Volkswagen, Renault și Stellantis, soluţie greu de imaginat pentru a rezista presiunii companiilor din China şi a Tesla

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com
Europa este obligată să-şi restructureze industria auto, sub puternica presiune internaţională. 

Volkswagen, Renault și Stellantis explorează o idee neașteptată: colaborarea cu competitorii pentru a produce vehicule electrice (EV) mai accesibile și pentru a contracara amenințările existențiale, conform informațiilor de la Bloomberg.

Având în vedere că rivalii din China și Tesla Inc pun în evidență slăbiciunile competitive ale celor mai mari producători auto europeni, devine evident că este necesar să se acționeze rapid, iar menținerea status quo-ului este riscantă.

Carlos Tavares, CEO-ul Stellantis NV, compania rezultată în urma fuziunii dintre Fiat (Italia) și grupul PSA (Franța) în 2021, a remarcat recent că este vital ca firmele să fie pregătite să facă față competiției din China pentru a evita dificultățile viitoare.

Cu ritmul încet al adoptării EV, liderii din industria auto discută diverse inițiative, de la consolidarea resurselor de investiții la consolidarea afacerilor în Europa, pentru a putea concura mai eficient în viitor. Următoarele luni sunt cruciale în acest sens.

Proiecțiile indică că în 2024 vânzările de mașini complet electrice vor înregistra cea mai lentă creștere din 2019, conform datelor Bloomberg. Chiar și Tesla resimte această încetinire, pierzând aproximativ 150 de miliarde de dolari din capitalizarea sa bursieră, de peste două ori mai mult decât valoarea Volkswagen.

 

Turbulenţe majore

 

Industria auto se confruntă cu turbulențe generate de reducerea subvențiilor și creșterea frustrării consumatorilor, pe fondul politicii de mediu care își pune amprenta asupra buzunarelor. Alegerile din SUA și Europa ar putea intensifica lipsa de încredere în EV.

Începând cu 2025, în UE vor intra în vigoare reglementări mai stricte privind emisiile, obligând producătorii să vândă o proporție mai mare de mașini electrice, sub sancțiunea amenzilor. Volkswagen AG ar putea fi amendată cu peste două miliarde de euro (2,2 miliarde de dolari) dacă nu își intensifică eforturile pentru reducerea emisiilor din flotele sale.

Pe măsură ce presiunile asupra producătorilor europeni cresc pentru a vinde mai multe EV, producătorii chinezi susținuți de stat intră pe piață cu modele adesea mai bune și mai ieftine, cum ar fi marca Dolphin de la BYD Co, care costă cu aproximativ 7.000 de euro mai puțin decât VW ID.3.

Dacă producătorii auto europeni nu dezvoltă un Plan B, există riscul subminării unei industrii care angajează aproximativ 13 milioane de persoane și contribuie cu aproximativ 7% la economia UE.

Luca de Meo, CEO-ul Renault, susține o alianță similară cu cea care a condus la crearea Airbus, concurentul european al Boeing în industria aviației. Un "Airbus al industriei auto" ar ajuta la distribuirea costurilor imense pentru producerea de vehicule electrice ieftine, conform șefului Renault.

Interesul pentru împărțirea costurilor a crescut la finalul anului trecut, când Renault a prezentat un concept pentru o mașină electrică de oraș la un preț sub 20.000 de euro, jumătate din prețul VW ID.3.

 

Ce a anunţat şeful Stellantis

 

Carlos Tavares, CEO-ul Stellantis, discută deschis despre interesul pentru fuziuni și achiziții (M&A), în timp ce alții sunt mai orientați spre colaborări mai ușoare.

Luca de Meo a respins speculațiile privind o fuziune majoră, declarând pentru Bloomberg că agilitatea este mai importantă decât dimensiunea. El a confirmat că Renault discută despre o platformă electrică comună cu rivalii săi din toate părțile.

"Suntem foarte deschiși la acest tip de investiții, deoarece este foarte dificil să faci profit cu mașini mici, și încercăm să găsim modalități", a adăugat șeful Renault.

O alianță semnificativă în Europa ar putea avea repercusiuni și în SUA, unde General Motors (GM) și Ford Motor își reduc și ele investițiile în EV și au indicat că sunt deschise la parteneriate cu alte companii auto.

VW, Stellantis și Renault lucrează independent la modele care costă 25.000 de euro sau mai puțin, în timp ce Mercedes și BMW intenționează să lanseze până la mijlocul deceniului mai multe modele noi EV cu tehnologie îmbunătățită.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ilie Bolojan în Parlament / Foto: George Călin / Inquam Photos

Moţiunea de cenzură, respinsă de Parlament

Prima moţiune de cenzură cu care s-a confruntat Guvernul...

ANRE
Curs valutar BNR
Nicușor Dan

Nicușor Dan: Fără creșterea TVA, o afirmație corectă!

Creșterea Taxei pe Valoare Adăugată (TVA) are...

La benzinărie / FOTO: Freepik
ROBOR scade, o veste bună
Guvenul vrea mai mulți bani

Se taie scutirile! Guvernul bagă la plată copiii și bolnavii

Guvernul pregătește eliminarea unor scutiri și deduceri...

Criză de apă în Marea Britanie / Foto: Freepik
Banca Națională a României
BVB
Cresc accizele
E.ON Drive Infrastructure
Caniculă / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Judecătorii Curții Constituționale / Foto: Arhivă
Bitcoin

Prețul Bitcoin la maxim istoric: 121.200 USD în Singapore

Bitcoin a depășit luni, pentru prima dată, pragul de...

Elma Saiz, ministrul Incluziunii, Securităţii Sociale şi Migraţiei
Canicula și instabilitatea atmosferică ne dau de furcă
Beijing
Ursula van der Leyen și Donald Trump / Foto: Casa Albă

UE vrea soluții negociate în relația comercială cu SUA

Bruxelles-ul prelungește suspendarea contramăsurilor...

Bursa de la București
Parlamentul European din Bruxelles
Foto: Pexels.com
Elon Musk / Foto: Casa Albă / Flickr
Steagul Bulgariei
Bani. Freepik.com
Parlamentul de la Budapesta

pixel