Virusul SARS-CoV-2. Cercetătorii GREȘESC: Nu caută unde trebuie
Virusul au superputeri ascunse. Trebuie găsite!
Majoritatea covârșitoare a cercetătorilor s-au focalizat pe mutațiile din interiorul proteinei Spike. O gravă eroare, este concluzia unui nou studiu ce pune în evidență faptul că alte mutații, aproape ignorate, ascund riscuri neluate în seamnă, scrie publicația Science et Avenir.

Mutațiile, aceste adevărate ascunzători! Ele pot infecta mult mai multă lume, se reproduc mult mai rapid, pot chiar evita anticorpii... Și totuși, lista superputerilor lor este încă departe de finalizare! Cel puțin așa susțin autoriii unui foarte recent studiu elaborat de Universitatea din California San Francisco (UCSF) și University College London (UCL).

Oamenii de știință sugerează că avantajele evolutive ale virusului asigurate de mutațiile faimoasei proteine Spike sunt cu siguranță potențate de puterile ascunse și, implicit, nestudiate, ale mutațiilor din alte proteine ale virusului. Un subterfugiu ieșit în evidență la varianta Alpha (detectată în Marea Britanie), care reușește, se pare, să se pitească în imunitatea noastră innăscută, facilitând infectaarea.

”Lumea științifică este obsedată de proteina Spike, importantă pentru a pătrunde în celulele umane, dar, odată ajunsă acolo, ce se întâmplă? Nu am aruncat o privire, fiind exemplul perfect de miopie de care dă, uneori, dovadă, lumea științifică”, spune Nevan Krogan, expert în genetică la UCSF și autor al studiului. În opinia lui, proteina Spike a captat toată atenția, pentru că anticorpii pe ea trebuie să o recunoască.