Volkswagen are planuri mari până în 2025. Ce se întâmplă cu vehiculele electrice

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Un plan de economii fără precedent
Un plan de economii fără precedent
Grupul auto german Volkswagen AG a anunţat vineri accelerarea planurilor privind producţia şi vânzarea vehiculelor electrice, transmit MarketWatch, DPA şi Reuters.

Actuala ţintă a brandului Volkswagen este să producă un milion de maşini electrice până la finalul lui 2023, cu doi ani mai devreme decât era obiectivul iniţial. Până în 2025, de pe noua linie ID dedicată exclusiv vehiculelor electrice urmau să iasă 1,5 milioane de unităţi.

Volkswagen, amendă record în Australia, în scandalul emisiilor

Producţia modelului ID.3 a început în noiembrie la fabrica din Zwickau, la sud de Leipzig. Este primul model al Volkswagen exclusiv electric ce va fi fabricat pe scară mare, la un preţ de aproximativ 30.000 de euro în Germania. Modelul ID.3 va fi disponibil în Europa de la mijlocul lui 2020. Până acum au fost rezervate aproximativ 35.000 de maşini de către clienţii internaţionali, susţin oficialii VW.

Volkswagen vrea să devină lider global pe segmentul vehiculelor electrice, dar se confruntă cu concurenţa altor producători auto, cum ar fi grupul american Tesla.

Luna trecută, Volkswagen a anunţat că în următorii cinci ani va investi 60 de miliarde de euro, cu 16 miliarde de euro mai mult decât estima anul trecut, pentru a dezvolta automobile electrice şi hibride.

Din suma totală, partea alocată investiţiilor în gama de automobile complet electrice este de 33 de miliarde euro, adică 40% din investiţiile grupului, în creştere faţă de 30% cât a anunţat anul trecut.

Pentru a respecta cele mai stricte norme europene privind emisiile de CO2, Volkswagen intenţionează să lanseze pe piaţă 75 de modele de automobile complet electrice şi aproximativ 60 de modele de vehicule electrice. Până în anul 2029, grupul Volkswagen vrea să vândă 26 milioane de vehicule electrice la nivel mondial, dintre care 20 de milioane vor utiliza platforma electrică MEB. Acestora li se vor adăuga aproape şase milioane de autovehicule hibride, a precizat grupul german.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Calcule și verificări / FOTO: Freepik
Tanczos Barna
Foto: Freepik.com

Bursa de la București încheie săptămâna într-o notă pozitivă

Au fost înregistrate și creșteri importante. 

Japonia / FOTO: Freepik

Japonia, un test pentru acordurile tarifare ale lui Trump

Când principalul negociator comercial al Japoniei s-a...

Donald Trump
La Expoziția universală/FOTO: Pagina oficială de Facebook a Expoziției
Cupru
Blocuri de locuințe / FOTO: Freepik
Oameni de afaceri / FOTO: Freepik

Investitorii bărbați, mai puțin performanți decât femeile?

Care este concluzia unui studiu realizat pe această temă...

Banca Rusiei / FOTO: Wikipedia
Rachetă / FOTO: Flickr.com
Un motostivuitor transportă o mașină veche / Foto: Arhivă
Sediul Damen din Rotterdam, Olanda
Rompetrol
Tabletă / FOTO: Freepik

După OpenAI și Perplexity, Yahoo este gata să cumpere Chrome

În cadrul procesului antitrust împotriva Google, Yahoo...

Insolvență / FOTO: Freepik
Cătălin Leonte, director general FNGCIMM
BNR
Târg imobiliar
Comerțul en-gros a scăzut / Foto: Freepik
Bursa de la Frankfurt
Ministrul Comerțului din Coreea de Sud, Ahn Duk-geun (centru), alături de Yoji Muto din Japonia (stânga) și Wang Wentao din China (dreapta), la Seul.
Persoană cu handicap / Foto: Freepik
Bună dimineața!
Bursa de la București / FOTO: Facebook
Prof. Mircea Coșea
Papa Fancisc
OMV Petrom / Foto: Oana Pavelescu

pixel