Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
Înțelegerea dintre oficialii UE și cei japonezi elimină taxe de aproximativ un miliard de euro ceea ce va aduce beneficii enorme pentru cei care au ca piață de desfacere Japonia..
După punerea în aplicare pe deplin a acordului, Japonia va elimina taxele vamale la 97 % din produsele importate din UE.
În România, 271 de companii exportă în Japonia, dintre care 66% sunt IMM-uri, iar 21.628 de locuri de muncă sunt susţinute de exporturile în Japonia.
APE elimină o serie de bariere netarifare de lungă durată, de exemplu prin aprobarea standardelor internaţionale privind autoturismele. În plus, acesta va înlătura barierele din calea comerţului de pe piaţa japoneză, care cuprinde 127 de milioane de consumatori, pentru exportatori-cheie de produse alimentare şi băuturi din UE şi va spori oportunităţile de export ale UE într-o serie de alte sectoare.
Se estimează că în urma acestui acord exporturile UE în Japonia vor ajunge la 36 de miliarde de euro.
„Europa şi Japonia trimit lumii un mesaj privind viitorul comerţului deschis şi echitabil. Deschidem o nouă piaţă care include 635 de milioane de locuitori şi aproape o treime din produsul intern brut mondial, apropiind cetăţenii din Europa şi Japonia mai mult decât oricând. Noul acord va pune la dispoziţia consumatorilor o ofertă mai largă şi preţuri mai mici; va proteja produsele europene în Japonia şi invers, cum ar fi de exemplu produsul austriac «Tiroler Speck» sau carnea de vită «Kobe»; va oferi întreprinderilor mici ale ambelor părţi şansa de a pătrunde pe o piaţă complet nouă; va economisi întreprinderilor europene taxe în valoare de 1 miliard de euro, în fiecare an şi va stimula puternic comerţul deja existent. Şi, mai mult decât orice, acordul demonstrează că acest comerţ nu reprezintă doar cote şi tarife sau milioane şi miliarde. Comerţul înseamnă valori, principii şi echitate. Acordul instituie principiile noastre în domenii precum munca, siguranţa, clima şi protecţia consumatorilor ca standarde de bază în întreaga lume. Acest lucru se întâmplă doar atunci când colaborezi cu partenerii cei mai fireşti, despărţiţi de mii de kilometri, însă uniţi de prietenie şi valori”, a declarat Jean-Claude Juncker, preşedintele Comisiei Europene (CE).
Citește și: Franța și Japonia, noi planuri pentru alianța dintre Nissan și Renault
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...