Avertismente ignorate: ce arată documentele confidențiale despre bugetul României
România se apropie periculos de...
O viitoare mică revoluție, scrie cotidianul Le Figaro, anunțând că SNCF și grupul alsacian Lohr au prezentat, miercuri, la Strasbourg un tren electric pe baterii, potrivit pentru liniile provinciale mici. Aflat acum în faza de planificare, acest vagon unic numit „Draisy” ar urma să fie pus în circulație din 2028.
Trenul cu baterii
Vitrat pe toate părțile și cu o capacitate de 80 de pasageri, trenul va putea accelera până la 100 km/h datorită energiei bateriilor electrice. „Autonomia poate fi mărită prin instalarea unor stații de încărcare rapidă de andocare în stații”, a precizat SNCF. Suficient pentru a compensa efectiv lipsa secțiunilor electrificate pe liniile periferice, care reprezintă o treime din rețeaua feroviară franceză.
Doar 20 de tone
„Toate liniile mici care sunt fie închise, fie în curs de închidere sunt rareori electrificate. Pariem, prin urmare, pe un vehicul echipat cu baterie, aproape ca o baterie de autobuz și care ne permite să nu reinvestim într-o infrastructură costisitoare”, a explicat Marie-José Navarre, vicepreședintele companiei Lohr, producătorul trenului. Acest nou vagon are o lungime de numai 14 metri și cântărește doar 20 de tone, numai bun pentru liniile periferice.
Cu 60% mai ieftin
În privința costurilor, noul tren este cu 60% mai ieftin decât cel al unui tren convențional. În plus, „datorită greutății limitate a materialului rulant, calea va fi mai puțin stresată, reducându-se, astfel, și costurile de întreținere”, a adăugat SNCF.
În spatele lui Draisy se află ambiția de a oferi „o alternativă reală la mașina individuală” în zonele rurale. Alături de partenerii lor, GCK Battery, Stations-e și Institutul de Cercetare Tehnologică Railenium, SNCF și Lohr urmăresc să revigoreze atractivitatea liniilor mici.
Un sentiment de abandon
Grupul nu a dezvăluit costul producției unui Draisy. Dar precizează că noua sa bijuterie „beneficiază de finanțare de la stat ca parte a programului Franța 2030”. Trenul va fi testat, din 2027, pe linia Sarralbe-Kalhausen, în Moselle. „Există speranță, există o așteptare din partea locuitorilor noștri (...) să vadă din nou aceste trenuri în circulație”, a declarat liderul regiunii Grand Est, Franck Leroy, în cadrul prezentării lui Draisy.
„Toți își amintesc de trenurile Micheline care au circulat în anii 60, 70. În urma lor însă nu a rămas decât un sentiment de abandon. că totul a fost sacrificat în mare viteză”, a adăugat diferitul ales de dreapta. „Acum, depinde de noi să demonstrăm că știm să oferim un răspuns zonelor rurale, că ei se așteaptă și pe care îl merită.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
România se apropie periculos de...
Bursa închide pe minus vineri,...
Sistemul RO e-Transport a...
Andrei Badalov, în vârstă de 62...
IMM România nu este de acord cu...
Fondul Proprietatea a emis...
Românii pot investi din nou în...
Ministerul Finanțelor anunță...
Măsurile fiscale luate în regim...
Informaţii importante de la ANAF pentru contribuabili.
Nutella s-ar putea scumpi...
Indicele ROBOR la trei luni a scăzut, vineri, la 6,99%.
Proiectele de acte normative...
Randamentele scad după haosul...
Cota redusă de TVA este păstrată doar pentru anumite...
Trump și Putin, discuție fără...
Premierul Ilie Bolojan a...
România se confruntă cu o criză...
UiPath îl numește pe David...