Săptămână complicată la Bursa de la București, cu suișuri și coborâșuri
Performanțele variate ale...
Oficialii de la Bruxelles vor o restructurare de amploare a politicilor, inclusiv a pieţei de carbon din Europa, a subvenţiilor agricole şi a standardelor privind emisiile de CO2 ale automobilelor, în ideea de a ajunge la neutralitate climatică până în 2050. În cadrul acestor planuri, Executivul comunitar va revizui normele privind taxarea energiei în UE până în vara lui 2021.
Frans Timmermans a spus luni că blocul comunitar trebuie să revizuiască sistemul actual, în conformitate cu care taxele reflectă costul producţiei şi transportului unui produs, dar nu ţin cont şi de impactul său asupra mediului.
Coronavirus: "Fiți leneși, salvați vieți", sunt sfătuiți tinerii germani (VIDEO)
"La un anumit moment, va trebui să ne asigurăm că amprenta de carbon se reflectă pe deplin în taxele noastre. Spun acest lucru fiind pe deplin conştient că aceasta este de multe ori responsabilitatea politicilor naţionale. Însă, dacă vrem să fim consecvenţi cu privire la acest subiect şi dacă vrem să ajungem la o economie circulară, va trebui să ne gândim la schimbarea sistemului de taxe", a susţinut Timmermans, la evenimentul online European Business Summit.
Unele state membre au introdus deja taxe de mediu la nivel naţional. Anul viitor Olanda va introduce taxe CO2 pentru industrie şi va majora taxele pentru biletele de avion, în ideea de a reduce un decalaj de accesibilitate între biletele de tren şi cele de avion.
Între timp, statele membre UE au căzut de acord asupra unei taxe la nivelul întregului bloc comunitar cu privire la reziduurile din plastic ne-reciclat, iar Comisia a anunţat că ia în considerare o taxă pe combustibilul de avion pentru a promova o reducere a emisiilor în sectorul aviaţiei.
Cu toate acestea, modificarea regulilor privind taxarea în UE necesită aprobarea tuturor celor 27 de state membre, ceea ce înseamnă că sunt dificil de adoptat.
În prezent, UE impune un nivel minim al accizelor pe care statele membre trebuie să le aplice pentru combustibili precum gazele naturale şi cărbunele.
Modificarea taxării combustibililor ar putea să se confrunte cu o rezistenţă deosebită din partea ţărilor şi companiilor îngrijorate că taxe mai mari în funcţie de emisiile de carbon ar putea face produsele lor mai scumpe sau i-ar prejudicia pe consumatori, chiar dacă susţinătorii subliniază că veniturile strânse de pe urma taxelor de carbon ar putea fi utilizate pentru sprijinirea persoanelor vulnerabile sau la finanţarea proiectelor cu emisii reduse de carbon.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanțele variate ale...
Într-o notă adresată recent...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Înainte de a se lansa în forță...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...