Vânzările globale de automobile electrice și hibrizi plug-in au înregistrat o creștere de 20% în luna noiembrie a acestui an, în comparație cu aceeași perioadă din 2022, conform informațiilor furnizate de firma de cercetare de piață Rho Motion, citată de Reuters. Performanța solidă înregistrată în America de Nord și China a compensat declinul vânzărilor din Europa.
Conform analiștilor Rho Motion, în luna noiembrie 2023, vânzările globale de automobile electrice cu baterie și hibrizi plug-in au atins un record lunar de 1,4 milioane de unități, în creștere față de cele 1,1 milioane de unități vândute în aceeași perioadă a anului precedent.
"Vânzările au continuat să înregistreze creșteri, în ciuda sentimentului negativ de pe piață, și anticipăm că vor rămâne solide și în luna decembrie", a declarat directorul de analiză de la Rho Motion, Charles Lester.
După câțiva ani de creștere rapidă, unele companii producătoare de automobile se tem că vânzările de vehicule electrice în Europa și în alte regiuni ar putea încetini, pe măsură ce consumatorii așteaptă lansarea modelelor mai avansate și mai accesibile, planificate pentru următorii doi-trei ani.
La nivel global, automobilele electrice cu baterie au reprezentat 70% din totalul vehiculelor electrice vândute în luna noiembrie, în timp ce hibrizii plug-in au acoperit restul de 30%, conform analiștilor Rho Motion.
În China, vânzările de automobile electrice au crescut cu 25% în noiembrie, în timp ce în SUA și Canada au înregistrat o creștere de 43%. În contrast, în Europa, vânzările de vehicule electrice au înregistrat o scădere de 3% în luna noiembrie față de aceeași perioadă a anului anterior.
Scăderea vânzărilor în Europa este atribuită în parte unei perioade de sfârșit de an puternic înregistrată în 2022, când consumatorii germani s-au grăbit să achiziționeze automobile electrice înainte de reducerea primei acordate de guvernul german, au precizat analiștii Rho Motion.
Charles Lester a subliniat că măsurile de reducere a subvențiilor pentru achiziționarea de automobile electrice în Germania și Franța vor avea un impact mai semnificativ asupra unor vehicule, cum ar fi Dacia Spring, produsă în China și vândută de Renault în Europa, decât asupra automobilelor produse de compania chineză BYD, care abia încep să fie introduse pe piața franceză.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Precizări privind înscrierea...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...