Toyota începe producția în masă a bateriilor solid-state pentru vehicule electrice cu mare autonomie

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Uzină Toyota / Foto: Flickr
Uzină Toyota / Foto: Flickr
Toyota a încheiat un acord cu firma japoneză Idemitsu Kosan pentru a produce în masă baterii solid-state.

Aceasta este prima actualizare majoră a planurilor companiei de a fi prima care va oferi aceste baterii de ultimă generație.

Toyota spune că noua tehnologie va permite în cele din urmă ca vehiculele electrice să parcurgă 932 de mile cu o singură încărcare și să se alimenteze în doar 10 minute, datorită densității energetice mai mari.

Idemitsu Kosan, al doilea cel mai mare rafinator de petrol din Japonia, ar putea părea un partener puțin probabil pentru spațiul autovehiculelor electrice. Dar Toyota spune că Idemitsu a lucrat la dezvoltarea "tehnologiilor elementare" pentru baterii încă din 2001, cu cinci ani înainte ca Toyota să înceapă să fie interesată.

Mai exact, Idemitsu a lucrat la dezvoltarea unui nou material pentru baterii, un electrolit solid de sulfură. Prin acest parteneriat, Toyota urmărește să combine experiența în materiale a Idemitsu cu propriile abilități de producție pentru a face din bateriile solid-state o realitate pentru consumatori.

"Această colaborare se concentrează pe electroliții solizi de sulfură, care sunt văzuți ca un material promițător pentru a obține o capacitate și un randament ridicat pentru BEV-uri [vehicule electrice cu baterii]", spune Toyota. "Electroliții solizi de sulfură se caracterizează prin moliciune și aderență la alte materiale, ceea ce este potrivit pentru producția de masă a bateriilor."

Toyota a prezentat un plan în trei etape pentru atingerea obiectivului de a comercializa acestor baterii până în 2027-2028. Cu toate acestea, asta nu înseamnă că vehiculele electrice cu astfel de baterii vor fi disponibile pe scară largă în acel moment, deoarece "producția de masă la scară largă" va începe după aceea. De asemenea, rămâne de văzut pe ce piețe le va lansa Toyota și cât vor costa. Este probabil ca acestea să fie mai scumpe și să rămână așa timp de ani de zile, prezice Reuters.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia
Copil
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik

Grupul MOL a semnat o înţelegere cu Kazmunaygas

Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...

Trenul nou a rămas în gară
Industrie. Foto: Pexels.com
Nvidia / FOTO: Freepik
LM 400 / FOTO: Flichr

Lockheed Martin lansează un nou vehicul spațial

Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...

Marcel Boloș / Foto: Inquam Photos / George Călin
Dolari / sursa foto: Freepik.com
Dumitru Nancu
Dumitru Nancu
Tineri / Foto: Freepik

CCIR a organizat Forumul de Afaceri România – Polonia

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

foto: pexels
Tichete / Foto: DCBusiness

Tichetele scapă de impozitare și contribuții sociale

O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...


pixel