România, printre statele cu cele mai mici prețuri la gaze naturale și energie electrică în UE
Companiile Alphabet, Meta şi alte platforme online mari vor trebui să depună mai mult efort pentru a eradica conţinutul ilegal sau vor risca amenzi usturătoare în conformitate cu noile reguli de internet convenite între ţările Uniunii Europene şi parlamentarii UE.
Acordul a venit după mai bine de 16 ore de negocieri. Digital Services Act (DSA) este a doua direcţie a strategiei şefului antitrust al UE, Margrethe Vestager, de a controla unităţile Alphabet Google, Meta şi alţi giganţi din tehnologie din SUA, transmite Reuters.
Luna trecută, ea a câştigat sprijinul din partea blocului de 27 de ţări şi a parlamentarilor pentru regulile emblematice numite Digital Markets Act (DMA), care ar putea forţa Google, Amazon, Apple, Meta şi Microsoft să-şi schimbe practicile de afaceri de bază în Europa.
„Avem o înţelegere cu DSA: Digital Services Act că se va asigura că ceea ce este ilegal offline este, de asemenea, văzut şi tratat ca ilegal online – nu ca un slogan, ci ca realitate”, a spus Vestager într-un tweet.
Parlamentarul UE Dita Charanzova, care a cerut astfel de reguli în urmă cu opt ani, a salutat acordul.
„Google, Meta şi alte mari platforme online vor trebui să acţioneze pentru a-şi proteja mai bine utilizatorii. Europa a precizat clar că nu pot acţiona ca insule digitale independente”, a spus ea într-un comunicat.
Prețul benzinei și al motorinei în România, 23 aprilie 2022
Într-o declaraţie, Google a declarat: „Pe măsură ce legea este finalizată şi implementată, detaliile vor conta. Aşteptăm cu nerăbdare să lucrăm cu factorii de decizie pentru a obţine corect detaliile tehnice rămase pentru a ne asigura că legea funcţionează pentru toată lumea”.
Conform DSA, companiile se confruntă cu amenzi de până la 6% din cifra de afaceri globală pentru încălcarea regulilor, în timp ce încălcările repetate le-ar putea duce la interdicţia de a desfăşura afaceri în UE.
Noile reguli interzic publicitatea orientată către copii sau bazată pe date sensibile precum religia, sexul, rasa şi opiniile politice.
Tacticile care induc oamenii în eroare să ofere date personale companiilor online, vor fi, de asemenea, interzise.
Platformele online foarte mari şi motoarele de căutare online vor trebui să ia măsuri specifice în timpul unei crize. Mişcarea a fost declanşată de invazia Ucrainei de către Rusia şi de dezinformarea aferentă.
Companiile ar putea fi forţate să predea autorităţilor de reglementare şi cercetătorilor datele legate de algoritmii lor.
Companiile se confruntă, de asemenea, cu o taxă anuală de până la 0,05% din veniturile anuale la nivel mondial pentru a acoperi costurile de monitorizare a conformităţii lor.
DSA va fi pusă în aplicare în 2024.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Într-o conferință susținută...
Agenţia Naţională de...
Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...
Doi funcţionari bancari sunt...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB)...
Un jurnalist al ediţiei ruse a...
TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...
Acordarea de împrumuturi...
Indicatorul de Încredere...
După investiții de miliarde de...
"Am încredere că vom reuși să...
Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...
Compania chineză de retail...
Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...
Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.
Azerbaidjanul, gazda summitului...
DNA a dispus reţinerea unui...
Veşti proaste pentru iubitorii cafelei.
Acțiunile europene au crescut...
Anul trecut au fost mai puține...
Provocările pe plan economic...
FIFA a anunţat acordul global cu Aramco.
Yenul a scăzut la cel mai slab...
Programul magazinelor Carrefour în perioada...