Activiştii Greenpeace anunţă "prima victorie în instanță împotriva Neptun Deep"
Greenpeace România a câștigat...
Gigantul tehnologic american a lansat abonamentul fără reclame pentru Facebook și Instagram în Europa în noiembrie anul trecut, afirmând că utilizatorii care își dau acordul pentru a fi urmăriți primesc un serviciu gratuit care este finanțat din veniturile din publicitate.
Activiștii pentru protecția vieții private și grupurile de consumatori spun că astfel de practici ar putea încuraja și alte companii să le urmeze exemplul. Autoritățile naționale de reglementare în materie de confidențialitate din Țările de Jos, Norvegia și Germania au solicitat ulterior Comitetului european pentru protecția datelor (EDPB) un aviz cu privire la validitatea unui astfel de consimțământ.
Comitetul a precizat că un exemplu ar putea fi o formă de publicitate în care sunt implicate mai puține sau deloc date cu caracter personal.
Organizația de supraveghere a declarat că o alternativă la varianta cu plată este o opțiune importantă, deoarece majoritatea utilizatorilor nu înțeleg pe deplin implicațiile alegerilor lor atunci când li se cere să aleagă între a plăti pentru un serviciu fără publicitate sau a accepta să fie urmăriți în schimbul unui serviciu gratuit finanțat din venituri din publicitate.
Aceasta a declarat că platformele care oferă utilizatorilor o alternativă viabilă pot încălca cerințele privind consimțământul valabil în conformitate cu normele UE în materie de confidențialitate.
Gigantul tehnologic american a afirmat anterior că "abonamentul fără reclame" este conform cu o hotărâre a unui tribunal al Uniunii Europene care susține astfel de modele ca modalitate prin care oamenii își dau consimțământul pentru procesarea datelor în scopul publicității direcționate.
"Salutăm faptul că EDPB a început o discuție mai nuanțată despre 'pay or okay' și cel puțin a clarificat faptul că marile platforme nu pot folosi 'pay or okay'", a declarat președintele grupului NOYB, Max Schrems, referindu-se la alegerea de a plăti pentru confidențialitate sau de a consimți la colectarea de date.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Greenpeace România a câștigat...
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...