Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
În expunerea de motive se spune că prin Ordonanța Guvernului nr. 1/2022, publicată în Monitorul nr. 89 din 28 ianuarie 2022, s-au adus ajustări Codului Rutier (OUG 195/2002), instituind reguli ce trebuie respectate de utilizatorii de trotinete electrice. Astfel, articolul 101, alineatul (1), punctul 8 din Codul Rutier a fost revizuit în următorul mod:
"Art. 101 (1) Se consideră contravenții sancționate cu amendă din clasa a III-a următoarele acțiuni comise de persoane fizice:
circulația cu biciclete sau trotinete electrice pe drumurile publice fără echipare corespunzătoare de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente în perioada nocturnă sau fără respectarea standardelor tehnice minime stabilite prin regulament;
folosirea unei biciclete sau a unei trotinete electrice pe autostradă;
neconformarea la interdicția de a trece la culoarea roșie a semaforului sau la semnalele agentului de cale ferată la traversarea peste o cale ferată industrială semnalizată corespunzător, sau la semnalele și regulile de circulație;
încălcarea interdicției conducătorului unei biciclete sau trotinete electrice de a circula sub influența alcoolului, substanțelor stupefiante sau medicamentelor cu efecte similare;
interacțiunea directă cu alt vehicul în mișcare sau cu persoane aflate în acesta;
circulația în afara localităților sau în interiorul acestora fără a purta îmbrăcăminte prevăzută cu elemente fluorescent-reflectorizante conform regulamentului;nerespectarea obligației de a circula cu viteză redusă sau de a asigura evitarea apropierea de un vehicul feroviar sau de a opri la trecerea la nivel cu calea ferată, conform reglementărilor."
În conformitate cu dispozițiile Legii nr. 155/2010, republicată, articolul 7, litera j, poliția locală are competența de a constata încălcările și de a impune sancțiuni pentru neconformitățile rutiere comise de către pietoni, bicicliști, conducători de mopede și vehicule cu tracțiune animală.
Având în vedere pericolul sporit în special pentru pietoni și ceilalți participanți la trafic generat de nerespectarea normelor legale privind trotinetele electrice, precum și creșterea numărului de accidente rutiere asociate acestei probleme, se impune revizuirea și completarea Legii nr. 155/2010 pentru a acorda poliției locale competența de a identifica și sancționa încălcările regulilor de circulație a trotinetelor (vehicule cu 2 sau 3 roți, utilizate pentru transportul unei singure persoane, fără loc șezând sau cu un loc șezând situat la o înălțime sub 540 mm pentru cele cu 2 roți sau sub 400 mm pentru cele cu 3 roți, cu o viteză între 6 km/h și 25 km/h și echipate cu motor electric).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...