Ministrul Energiei: Contracte de finanțare în valoare de peste 700 milioane de lei
Proiectele vor asigura o putere...
O viitoare mică revoluție, scrie cotidianul Le Figaro, anunțând că SNCF și grupul alsacian Lohr au prezentat, miercuri, la Strasbourg un tren electric pe baterii, potrivit pentru liniile provinciale mici. Aflat acum în faza de planificare, acest vagon unic numit „Draisy” ar urma să fie pus în circulație din 2028.
Trenul cu baterii
Vitrat pe toate părțile și cu o capacitate de 80 de pasageri, trenul va putea accelera până la 100 km/h datorită energiei bateriilor electrice. „Autonomia poate fi mărită prin instalarea unor stații de încărcare rapidă de andocare în stații”, a precizat SNCF. Suficient pentru a compensa efectiv lipsa secțiunilor electrificate pe liniile periferice, care reprezintă o treime din rețeaua feroviară franceză.
Doar 20 de tone
„Toate liniile mici care sunt fie închise, fie în curs de închidere sunt rareori electrificate. Pariem, prin urmare, pe un vehicul echipat cu baterie, aproape ca o baterie de autobuz și care ne permite să nu reinvestim într-o infrastructură costisitoare”, a explicat Marie-José Navarre, vicepreședintele companiei Lohr, producătorul trenului. Acest nou vagon are o lungime de numai 14 metri și cântărește doar 20 de tone, numai bun pentru liniile periferice.
Cu 60% mai ieftin
În privința costurilor, noul tren este cu 60% mai ieftin decât cel al unui tren convențional. În plus, „datorită greutății limitate a materialului rulant, calea va fi mai puțin stresată, reducându-se, astfel, și costurile de întreținere”, a adăugat SNCF.
În spatele lui Draisy se află ambiția de a oferi „o alternativă reală la mașina individuală” în zonele rurale. Alături de partenerii lor, GCK Battery, Stations-e și Institutul de Cercetare Tehnologică Railenium, SNCF și Lohr urmăresc să revigoreze atractivitatea liniilor mici.
Un sentiment de abandon
Grupul nu a dezvăluit costul producției unui Draisy. Dar precizează că noua sa bijuterie „beneficiază de finanțare de la stat ca parte a programului Franța 2030”. Trenul va fi testat, din 2027, pe linia Sarralbe-Kalhausen, în Moselle. „Există speranță, există o așteptare din partea locuitorilor noștri (...) să vadă din nou aceste trenuri în circulație”, a declarat liderul regiunii Grand Est, Franck Leroy, în cadrul prezentării lui Draisy.
„Toți își amintesc de trenurile Micheline care au circulat în anii 60, 70. În urma lor însă nu a rămas decât un sentiment de abandon. că totul a fost sacrificat în mare viteză”, a adăugat diferitul ales de dreapta. „Acum, depinde de noi să demonstrăm că știm să oferim un răspuns zonelor rurale, că ei se așteaptă și pe care îl merită.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Proiectele vor asigura o putere...
Valoarea sprijinului acordat...
Surprinzători cine sunt cei mai mari cumpărători.
Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis o...
O descoperire istorică a fost...
Număr record de donatori-investitori.
Actul normativ a fost promulgat...
Cheltuielile de apărare ale...
Întreprinderea vizată numără...
Negocieri intense pentru un plan de economii fără...
Pe ultima sută de metri!
Dumitru Nancu, directorul...
Miliardarul american Frank McCourt intenționează o...
În multe magazine acest produs...
Grupaj de știri.
Vicepreședintele Administrației...
Cred că de la Bucureşti sau Budapesta nu putem evalua cu...
Creșterea rapidă din ultimele trimestre pune presiune...
În ultimul an, prețul boabelor de cacao a crescut...
Banca Națională a României a...
Decizia vine în urma...
Președintele ales și-a transmis mesajul printr-o postare...
Agenţia Fitch a revizuit...
Totul devine prea scump pentru această țară europeană.
CEC Bank a listat vineri pe...
Dezamăgirea investitorilor a fost foarte mare.
Președintele Klaus Iohannis a promulgat, vineri, o lege...
O criză „foarte, foarte...