TikTok Shop, interzis în Indonezia pentru probleme de concurență

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
TikTok
TikTok
Conform declarațiilor oficiale, Indonezia a interzis tranzacțiile de comerț electronic pe platformele de socializare. Această măsură afectează în primul rând platforma TikTok, care aduce o contribuție semnificativă în sectorul afacerilor de comerț electronic din Indonezia.

Guvernul a declarat că această măsură, care intră în vigoare imediat, are ca scop protejarea comercianților și a piețelor offline, adăugând că prețurile de pe aceste platforme amenință întreprinderile mici și mijlocii, scrie CNN.

Măsura vine la doar trei luni după ce TikTok s-a angajat să investească miliarde de dolari în Asia de Sud-Est, în principal în Indonezia, într-un efort major pentru a crea platforma de comerț electronic TikTok Shop.

TikTok, deținută de compania chineză ByteDance, are 125 de milioane de utilizatori activi lunar în Indonezia și a încercat să transforme baza mare de utilizatori într-o sursă majoră de venituri din comerțul electronic.

Un purtător de cuvânt al TikTok Indonezia a declarat că este "profund îngrijorat" de acest anunț, "în special de modul în care va sursele de veni ale celor 6 milioane" de vânzători locali activi pe TikTok Shop.

Ministrul indonezian al Comerțului, Zulkifli Hasan, a declarat miercuri reporterilor că regulamentul este menit să asigure o concurență comercială "corectă și echitabilă", adăugând că are ca scop, de asemenea, să asigure protecția datelor utilizatorilor.

El a avertizat că nu trebuie să se permită ca rețelele sociale să devină o platformă de comerț electronic, un magazin și o bancă în același timp.

Noul regulament prevede, de asemenea, că platformele de comerț electronic din Indonezia trebuie să impună un preț minim de 100 de dolari pentru anumite articole care sunt achiziționate din străinătate, potrivit documentului de reglementare analizat de Reuters, și că toate produsele oferite trebuie să respecte standardele locale.

Tranzacțiile de comerț electronic din Indonezia s-au ridicat anul trecut la aproape 52 de miliarde de dolari, iar din această sumă, 5% au avut loc pe TikTok, potrivit datelor furnizate de compania de consultanță Momentum Works.

Indonezia se numără printre puținele piețe pe care TikTok a lansat TikTok Shop, în încercarea de a profita de cei 125 milioane de utilizatori lunari din această țară.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ședința de Guvern / Foto: gov.ro
Loto
Banca Naționala a României

Fals grosolan cu sigla BNR! Instituția avertizează populația

BNR avertizează că un document fals care poartă sigla...

Donald Trump / Foto: Casa Albă
Reguli noi de la ANAF / Foto: DCBusiness
Piața / Foto: Freepik
Inspector antifraudă, ANAF

Patru firme de familie, rețea de fraudă uriașă cu TVA

Patru firme înrudite au creat un circuit economic fals...

Arbori în oraș
Curs valutar. Sursa: Freepik.com
Procesor
Drapelul Germaniei

Germania, cel mai bun trimestru industrial din ultimul an

Industria germană revine pe creștere: comenzile pentru...

Localizarea zăcământului din Groelanda
Epic Games și Google au căzut la pace
O femeie numără bani
Un muncitor manevrează un utilaj industrial / Foto: Freepik
Documente ANAF. Foto: AI - Freepik.com
Electrovalvă montată pe o țeavă de gaze / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook
Palatul CEC
Daniel Dăianu / Foto: ALEX MICSIK / AGERPRES FOTO
Hotel. Freepik.com
Colaj meserii. Sursa foto: Freepik.com
Bursă / Foto: Freepik
Dosare SAF-T / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com
Mașini în parcare / Foto: Freepik
Fabrica. Foto: Pexels.com

pixel