Viorel Istrate: Performanța economică în sectorul feroviar presupune INVESTIȚII MASIVE

Autor: Dana Mihai
Data actualizării:
Data publicării:
Viorel Istrate: Performanța economică în sectorul feroviar presupune INVESTIȚII MASIVE
Viorel Istrate: Performanța economică în sectorul feroviar presupune INVESTIȚII MASIVE
EXCLUSIV
Viorel Istrate, Secretar General FNFMCV, a vorbit despre performanța economică în sectorul feroviar.  

Aș face o remarcă, aceea că problema constantă pe care o avem este muncă. Numai că, deși în sectorul feroviar avem un corp profesional exclusiv dedicat pentru ceea ce fac, la un moment dat, moment depășit la noi din nefericire, orice ai face, factorul uman avut la dispoziție, nu mai poate înlocui deficiențele în plan tehnic, fie că vorbim de calitatea materialului sau de cea a infrastructurii feroviare.

România nu duce lipsă de documente programatice. Le-am văzut cu toții, fie că le-am făcut noi, fie că le-am transpus de la Comisia Europeană, au apărut discuții despre diverse programe... Nenorocirea e că noi nu ne ținem de ele! Nu ne ținem de ele! Asta dacă le începem cumva! Și acolo unde le începem avem înregistrate întârzieri masive din varii motive, fie că n-am avut finanțare corespunzătoare, fie că înregistrăm pe șantiere o lentoare, în derularea contractelor, de neimaginat.

Coridorul 4, care tranzitează România și s-a obținut cu greu lucrul ăsta, pentru că inițial ocolea România, trebuia să fie gata la 31 decembrie 2014! Nu e gata nici acum!

Auzeam pe cineva că industria feroviară creează locuri de muncă. Aș putea să fiu în dezacord și să spun ca în ultimii 10 ani de zile, industria feroviară a produs șomaj, mult șomaj! Vreau să facem o comparație cu anul 1990. Atunci sectorul feroviar avea 220.000 de angajați, acum mai are 47.000.

Performanța economică în sectorul feroviar presupune investiții masive, astfel încât, odată cu creșterea nivelului calitativ al serviciilor prestate, să poți să speri la un portofoliu de clienți mai mare, la mai mulți bani și la o viață mai bună pentru toată lumea, pentru cetățeni, cărora ne adresăm cu serviciul acesta, dar și la o stare socială mai bună pentru angajații feroviari.

Prin urmare, oricât de mult am încerca noi să ne referim doar la constanta care se numește muncă, subfinanțarea a jucat un rol determinant în evoluția sistemului feroviar și e o consecință a situației din clipa de față", a declarat Viorel Istrate, Secretar General FNFMCV

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

inchirieri - FOTO: Freepik@mrkaka1102
Rubin / Foto: Gemfields
Ce este portofelul european de identitate digitală. Când intră în vigoare şi cum se foloseşte
firme - FOTO: Freepik@Flowo
Industria apărării este în plin boom economic / Foto: NATO
Decizia vine în sprijinul celor cu credite ipotecare
Freepik.com
intarzieri - FOTO: Freepik
Lingouri de argint
Tren deraiat / Foto: Replica Online

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman 

Bursa de Valori București
Titluri Tezaur / Ilustrațe: Oana Pavelescu
București / Foto: Oana Pavelescu
Curs valutar / Foto: Arhivă
Cisco
FMI
Euro / FOTO: Freepik
ROBOR mai doboară un record
O măsură de stimulare a creșterii
Dacia a vândut mai puțin în Europa
Reactorul stellarator Wendelstein 7-X
Port comercial / Foto: Freepik
Tesla

pixel