Vânzările Dacia cresc, dar sunt afectate de unele probleme de producție

Autor: Vlad Roibu
Data actualizării:
Data publicării:
Foto: Dacia.ro
Foto: Dacia.ro
Vânzările de automobile marca Dacia au crescut cu 24,2% în primele şase luni din 2023, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Aceasta fapt se datorează importanţei unei mărci accesibile de automobile într-o perioadă în care economia mondială tranzitează o perioadă instabilă.

În pofida creşterii vânzărilor, persistă problemele pe lanţurile de aprovizionare, ceea ce a redus producţia modelului Dacia Sandero la uzina din Maroc cu 20.000 de unităţi, a declarat un director de la Dacia.

În primele şase luni ale acestui an, marca Dacia a vândut în total 345.432 de unităţi, în creştere cu 24,2% faţă de 277.885 de unităţi în aceeaşi perioadă a anului trecut, când producătorii auto au fost afectaţi de pandemia de COVID-19 şi lipsa de componente. Toate cele patru modele principale Dacia au înregistrat creşteri de vânzări în primul semestru, în frunte cu modelul hybrid Jogger, pentru care vânzările au crescut cu 130%. Acest model a fost responsabil, de altfel, pentru un sfert din comenzile clienţilor.

De asemenea, vânzările de automobile electrice Dacia Spring, care sunt asamblate în China, au crescut cu 38% în timp ce vânzările de Dacia Sandero au urcat cu 24%.

În ultimii trei ani, vânzările de automobile electrice şi hibride au crescut vertiginos în Uniunea Europeană, stimulate de subvenţiile guvernamentale şi flotele companiilor care caută opţiuni de vehicule cu emisii reduse sau zero emisii poluante.

La o întâlnire cu jurnaliştii, directorul de vânzări de la Dacia, Xavier Martinet, a spus că majorarea dobânzilor la credite, precum şi evoluţiile nefavorabile ale cursului de schimb au afectat cererea în multe ţări, însă marca Dacia poate fi o alternativă interesantă pentru clienţii sensibili la subiectul preţ.

De asemenea, Xavier Martinet a dezvăluit că, deşi situaţia se îmbunătăţeşte, problemele de pe lanţurile de vânzări continuă să afecteze producţia.

"Anul trecut, poate, ne lipseau trei componente şi acum ne lipsesc doar două. Deci, lucrurile se îmbunătăţesc, dar asta înseamnă oare că situaţia este mai bună? Nu ştiu, pentru că în continuare nu putem construi toate automobilele pe care vrem să le construim", a adăugat Martinet.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Alexandru Nazare, ministrul de Finanțe
Chei. Freepik.com

Curs valutar: Leul pierde teren în faţa principalelor valute

Moneda naţională s-a depreciat, marţi, în raport cu...

Freepik.com
Vodafone
ROBOR scade, o veste bună
Declaratia unica. Foto: Freepik.com
Bani / FOTO: Freepik
Euro. Freepik.com
Gara de Nord / Foto: Oana Pavelescu
ANAF
Fitch Ratings
Bani
Ilie Bolojan / Foto: gov.ro
TVA / Foto: Freepik.com
Codul fiscal se modifică / Foto: Freepik
Freepik.com
ANAF. Freepik.com
Declarația unică - Foto ilustrativ
Freepik.com

Curs valutar: O veste bună şi alta rea despre leu

Curs valutar BNR, 28 iulie 2025.

Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Temu / Foto: DCBusiness
Wall Street. Foto: Freepik.com

pixel