România poate da lovitura în acest domeniu. Investiţii de miliarde la orizont
România ar putea fi noul...
Whisky-ul chinezesc vine la Pernod Ricard. Compania a pus pe piaţă primele sticle de malţ pur elaborate în distileria The Chuan, din Emei Shan, în provincia Sichuan, pe un sit clasificat drept Patrimoniu Mondial de către UNESCO.
Este primul de acest gen din China. Pentru Alexandre Ricard, șeful grupului, a fost un eveniment de la care nu putea lipsi. Prin urmare, s-a deplasat la fața locului.
Investiție de 150 milioane euro
Pe lângă lansarea whisky-ului, grupul francez, care intenţionează să profite la maximum de afluxul de turişti în regiune, anunţă "deschiderea unui spaţiu pentru vizitatori destinat descoperirii producţiei şi degustării preparării acestui alcool".
A fost nevoie de cinci ani și de o investiție de 150 de milioane de euro pe o perioadă de zece ani pentru a finanța prima distilerie de whisky străină din China. Prețul unei sticle este de 100 de euro bucata.
O piață strategică
Produs la nivel local, noul whisky Pernod Ricard este, totuși, fabricat dintr-un amestec de orz scoțian și chinez. Colaboratorii chinezi au fost instruiți în Scoția cum se face distilarea și au învățat practicile de îmbătrânire în butoaie. Băutura este distilată și îmbătrânită la fața locului. Iar apa folosită și pe care producătorii de whisky o doresc mereu de o calitate impecabilă, "vine de pe Muntele Emei", unde este considerată "foarte pură", potrivit grupului.
Cu această distilerie, Pernod Ricard face încă un pas în dezvoltarea prezenței sale în China. Și țara nu va fi singura sa țintă, unde este liderul producătorilor străini de băuturi spirtoase. Compania și-a propus să vândă produsul ei Made in China dincolo de granițele fostului Imperiu Mijlociu, deși va fi dificil să concureze cu whisky-ul japonez, premiat în numeroase competiții internaționale.
China continuă să consume în mod masiv Baiju, alcoolul național al Chinei. Și alcoolul străin importat reprezintă încă o mică parte din consum (nu mai mult de 2%). Dar Imperiul Mijlociu este o piață strategică pentru Pernod Ricard, care deține poziții de lider în două dintre cele mai consumate băuturi alcoolice de import, cognacul Martell și whisky-ul Chivas.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
România ar putea fi noul...
Camera Consultanților Fiscali a...
Reducerea valorii voucherelor...
Ministerul Finanțelor a...
Leul a înregistrat o evoluție...
Prim-ministrul Ilie Bolojan, consultări cu federațiile...
Declarația SAF-T pentru iulie...
Vor păți și bulgarii ca grecii?...
Guvernul de la București a dat startul austerității cu...
Bucureștenii și șoferii din...
PSD condiționează participarea...
BNR menține dobânda-cheie la...
Întâlnirea istorică dintre...
Guvernul a pus în aplicare un...
Traian Bădulescu, consultant în...
Meteorologii au emis cod roșu,...
Ministerul Agriculturii aprobă...
Inteligența artificială nu va...
Statul schimbă regulile pentru...
Producătorii auto germani,...
Exporturile Chinei au depăşit estimările luna trecută,...
Bursa de Valori Bucureşti a...