Trei tehnologii care vor schimba complet serviciile și asistența pentru clienți

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Inteligența Artificială
Inteligența Artificială
Conform unei analize făcute de o companie de consultanță în IT,  serviciile și asistența pentru clienți vor cunoaște o schimbare considerabilă pe baza evoluției tehnologice.

Serviciile digitale pentru clienţi, interfeţele conversaţionale cu utilizatorul şi Inteligenţa Artificială (IA) generativă vor avea cel mai mare impact asupra serviciilor pentru clienţi şi a strategiilor de asistenţă, sunt de părere consultanţii Gartner, într-o analiză publicată recent.

Specialiştii menţionează că aceste noi tehnologii vor transforma serviciile şi asistenţa pentru clienţi până în anul 2028.

Raportul Gartner "Hype Cycle for Customer Service and Support Technologie 2023" descrie cele mai importante tehnologii pentru susţinerea clienţilor aflate în acest moment în curs de maturizare. Acestea variază de la Customer Technology Platform la IA generativă, dar cu oportunităţi semnificative de adoptare rămase (Contact Center as a Service).

Gartner previzionează că, până în 2025, opt din zece (80%) organizaţii de servicii şi asistenţă pentru clienţi vor aplica tehnologia IA generativă într-o anumită formă pentru a îmbunătăţi productivitatea agenţilor şi experienţă clienţilor, fiind folosită în principal pentru crearea de conţinut, chatboţi susţinuţi de IA şi automatizarea muncii umane.

Un sondaj recent al companiei de consultanţă arăta că 38% dintre lideri văd îmbunătăţirea experienţei clienţilor şi retenţia acestora ca scop principal al iniţiativelor de implementare a aplicaţiilor instruite pe modele de limbaj mari (large language model - LLM).

"Pe măsură ce organizaţiile au introdus pe scară largă canale de abordare digitală, clienţilor le-au crescut aşteptările pentru experienţe instantanee şi fără efort de servicii pentru clienţi. În acelaşi timp, introducerea mai multor canale poate creşte efortul clienţilor pe măsură ce clienţii migrează între ele", notează sursa citată.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Grafică: Oana Pavelescu
Bursa de Valori București
Șofer de camion / Foto: Freepik
Andrei Badalov
Sterică Fudulea
Dan Sucu. Foto: Agerpres
Fondul Proprietatea
Titluri de stat Fidelis
Foto: Reuters
Showroom auto / Foto: Freepik
ROBOR
Ilustrație: Oana Pavelescu

ANAF, informare despre depunerea Formularului 100

Informaţii importante de la ANAF pentru contribuabili.

Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Freepik.com
Robor

ROBOR a coborât sub nivelul de 7%

Indicele ROBOR la trei luni a scăzut, vineri, la 6,99%.

Freepik.com
Cu lista la cumpărături

TVA 11% sau 21%? Ghid complet al noilor cote de la 1 august

Cota redusă de TVA este păstrată doar pentru anumite...

Foto: Freepik.com
Colaj foto
Ilie Bolojan
Alexandru Nazare, ministrul Finanțelor
Salina Praid
Grevă / sursa foto: Freepik.com / EyeEm
David Popovici și Daniel Dines, CEO UiPath

pixel