Vânzările BMW au scăzut cu peste 13% în primul semestru din 2022

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com
Vânzările grupului BMW au scăzut cu peste 13% în primul semestru din 2022.

Bayerische Motoren Werke (BMW) a vândut mai puţine vehicule în primul semestru din 2022, faţă de perioada similară din 2021, din cauza deficitului de cipuri şi a restricţiilor din China, transmite Reuters.

În primele şase luni din 2022, grupul german a livrat 1,16 milioane de maşini BMW, Mini şi Rolls-Royce, cu 13,3% mai puţine decât în primul semestru din 2021 - cea mai solidă perioadă de vânzări din istoria companiei, a anunţat vineri BMW.

În perioada ianuarie-iunie 2022, vânzările de vehicule electrice BMW şi Mini au urcat cu 110%, la aproape 76.000 unităţi, compania fiind în grafic pentru a-şi realiza obiectivul de a dubla livrările de maşini complet electrice până la finalul anului. În trimestrul doi din 2022, vânzările totale au scăzut cu aproape 20%.

Producătorul german de maşini premium a anunţat recent că se aşteaptă ca în 2022 vânzările pe plan global să fie în linie cu cele din 2021, iar marja operaţională pe segmentul auto să se situeze anul acesta între 7-9%, din cauza efectelor războiului asupra producţiei. Fără impactul războiului, compania ar fi avut ca obiectiv o marjă între 8-10%.

Grupul german a vândut anul trecut un nivel record de vehicule - 2,52 milioane - în pofida deficitului de semiconductori şi a raportat o marjă de profit de 10,3%, cea mai ridicată din 2017.

 

Citeşte şi: Principalele probleme depistate la mașinile aflate în trafic

 

Foarte multe mașini care se află în trafic nu corespund din punct de vedere tehnic, spun inspectorii Registrului Auto Român. Una dintre problemele cel mai des întâlnite este cea a anvelopelor foarte uzate, autoturisme care nu sunt dotate cu truse medicale, stingătoare cât și fără triunghi reflectorizant.

Aceste deficiențe au fost constatare de echipele de inspectori ale Registrului Auto Român Filiala Vaslui care fac verificări pe drumurile publice, iar mulți şoferi sunt identificați în trafic cu vehicule care le pun viața în pericol, mai ales anvelopele uzate sau de dimensiuni neadecvate reprezintă una din cele mai frecvente probleme tehnice întâlnite.

Valentin Crețescu, directorul RAR Vaslui a declarat pentru RRA că ”anvelopele sunt foarte importante. Folosind alt tip, alte dimensiuni, probabilitatea să produci un accident rutier este foarte mare; lipsa dotărilor gen triunghi, stingător și trusă - extrem de importantă. Poți chiar salva viața unui om”.

O altă problemă depistată de inspectorii Registrului Auto Român Filiala Vaslui arată că mulți șoferi preferă să își remedieze defecțiunile tehnice ale mașinilor în service-uri neautorizate, ceea ce de cele mai multe ori agravează problemele tehnice existente.
”Recomandarea noastră este ca oamenii să apeleze la centre specializate, deci service-uri autorizate. Aceste dispozitive de verificat te modernizează și ele. Ar trebui făcute investiţii din partea acestor service-uri”, a explicat Valentin Crețescu, directorul RAR Vaslui.

 

Noii proprietari ai uzinei Ford din Craiova anunţă investiții de 490 de milioane de euro

 

Noii proprietari anunță o investiție de 490 de milioane de euro la fabrica din Oltenia. Potrivit companiei, acordul prin care Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa preia proprietatea fabricii Ford din Craiova, a fost finalizat cu succes.

Anul acesta, reprezentanții companiei au anunțat că fabrica de la Craiova va produce noua generație a modelului Courier, atât în varianta Transit (transport marfă), cât și în varianta Tourneo (transport persoane), ce va intra în producție în 2023, cu o versiune complet electrică din 2024. De asemenea, Ford Puma, cel mai bine vândut autoturism al companiei din Europa, va beneficia în 2024 de o versiune complet electrică, care va fi produsă la fabrica din România.

Pentru a sprijini lansarea următoarei generații a modelului Courier, Ford Otosan a anunțat vineri o investiție de 490 de milioane de euro la fabrica de la Craiova, care va fi implementată în următorii trei ani. Astfel, capacitatea totală de producție a fabricii de la Craiova va crește de la 250.000 vehicule/an la 272.000 de vehicule/an.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...

Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia

pixel