Un nou record al Chinei. Analiștii au făcut anunțul

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Cel mai mare retailer online chinez, Alibaba Group Holding Ltd
Cel mai mare retailer online chinez, Alibaba Group Holding Ltd
Cel mai mare retailer online chinez, Alibaba Group Holding Ltd, se aşteaptă să depăşească recordul de vânzări de anul trecut cu ocazia Zilei Celibatarilor, sărbătorită în China la 11 noiembrie, chiar dacă economia ţării încetineşte, transmit DPA şi Reuters.

Ziua Celibatarilor este cel mai mare eveniment de cumpărături online din lume, depăşind vânzările combinate din SUA de Black Friday şi Cyber Monday. Alibaba, care a lansat în 2009 Ziua Celibatarilor, înregistrat anul trecut vânzări de 213,5 miliarde de yuani (30,70 miliarde de dolari), în creştere cu 27% faţă de nivelul din 2017. Din 2009, principalele platforme de comerţ electronic ale Alibaba, Taobao şi Tmall, înregistrează vânzări anuale record.

China va fi în 2020 gaura neagră a cărnii de porc

Sărbătoarea va începe la miezul nopţii (duminică, 16.00 GMT) cu o gală televizată la care participă numeroase staruri, inclusiv celebra Taylor Swift. Va putea fi cumpărată o gamă largă de produse, de la articole de băcănie la parfumuri şi maşini aparţinând unor branduri străine de top. Analiştii se aşteaptă şi în acest an la vânzări record, în pofida încetinirii economiei chineze şi a războiului comercial dintre SUA şi China.

Într-un studiu realizat de firma de consultanţă Oliver Wyman, 60% din respondenţi au spus că intenţionează să achiziţioneze produse din import cu ocazia Zilei Celibatarilor. 'În acest an va fi al 11-lea festival din 11.11 (11 noiembrie), cu peste 200.000 de branduri participate şi un milion de noi produse oferite. Ne aşteptăm să participe 500 de milioane de clienţi, cu aproximativ 100 de milioane mai mult faţă de anul trecut', se arată în comunicatul Alibaba. China sărbătoreşte în fiecare an la 11 noiembrie, Ziua Celibatarilor, care a devenit totodată şi cea mai importantă zi de cumpărături online, un fel de replică combinată la Black Friday şi Cyber Monday.

În China, legătura dintre oamenii singuri şi această zi de 11 noiembrie (11.11) este dată de cifra '1', care face trimitere la singurătate, iar sărbătoarea este un fel de replică la adresa Valentine's Day. Burlacii chinezi obişnuiesc să organizeze petreceri în această zi, pretext folosit pentru a-şi căuta un partener sau o parteneră. Alţi retaileri au început să extindă conceptul în Hong Kong şi Taiwan.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Tanczos Barna, Ilie Bolojan și Cseke Attila
Alexandru Nazare, ministrul Finanțelor
Freepik.com
Freepik.com
Curier. Foto: pexels.com
ANAF / Foto: Oana Pavelescu
Mină de suprafață / Foto: Freepik
Alexandru Nazare / Foto: Facebook
foto: pexels.com
Ilie Bolojan, în timpul întâlnirii cu reprezentanții celor 36 de instituții aflate în subordinea Guvernului / Foto: gov.ro
ASF
Curs valutar / FOTO: Freepik
Mâini / Foto: Freepik
MIPE acordă sume importante pentru aceste afaceri
Bancă / Foto: Unsplash
Casă de schimb valutar
Cazinou / Foto: Unsplash
Ilie Bolojan / Foto: Guvernul României
Prețurile urcă / Foto: Freepik

De ce tot urcă prețurile? BNR explică valul de scumpiri

Rata anuală a inflației a continuat să urce în...

Factură energie electrică
Rata anuală a inflaţiei a continuat să crească

BNR: materii prime și piața muncii, riscuri pentru inflație

BNR avertizează că inflația rămâne vulnerabilă, fiind...

Lucrători într-un depozit / Foto: Freepik
Oameni pe stradă / Foto: Freepik

Date alarmante de la INS: prețurile cresc în ritm galopant

Inflația a urcat la 7,8% în iulie 2025, impulsionată de...

BVB

pixel