Tu știi care sunt cele mai bune practici pentru un site de comerţ electronic de succes?
Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Tu știi care sunt cele mai bune practici pentru un site de comerţ electronic de succes?
Tu știi care sunt cele mai bune practici pentru un site de comerţ electronic de succes?
Toţi cei care deţin o afacere cu vânzare de produse au nevoie de o prezenţă online puternică. Şi pentru că în prezent concurenţa este mai strânsă ca niciodată, câştigarea unei poziţii bune în căutări şi păstrarea acesteia necesită un efort susţinut.

Fără practici bune în e-commerce este imposibil să concurezi cu mărcile concurente locale sau regionale şi, totodată, să faci faţă giganţilor precum Amazon sau Walmart. De aceea, este esențial să acorzi atenţie fiecărui detaliu al site-ului tău de comerţ online şi să aplici practici testate şi verificate care să te ajute să creşti numărul de conversii şi să generezi cât mai multe leaduri.

Administrarea unui site de comerţ electronic nu este o sarcină uşoară, dar, din fericire, sunt mai multe lucruri pe care le poţi face pentru a-ţi creşte şansele de a vinde şi a-ţi păstra clienţii.

Iată câteva practici prin care poţi să îţi optimizezi site-ul de e-commerce!

Alege un design simplu şi evită dezordinea

Este verificat că site-urile de e-commerce cu un design simplu, ordonat, intuitiv şi uşor de folosit au rate de conversie mai mari. Home page-ul este prima pe care o văd vizitatorii tăi şi, dacă nu este bine organizată şi va crea o impresie nefavorabilă, el va părăsi site-ul tău imediat şi va căuta altceva.

De asemenea, vizitatorii trebuie să fie atraşi de butoanele care îndeamnă la acţiune sau care vând produsele. Dezordinea de pe pagină poate îngreuna identificarea acestora şi va obosi utilizatorul. Gândeşte-te că utilizatorul are nevoie de maximum 3 secunde pentru a găsi ceea ce îl interesează şi a acţiona. Nu îi pune răbdarea la încercare pentru că îl vei pierde!

Simplifică meniurile şi fă-le cât mai intuitive

Meniurile nu numai că te vor ajuta să organizezi site-ul şi să păstrezi ordinea în magazinul tău online, dar te vor ajuta şi să grupezi produsele şi să oferi utilizatorului o modalitate intuitivă de a găsi ceea ce îl interesează. Nu complica prea mult lucrurile şi evită să ai prea multe categorii în meniu.

Alege să ai un meniu cât mai specific şi foloseşte submeniurile pentru a clasifica produsele în termeni mai descriptivi.

Site-ul tău trebuie să aibă un câmp de căutare

Orice vizitator care vine prima dată pe un site de comerţ online, se uită după câmpul de căutare. De aceea, este esenţial ca site-ul tău să aibă un astfel de câmp şi, totodată, să funcţioneze ireproşabil.

Acest buton completează simplitatea unui site şi a meniurilor şi vine în sprijinul cumpărătorilor. Poate că tu ai organizat riguros produsele în meniuri şi submeniuri, dar, cu cât sunt mai multe, cu atât va fi mai dificilă navigarea. Totodată, de multe ori clienţii ştiu exact ce vor să cumpere şi, dacă le oferi câmpul de căutare şi reduci timpul necesar pentru a găsi produsul dorit, ei vor fi mulţumiţi şi vor alege să acţioneze.

Prin urmare, cu cât mai multe produse sunt în magazinul tău online, cu atât mai necesar este câmpul de căutare, dar şi facilităţile de reducere a opţiunilor în funcţie de parametri precum culoare, mărime, sex, etc.

Cumpără un hosting premium

Un alt element critic pentru un magazin online sunt viteza site-ului şi fluiditatea în funcţionare. Paginile trebuie să se încarce în mai puţin de trei secunde, iar acest lucru este posibil doar dacă ai un hosting de calitate. O întârziere de numai câteva secunde, blocarea site-ului sau erorile te pot costa mai mult decât acest serviciu!

Degeaba ai un site e-commerce impecabil dacă serviciile de găzduire lasă de dorit…

Simplifică procesul de plată

Este esenţial ca vizitatorul care a decis să cumpere de la tine să poată finaliza cât mai uşor comanda. În caz contrar, el poate renunţa. Simplifică procedura de plată şi etapele. Fiecare pas suplimentar care îngreunează finalizarea comenzii poate descuraja clientul şi creşte şansele ca el să abandoneze tranzacţia.

Nu uita că mai bine de 28% dintre consumatori aleg să abandoneze coşul de cumpărături din cauza faptului că procesul de plată este complicat şi greoi. Secretul constă în a solicita informaţiile absolut necesare pentru plată şi facturare. Nu este nevoie de teste, întrebări de recunoaştere, numele mamei sau al primului animal de companie!

Încurajează utilizatorul să îşi creeze cont, dar nu îl obliga

Odată ce vizitatorul a pus în coş produsele de care are nevoie, ar trebui să poate finaliza comanda cât mai repede, iar în timpul acestui proces este total greşit să îl obligi să îşi creeze un cont de utilizator. Îi poţi sugera acest lucru, fără a-l condiţiona.

Nu uita că el doreşte să finalizeze cât mai repede tranzacţia şi, dacă îi îngreunezi acum procesul, este foarte posibil să renunţe. Dacă va fi satisfăcut de experienţa de cumpărare, el va reveni singur pe site pentru a-şi face cont de utilizator şi a rămâne la curent cu ultimele apariţii. Nu îl presa şi vei avea mult mai mult de câştigat!

Ocupă-te constant de optimizarea SEO

Aproape jumătate dintre consumatori încep procesul de cumpărare prin a da un search pe un motor de căutare după produsul de care au nevoie. Dacă site-ul tău de e-commerce nu este bine poziţionat în aceste rezultate, nu vei avea decât de pierdut, pentru că aceşti clienţi nu vor ajunge la tine.

Practic, optimizarea SEO îţi poate dubla vânzările şi este esenţială pentru e-commerce. Trebuie să faci tot ce este posibil şi bine văzut de Google pentru a ajunge în primele poziţii în rezultatele căutărilor.

Creează o listă de abonaţi şi trimite-le newslettere

Dacă vrei să ai un comerţ electronic de succes, ai nevoie de cât mai mulţi vizitatori şi de trafic către site-ul tău. Crearea unei liste de email-uri cu abonaţi este o metodă foarte bună. Odată ce ai obţinut e-mailul unui vizitator, vei putea să îi trimiţi mailuri cu ofertele disponibile, cu articolele noi de blog publicate şi diverse newslettere cu informaţii utile despre diverse produse.

O modalitate eficientă de a adăuga abonaţi la lista ta este să colectezi adresele de e-mail în timpul procesului de finalizare a unei comenzi.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Tesla recheamă mii de modele Cybertruck în service

Cunoscutul producător de mașini electrice, deținut de...

Benzină și motorină. Guvernul ungar vrea să umble la prețuri

Subiectul figurează pe agenda de săptămâna viitoare a...

O importantă companie intră pe piața energiei din România

Este vorba despre unul dintre cei mai mare dezvoltatori...


pixel