România, printre statele cu cele mai mici prețuri la gaze naturale și energie electrică în UE
Executivul comunitar ar urma să anunţe luna viitoare o propunere legislativă în acest dosar, în vederea unei adoptări în 2019, după ce va obţine punctul de vedere al statelor membre UE şi al Parlamentului European.
Decizia este una crucială atât pentru constructorii auto cât şi pentru operatorii de telecomunicaţii şi producătorii de echipamente de reţea, având în vedere că piaţa automobilelor conectate la Internet ar urma să se ridice la mai multe miliarde de euro pe an.
Chiar dacă automobilele conectate sunt deja disponibile de mai mulţi ani în Europa, Comisia Europeană vrea să accelereze dezvoltarea lor şi îi încurajează pe constructori să coopereze pentru a putea lansa modele mai sigure şi mai eficiente. Criteriile de omologare pe care le va stabili Comisia ar putea să influenţeze achiziţiile automobiliştilor şi valoarea poliţelor de asigurări.
Un proiect de document al Comisiei consultat de Reuters deschide calea pentru introducerea în circulaţie a autoturismelor echipate cu tehnologia wifi ITS-G5. De asemenea, se prevede o reexaminare a situaţiei peste trei ani de la intrarea în vigoare a acestui măsuri pentru a ţine cont de eventualele noi tehnologii. Aceasta înseamnă că va fi nevoie de câţiva ani pentru ca tehnologia alternativă de tip 5, botezată C-V2X, ar putea obţine aprobarea Comisiei, chiar dacă partizanii acestei tehnologi se aşteaptă la un interval de timp mai scurt.
Două mari grupuri se confruntă în acest dosar, fiecare dintre ele regrupând constructori auto, producători de chipuri şi grupuri de telecomunicaţii. Pe de o parte Renault, Volkswagen, NXP, Autotalks şi Kapsch TrafficCom promovează varianta wifi, care potrivit lor a fost suficient testată şi standardizată în cadrul proiectelor finanţate de autorităţile publice. Cu toate acestea, PSA, Daimler, Ford, Deutsche Telekom, Ericsson, Huawei, Intel, Qualcomm şi Samsung pledează pentru 5G, despre care afirmă că oferă perspective mai vaste.
Executivul comunitar a refuzat să se exprime cu privire la acest proiecte. "În prezent, Comisia încearcă să definească cel mai bun cadru european pentru a promova investiţiile adecvate în acest domeniu şi să garanteze interoperabilitatea între sistemele existente şi dezvoltarea de noi tehnologii", a informat Comisia.
Reuters subliniază că dacă va privilegia varianta wifi, UE se va diferenţia de SUA şi China care consideră că viitorul aparţine tehnologiei C-V2X.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Într-o conferință susținută...
Agenţia Naţională de...
Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...
Doi funcţionari bancari sunt...
Angajatorii europeni oferă, prin intermediul EURES...
TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...
Acordarea de împrumuturi...
Indicatorul de Încredere...
După investiții de miliarde de...
"Am încredere că vom reuși să...
Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...
Compania chineză de retail...
Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...
Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.
Azerbaidjanul, gazda summitului...
DNA a dispus reţinerea unui...
Veşti proaste pentru iubitorii cafelei.
Acțiunile europene au crescut...
Anul trecut au fost mai puține...
Provocările pe plan economic...
FIFA a anunţat acordul global cu Aramco.
Yenul a scăzut la cel mai slab...
Programul magazinelor Carrefour în perioada...
Până în urmă cu mai mult de 10...