Termen limită pentru contribuția de asigurări sociale, decembrie 2025
Persoanele asigurate în baza...
Gigantul tehnologic american a lansat abonamentul fără reclame pentru Facebook și Instagram în Europa în noiembrie anul trecut, afirmând că utilizatorii care își dau acordul pentru a fi urmăriți primesc un serviciu gratuit care este finanțat din veniturile din publicitate.
Activiștii pentru protecția vieții private și grupurile de consumatori spun că astfel de practici ar putea încuraja și alte companii să le urmeze exemplul. Autoritățile naționale de reglementare în materie de confidențialitate din Țările de Jos, Norvegia și Germania au solicitat ulterior Comitetului european pentru protecția datelor (EDPB) un aviz cu privire la validitatea unui astfel de consimțământ.
Comitetul a precizat că un exemplu ar putea fi o formă de publicitate în care sunt implicate mai puține sau deloc date cu caracter personal.
Organizația de supraveghere a declarat că o alternativă la varianta cu plată este o opțiune importantă, deoarece majoritatea utilizatorilor nu înțeleg pe deplin implicațiile alegerilor lor atunci când li se cere să aleagă între a plăti pentru un serviciu fără publicitate sau a accepta să fie urmăriți în schimbul unui serviciu gratuit finanțat din venituri din publicitate.
Aceasta a declarat că platformele care oferă utilizatorilor o alternativă viabilă pot încălca cerințele privind consimțământul valabil în conformitate cu normele UE în materie de confidențialitate.
Gigantul tehnologic american a afirmat anterior că "abonamentul fără reclame" este conform cu o hotărâre a unui tribunal al Uniunii Europene care susține astfel de modele ca modalitate prin care oamenii își dau consimțământul pentru procesarea datelor în scopul publicității direcționate.
"Salutăm faptul că EDPB a început o discuție mai nuanțată despre 'pay or okay' și cel puțin a clarificat faptul că marile platforme nu pot folosi 'pay or okay'", a declarat președintele grupului NOYB, Max Schrems, referindu-se la alegerea de a plăti pentru confidențialitate sau de a consimți la colectarea de date.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Persoanele asigurate în baza...
Campioană de un deceniu la...
O icoană pictată de Nicolae Grigorescu în tinerețe a...
Bursa de Valori Bucureşti a înregistrat săptămâna aceasta creșteri importante
Luca, Petru și Matei își împart piața patiseriilor.
Piața imobiliară din România...
Reguli noi, controale extinse și deduceri limitate:...
Autoritățile au confiscat primul utilaj folosit ilegal...
Primăriile pot lua împrumuturi...
Analiza publicată de DCBusiness...
Guvernul clarifică acordarea...
Acțiunile Oracle au scăzut cu...
O parte dintre modificările aduse Legii RCA prin actul...
Împrumuturile între firme și asociați intră sub reguli...
Sistemul energetic românesc...
Leul a avut o evoluție relativ...
Electrificarea liniei ferate...
Dumitru Chisăliță: „Sancțiunile...
Generația Z cumpără cel mai...
Bruxelles pregătește o...
Emailul Netflix care anunță...
Amenzi de peste 3 milioane de lei și mii de mașini...