UE: Meta și alte platforme ar trebui să ofere acces gratuit fără publicitate direcționată
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Meta / sursa foto: Freepik.com
Meta / sursa foto: Freepik.com
Comitetul european pentru protecția datelor a dat această indicație ca un răspuns la noul serviciu cu plătă fără publicitate al companiei, care a declanșat critici.

Gigantul tehnologic american a lansat abonamentul fără reclame pentru Facebook și Instagram în Europa în noiembrie anul trecut, afirmând că utilizatorii care își dau acordul pentru a fi urmăriți primesc un serviciu gratuit care este finanțat din veniturile din publicitate.

Activiștii pentru protecția vieții private și grupurile de consumatori spun că astfel de practici ar putea încuraja și alte companii să le urmeze exemplul. Autoritățile naționale de reglementare în materie de confidențialitate din Țările de Jos, Norvegia și Germania au solicitat ulterior Comitetului european pentru protecția datelor (EDPB) un aviz cu privire la validitatea unui astfel de consimțământ.

Comitetul a precizat că un exemplu ar putea fi o formă de publicitate în care sunt implicate mai puține sau deloc date cu caracter personal.

Organizația de supraveghere a declarat că o alternativă la varianta cu plată este o opțiune importantă, deoarece majoritatea utilizatorilor nu înțeleg pe deplin implicațiile alegerilor lor atunci când li se cere să aleagă între a plăti pentru un serviciu fără publicitate sau a accepta să fie urmăriți în schimbul unui serviciu gratuit finanțat din venituri din publicitate.

Aceasta a declarat că platformele care oferă utilizatorilor o alternativă viabilă pot încălca cerințele privind consimțământul valabil în conformitate cu normele UE în materie de confidențialitate.

Gigantul tehnologic american a afirmat anterior că "abonamentul fără reclame" este conform cu o hotărâre a unui tribunal al Uniunii Europene care susține astfel de modele ca modalitate prin care oamenii își dau consimțământul pentru procesarea datelor în scopul publicității direcționate.

"Salutăm faptul că EDPB a început o discuție mai nuanțată despre 'pay or okay' și cel puțin a clarificat faptul că marile platforme nu pot folosi 'pay or okay'", a declarat președintele grupului NOYB, Max Schrems, referindu-se la alegerea de a plăti pentru confidențialitate sau de a consimți la colectarea de date.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Italia stimulează angajările prin bonusuri pentru companii

Guvernul italian a aprobat marți un pachet de legi axat...

Brașovul impune o nouă taxă de drum din cauza TIR-urilor

CJ Brașov a trecut la contramăsuri pentru a proteja...

Pogramul IMM Plus: Credite de la Exim Banca Românească

Exim Banca Românească continuă să susțină antreprenorii...

Taxarea marilor averi, amânată până la toamnă

Aplicarea taxei pe marile averi a fost amânată până la...

Marea Britanie: Încep controalele la importurile din UE

O decizie dificilă, cu două tăișuri, ce vine la opt ani...

Cum reușește Airbus să cumpere titan din Rusia?

În ciuda sancțiunilor impuse Moscovei în urma invaziei...

Constelația europeană Galileo primește noi sateliți

Comisia Europeană, care tocmai a lansat, din Statele...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel