Victor Iancu KPMG: Firmele trebuie să înţeleagă universul clientului

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Start-up-urile sunt motoare ale schimbării structurale.
Start-up-urile sunt motoare ale schimbării structurale.
Firmele trebuie să înţeleagă universul clientului dincolo de aspectul lui de consumator, deoarece înţelegerea clientului drept un om cu aspiraţii şi cu probleme oferă companiilor oportunităţi imense, a transmis luni directorul de Consultanţă Clienţi al KPMG România, Victor Iancu.

El le-a recomandat companiilor să folosească tehnologia pentru a înţelege mai profund personalitatea clientului, dincolo de statutul acestuia de consumator. Reprezentantul KPMG i-a sfătuit pe liderii firmelor să folosească datele pe care le strâng de la clienţi prin cardurile de cumpărături pentru a crea experienţe pentru aceştia.

Radiațiile sistemelor 5G, efecte asupra neuronilor, hormonilor şi funcţiei cardiace

"Emitem carduri de cumpărături, da? Bun, şi ce faci cu datele pe care le-ai obţinut? Sau cardul respectiv de cumpărături în ce măsură este el folosit astfel încât ţie să-ţi aducă informaţii despre client astfel ca tu să poţi mai apoi veni şi să desenezi experienţe pentru client? Deci ideea e astăzi să te duci dincolo de ceea ce înţelegem prin client - om care scoate banul din buzunar. Clientul e mult mai complex decât atât, şi dacă am înţeles universul clientului dincolo de această limitare pe care pe avem fiecare dintre noi, oportunităţile sunt imense, şi tehnologia ne ajută foarte mult", a apreciat Victor Iancu, la ZF High-Tech Innovation Summit, organizat de Ziarul Financiar.

Directorul de Consultanţă Clienţi al KPMG România a recomandat firmelor să folosească în consecinţă datele culese despre clienţi, deoarece acestea oferă oportunităţi imense.

"Personalizarea e unul din principalele elemente pentru a putea livra excelenţă în orice produse sau servicii. Ca să ajungi să livrezi excelenţă trebuie să îţi înţelegi clientul dincolo de pattern-ul lui strict de consum la sfârşitul lunii, când plăteşte abonamentul, sau la casierie. Fiecare dintre noi suntem oameni cu aspiraţii, cu probleme, cu vise, totul, acest tot trebuie înţeles de organizaţii. Şi ca să înţelegi acest tot, inclusiv tehnologia te poate ajuta ajuta. De ce anume trebuie să înţelegi acest tot? Pentru că dacă eşti limitat doar la pattern-ul strict al interacţiunii de consum, vei avea acţiuni, ca organizaţie, doar în zona aia, însă oportunităţile sunt imense dacă ajungi să înţelegi omul, consumatorul, dincolo de aceste limite. Şi aici tehnologii precum analytics, capacitatea ta ca organizaţie să culegi date, să faci sens din datele pe care le culegi... Am întâlnit foarte multe organizaţii care au date, le strâng, nu fac absolut nimic cu ele, ceea ce este surprinzător, şi atunci ăla e un moment în care spui 'ce faci cu datele astea?'. Tehnologia te ajută o dată atunci datele, să faci sens, şi apoi să vii şi să acţionezi în consecinţă", a afirmat Victor Iancu.

Reprezentantul KPMG a recomandat companiilor să îşi înţeleagă clienţii dintr-o perspectivă mult mai largă decât cea de plătitori ai unor servicii sau produse.

"Pentru noi sunt nişte vremuri foarte faine, pentru că noi suntem chemaţi să ne uităm la business-ul unei organizaţii şi e interesant că acum, pentru a rezolva foarte multe probleme, trebuie să implici tehnologia. Acum 10-15 ani nu era cazul atât de mult precum este acum. Observăm abordarea integrată a foarte multe organizaţii, care, bineînţeles cu ajutorul noastru, nu mai peticesc lucruri, ci abordează integrat procese, sisteme, oameni, la nivelul organizaţiei lor. Identifică problemele la fiecare nivel şi apoi, în funcţie de gravitatea şi costurile problemelor, le prioritizăm împreună. Dacă ar fi să identificăm un element care reiese ca fiind important este centrarea pe client, şi a devenit un buzz-word, din păcate. Auzim din toate părţile despre centrarea pe client, nu am auzit nicio firmă care să spună că nu e important pentru ei clientul. În momentul în care te duci mai aproape în organizaţie şi pui două întrebări - 'Cine este clientul tău?' şi 'Ce-şi doreşte clientul tău?', în momentul în care organizaţia e pusă să răspundă, vei identifica organizaţiile în funcţie de maturitate, în ceea ce priveşte customer centricity. 'Cine este clientul tău?' nu înseamnă cine este segmentul, punctul statistic dintr-o segmentare, pe care tu îl priveşti exclusiv ca acel individ care scoate bani şi îţi plăteşte serviciul. Astăzi, înţelegerea clientului este mult mai importantă din perspective mult mai largi", a susţinut Victor Iancu, potrivit Agerpres.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Un tren trece prin fața unor blocuri / Foto: Arhivă

Ordonanța trenuleț lasă trenurile ”ca-n gară”

Începând din acest weekend, călătorii care utilizează...

TikTok / Foto: EPA/ERIK S. LESSER / Agerpres
Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik
Notar / Foto: Freepik
Bani / Foto: DCBusiness
Magazin Ikea din Polinia / Foto: Google Maps

Mine antitanc la Ikea! Gafă de proporții în Polonia

Un incident bizar în Polonia a dus la demiterea unui...

Bursa / sursa foto: Freepik.com / frimufilms
Ola Kalenius / Foto: Mercedes

Șeful Mercedes cere investiții reciproce între UE și China

Directorul Mercedes-Benz, Ola Källenius, sugerează o...

TikTok / sursa foto: Pexels.com / cottonbro studio

TikTok dispare din SUA. Google și Apple au șters aplicația

Serviciile TikTok au fost suspendate în Statele Unite,...

Microsoft ajunge pe locul trei în industria jocurilor video
Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi aducem în prim-plan cele mai importante subiecte...

Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com

pixel