Volkswagen, Renault și Stellantis, soluţie greu de imaginat pentru a rezista presiunii companiilor din China şi a Tesla
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com
Europa este obligată să-şi restructureze industria auto, sub puternica presiune internaţională. 

Volkswagen, Renault și Stellantis explorează o idee neașteptată: colaborarea cu competitorii pentru a produce vehicule electrice (EV) mai accesibile și pentru a contracara amenințările existențiale, conform informațiilor de la Bloomberg.

Având în vedere că rivalii din China și Tesla Inc pun în evidență slăbiciunile competitive ale celor mai mari producători auto europeni, devine evident că este necesar să se acționeze rapid, iar menținerea status quo-ului este riscantă.

Carlos Tavares, CEO-ul Stellantis NV, compania rezultată în urma fuziunii dintre Fiat (Italia) și grupul PSA (Franța) în 2021, a remarcat recent că este vital ca firmele să fie pregătite să facă față competiției din China pentru a evita dificultățile viitoare.

Cu ritmul încet al adoptării EV, liderii din industria auto discută diverse inițiative, de la consolidarea resurselor de investiții la consolidarea afacerilor în Europa, pentru a putea concura mai eficient în viitor. Următoarele luni sunt cruciale în acest sens.

Proiecțiile indică că în 2024 vânzările de mașini complet electrice vor înregistra cea mai lentă creștere din 2019, conform datelor Bloomberg. Chiar și Tesla resimte această încetinire, pierzând aproximativ 150 de miliarde de dolari din capitalizarea sa bursieră, de peste două ori mai mult decât valoarea Volkswagen.

 

Turbulenţe majore

 

Industria auto se confruntă cu turbulențe generate de reducerea subvențiilor și creșterea frustrării consumatorilor, pe fondul politicii de mediu care își pune amprenta asupra buzunarelor. Alegerile din SUA și Europa ar putea intensifica lipsa de încredere în EV.

Începând cu 2025, în UE vor intra în vigoare reglementări mai stricte privind emisiile, obligând producătorii să vândă o proporție mai mare de mașini electrice, sub sancțiunea amenzilor. Volkswagen AG ar putea fi amendată cu peste două miliarde de euro (2,2 miliarde de dolari) dacă nu își intensifică eforturile pentru reducerea emisiilor din flotele sale.

Pe măsură ce presiunile asupra producătorilor europeni cresc pentru a vinde mai multe EV, producătorii chinezi susținuți de stat intră pe piață cu modele adesea mai bune și mai ieftine, cum ar fi marca Dolphin de la BYD Co, care costă cu aproximativ 7.000 de euro mai puțin decât VW ID.3.

Dacă producătorii auto europeni nu dezvoltă un Plan B, există riscul subminării unei industrii care angajează aproximativ 13 milioane de persoane și contribuie cu aproximativ 7% la economia UE.

Luca de Meo, CEO-ul Renault, susține o alianță similară cu cea care a condus la crearea Airbus, concurentul european al Boeing în industria aviației. Un "Airbus al industriei auto" ar ajuta la distribuirea costurilor imense pentru producerea de vehicule electrice ieftine, conform șefului Renault.

Interesul pentru împărțirea costurilor a crescut la finalul anului trecut, când Renault a prezentat un concept pentru o mașină electrică de oraș la un preț sub 20.000 de euro, jumătate din prețul VW ID.3.

 

Ce a anunţat şeful Stellantis

 

Carlos Tavares, CEO-ul Stellantis, discută deschis despre interesul pentru fuziuni și achiziții (M&A), în timp ce alții sunt mai orientați spre colaborări mai ușoare.

Luca de Meo a respins speculațiile privind o fuziune majoră, declarând pentru Bloomberg că agilitatea este mai importantă decât dimensiunea. El a confirmat că Renault discută despre o platformă electrică comună cu rivalii săi din toate părțile.

"Suntem foarte deschiși la acest tip de investiții, deoarece este foarte dificil să faci profit cu mașini mici, și încercăm să găsim modalități", a adăugat șeful Renault.

O alianță semnificativă în Europa ar putea avea repercusiuni și în SUA, unde General Motors (GM) și Ford Motor își reduc și ele investițiile în EV și au indicat că sunt deschise la parteneriate cu alte companii auto.

VW, Stellantis și Renault lucrează independent la modele care costă 25.000 de euro sau mai puțin, în timp ce Mercedes și BMW intenționează să lanseze până la mijlocul deceniului mai multe modele noi EV cu tehnologie îmbunătățită.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

Cât cheltuie românii pentru masa de Paşte (Studiu)

În fiecare an, apropierea perioadei festive aduce cu...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel