contribuabililor pentru a subvenționa industria EV.

"Guvernul federal investește miliarde de dolari în tranziția vehiculelor electrice, fără condiții și fără niciun angajament față de lucrători", a declarat Fain la începutul acestui an. "Tranziția vehiculelor electrice riscă serios să devină o cursă periculoasă. Vrem să vedem că liderii naționali ne susțin în această privință înainte de a face orice angajament."

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Lingouri de aur / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
Sebastian Burduja. Foto: Crisan Andreescu
Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia
Copil
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik

Grupul MOL a semnat o înţelegere cu Kazmunaygas

Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...

Trenul nou a rămas în gară
Industrie. Foto: Pexels.com

pixel