Viorel Istrate: Performanța economică în sectorul feroviar presupune INVESTIȚII MASIVE

Autor: Dana Mihai
Data actualizării:
Data publicării:
Viorel Istrate: Performanța economică în sectorul feroviar presupune INVESTIȚII MASIVE
Viorel Istrate: Performanța economică în sectorul feroviar presupune INVESTIȚII MASIVE
EXCLUSIV
Viorel Istrate, Secretar General FNFMCV, a vorbit despre performanța economică în sectorul feroviar.  

Aș face o remarcă, aceea că problema constantă pe care o avem este muncă. Numai că, deși în sectorul feroviar avem un corp profesional exclusiv dedicat pentru ceea ce fac, la un moment dat, moment depășit la noi din nefericire, orice ai face, factorul uman avut la dispoziție, nu mai poate înlocui deficiențele în plan tehnic, fie că vorbim de calitatea materialului sau de cea a infrastructurii feroviare.

România nu duce lipsă de documente programatice. Le-am văzut cu toții, fie că le-am făcut noi, fie că le-am transpus de la Comisia Europeană, au apărut discuții despre diverse programe... Nenorocirea e că noi nu ne ținem de ele! Nu ne ținem de ele! Asta dacă le începem cumva! Și acolo unde le începem avem înregistrate întârzieri masive din varii motive, fie că n-am avut finanțare corespunzătoare, fie că înregistrăm pe șantiere o lentoare, în derularea contractelor, de neimaginat.

Coridorul 4, care tranzitează România și s-a obținut cu greu lucrul ăsta, pentru că inițial ocolea România, trebuia să fie gata la 31 decembrie 2014! Nu e gata nici acum!

Auzeam pe cineva că industria feroviară creează locuri de muncă. Aș putea să fiu în dezacord și să spun ca în ultimii 10 ani de zile, industria feroviară a produs șomaj, mult șomaj! Vreau să facem o comparație cu anul 1990. Atunci sectorul feroviar avea 220.000 de angajați, acum mai are 47.000.

Performanța economică în sectorul feroviar presupune investiții masive, astfel încât, odată cu creșterea nivelului calitativ al serviciilor prestate, să poți să speri la un portofoliu de clienți mai mare, la mai mulți bani și la o viață mai bună pentru toată lumea, pentru cetățeni, cărora ne adresăm cu serviciul acesta, dar și la o stare socială mai bună pentru angajații feroviari.

Prin urmare, oricât de mult am încerca noi să ne referim doar la constanta care se numește muncă, subfinanțarea a jucat un rol determinant în evoluția sistemului feroviar și e o consecință a situației din clipa de față", a declarat Viorel Istrate, Secretar General FNFMCV

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Lingouri de aur / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
Sebastian Burduja. Foto: Crisan Andreescu
Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia
Copil
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik

Grupul MOL a semnat o înţelegere cu Kazmunaygas

Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...

Trenul nou a rămas în gară
Industrie. Foto: Pexels.com

pixel