Următoarele luni sunt CRITICE pentru companiile aeriene, în special pentru cele low-cost
05 aug, 11:19, de  Antonia Popescu
Următoarele şase până la 12 luni vor fi critice pentru companiile aeriene de transport şi producţie de aeronave, pentru a-şi pregăti recuperarea după criza generată de pandemia COVID-19, care a dus la cea mai mare contracţie din istoria acestui sector, estimează raportul global PwC "Tendinţe în industria aerospaţială 2020: Cum îşi poate reveni sectorul comercial după criza COVID-19".
Transportul aerian de pasageri a înregistrat o SCĂDERE
Transportul aerian de pasageri a înregistrat o SCĂDERE

"Industria aerospaţială a cunoscut o expansiune puternică în ultimii zece ani care, pe segmentul comercial, s-a datorat în mare măsură avântului companiilor aeriene low-cost care au contribuit la creşterea accelerată a cererii de zboruri. Chiar dacă este devreme pentru o evaluare completă a impactului pandemiei, devine cert că tocmai operatorii din acest segment au cel mai mare risc de lichiditate în următoarele 6 - 12 luni", se arată în raport.

Impactul va fi resimţit atât de industria aerospaţială, cât şi de alte industrii a căror evoluţie depinde de călătorii. Totuşi, riscul poate fi atenuat de avantajul pe care s-a fundamentat creşterea, acela de a opera curse scurte şi care, în actualul context, rămâne important pentru că reduce expunerea pasagerilor la infecţie.

Wizz Air lansează patru noi rute din Iași

În schimb, transportatorii mari au şanse mai mari să depăşească criza pentru că au sprijinul guvernelor sau pentru că pot face restructurări în cadrul proceselor de insolvenţe. Chiar şi aşa, rămâne o mare provocare să găsească modalităţi de a ajuta pasagerii să se simtă suficient de siguri pentru a zbura.

Asociaţia Internaţională a Transportului Aerian (IATA) estimează că veniturile globale ale companiilor aeriene vor scădea la aproximativ jumătate în 2020, la 419 miliarde de dolari, iar industria în ansamblu va suferi pierderi de peste 84 miliarde dolari. IATA a prevăzut, de asemenea, că veniturile pe kilometri parcurşi de pasageri (RPK) pentru cursele interne nu vor reveni la nivelurile din 2019 decât în 2022, iar RPK pentru cursele internaţionale abia în 2024.

Aceste prognoze pornesc de la premisa că suspendarea totală sau parţială a activităţii în transporturile aeriene au fost la minime istorice în perioada de lockdown.

Astfel, în luna aprilie, potrivit datelor Ascend/Cirium, companiile aeriene par să fi atins apogeul inactivităţii la nivel global, având aproape 60% din flota aeriană la sol, în timp ce traficul de pasageri a coborât la aproape 10% din nivelurile anterioare. În mai, conform raportului PwC "COVID-19: Impactul asupra flotelor de linii aeriene comerciale", aproape 18.000 de companii aeriene comerciale erau inactive cu 15.000 mai multe decât în luna ianuarie.

În acest context, încasările operatorilor aerieni au avut o scădere puternică faţă de nivelul planificat acumulând şi datorii către pasagerii cărora le-au fost anulate zborurile, dar şi către furnizori. După perioada de lockdown, companiile au reluat zborurile, cu campanii de reduceri ale biletelor şi investiţii în măsuri de igienă pentru a asigura sănătatea şi siguranţa clienţilor şi ale echipajului. Cu toate acestea, nivelul zborurilor rămâne mult scăzut comparativ cu cel dinaintea crizei.

Potrivit studiului, chiar dacă acest nivel dramatic a fost depăşit în vară, dificultăţile rămân din cauza evoluţiei impredictibile a pandemiei pe măsură ce statele impun sau ridică restricţiile de călătorie. Prin urmare companiile aeriene se confruntă cu mari provocări atunci când planifică modalităţile de recuperare.

Industria aerospaţială ar putea face acum schimbările necesare spre eficientizare. În loc să se concentreze doar pe reduceri, transportatorii, producătorii şi furnizorii mari ar trebui să facă investiţii în cinci domenii-cheie: utilizarea tehnologiei pentru a accelera transformarea, stabilizarea lanţului de aprovizionare, eficientizarea forţei de muncă, concentrarea pe sustenabilitate în ceea ce priveşte reducerea emisiilor de CO2 şi ajutor de stat, strâns corelat însă cu măsuri pentru reducerea costurilor şi îmbunătăţirea performanţei operaţionale.

COVID-19 a avut un impact devastator asupra industriei aerospaţiale, dar poate fi un catalizator pentru schimbare. Pe măsură ce situaţia va reveni la normal, câştigătorii vor fi doar cei care au luat măsurile necesare pentru a ieşi mai puternici din această criză fără precedent.

Crossuri parteneri

Ştiri Recomandate

ANM: Vremea din perioada 28 septembrie - 11 octombrie

Valorile termice, atât diurne, cât şi nocturne, vor fi...

BNR: Leul s-a apreciat luni în raport cu euro

Moneda naţională s-a apreciat luni în raport cu euro,...

Card de sănătate. SCHIMBĂRI din noiembrie

Cardul de sănătate redevine obligatoriu începând cu 1...

Noua MUTAȚIE a virusului Covid-19 se numește D614G

Oamenii de știință au avertizat că virusul care provoacă...

Bilanț COVID-19. Situație CRITICĂ. Un nou RECORD în România

În urma testelor efectuate la nivel național, față de...

Veste TRISTĂ pentru românii care dețin credite bancare

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care se...

România exportă peste 600 de MW de electricitate

România exportă luni dimineaţă peste 600 de MW de...

Aprecierea monedei EURO este ÎNGRIJORĂTOARE

Recenta apreciere a monedei euro este îngrijorătoare şi...

ANM: Cod galben de vânt PUTERNICI în 4 județe

Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a emis...

Bursa de Valori Bucureşti a deschis în CREȘTERE şedinţa

Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a deschis în creştere...

Săptămână CIUDATĂ pentru o ZODIE: "Rugăminte MARE!" VIDEO

Daniela Simulescu, astologul DC NEWS, a realizat...

COVID-19. Nouă luni de CRIZĂ sanitară și 1 milion de morți

Izbucnită în China, la sfârșitul anului 2019, pandemia...

Donald Trump, scos din sărite: FAKE NEWS, am plătit mult

Preşedintele american, Donald Trump, a declarat duminică...

ALEGERI LOCALE. Rezultate BUCUREȘTI

Partidul Social Democrat a obţinut, duminică, 33,7% din...

EXIT POLL București. Cozmin Gușă: Am aflat ”pe surse”

Cozmin Gușă a transmis un „breking news” în ziua votului. 

Se votează umăr la umăr în plină pandemie

La unele secții de votare regulile impuse de autorități...

Prezență la vot de 101% într-o comună din Olt

Prezenţa la urne în comuna Tătuleşti din judeţul Olt...

Românii prind gustul asigurărilor

Numărul poliţelor active de asigurare obligatorie a locuinţei (PAD) a...

Prognoza meteo. Cum va fi vremea în octombrie

Vremea se va menţine însorită zile în şir în luna...

Motivul bizar pentru care o localitate a rămas fără internet

Timp de mai multe luni, în fiecare zi, în jurul orei 7...

GCS. Bilanț COVID-19. Record de pacienți la ATI

În urma testelor efectuate la nivel național, față de...

Macron, despre Lukașenko: Trebuie să plece

Președintele belarus Alexander Lukașenko trebuie să...

Crossuri parteneri
DCMedical.ro
DCMedical.ro
DefenseRomania.ro
DefenseRomania.ro
StiriDiaspora.ro
StiriDiaspora.ro
DCNews.ro
DCNews.ro