Volkswagen face pensionări forțate

Autor: Ciprian Dumitrache
Data actualizării:
Data publicării:
Potrivit altor surse, citate de ziarul Handelsblatt, compania va reduce chiar și mai mult posturi, fiind avansată cifra de 5.000 de locuri de muncă care vor fi tăiate.
Potrivit altor surse, citate de ziarul Handelsblatt, compania va reduce chiar și mai mult posturi, fiind avansată cifra de 5.000 de locuri de muncă care vor fi tăiate.
Volkswagen intenționează să taie aproximativ 4.000 de locuri de muncă în fabricile sale din Germania, oferind angajaților mai în vârstă varianta pensionării anticipate sau parțiale, într-o mișcare ce ar putea costa câteva sute de milioane de euro, au declarat duminică surse ale companiei.

Volkwagen a declarat într-un comunicat că, împreună cu reprezentanții salariaților, a convenit un plan pentru a demara procesul de pensionare parțială a celor născuți în 1964, oferind în același timp varianta pensionării anticipate pentru cei născuți între1956 și 1960.

Volkswagen a declarat că se așteapta ca circa 900 de muncitori să opteze pentru pensionare anticipată, în timp ce un număr de câteva mii ar alege pensionarea parțială, fără a oferi o cifră exactă.

Două surse din cadrul companiei au declarat pentru Reuters că vor fi tăiate 3.000-4.000 de locuri de muncă în urma programului care urmează să fie implementat la cele șase fabrici germane ale grupului VW, care are în prezent aproximativ 120.000 de salariați.

Citește și: BMW lansează cinci modele complet electrice

Potrivit altor surse, citate de ziarul Handelsblatt, compania va reduce chiar și mai mult posturi, fiind avansată cifra de 5.000 de locuri de muncă care vor fi tăiate.

Volkswagen a refuzat să comenteze pe marginea costurilor, însă o sursă a estimat-o la aproape 500 de milioane de euro (598 milioane de dolari).

Producătorul auto încearcă să devină mai mult o companie din ce în ce mai automatizată, după modelul Tesla, Volkswagen majorând bugetul pentru instruirea angajaților cu 40 de milioane, la 200 de milioane de euro.

De asemenea, angajările sunt înghețate, singurele zone unde se mai aduce personal fiind doar în domenii precum mașinile electrice, digitalizarea și dezvoltarea bateriei.

În ianuarie, grupul Volkswagen a declarat că va reduce costurile generale cu 5% și costurile de achiziție cu 7% în următorii doi ani.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Modificarea PNRR

România are un PNRR revizuit. Veștile sunt bune

România își menține accesul la întreaga finanțare...

Ședință de guvern

Proiecte de lege importante pe masa de lucru a Guvernului

Guvernul României va analiza, în ședința programată...

Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik

Cum a pierdut România 7.000 MW în zece ani

România are cel mai mare cost al energiei în raport cu...

Pista velo de pe Calea Victoriei din București / Foto: Oana Pavelescu
Atlas, noul browser lansat de OpenIA / Foto: DCBusiness
Banca de Investiții și Dezvoltare
Bloc din Ucraina / Foto: Cancelaria președintelui Volodimir Zelensky
Robert Fico
Stradă din România / Foto: Unsplash
Economie. Foto: Freepik.com
Curs valutar. Sursa: Freepik.com
Heineken
Hidroelectrica
Freepik.com
foto: Freepik.com
Bani
Uniunea Europeana
Pexels.com
Bani. Foto: Freepik.com
Gabriel Biriș
A venit poștașul / FOTO: Pagina de Facebook a Poștei Române
Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Alexandru Nazare / Foto: gov.ro
Aur și argint
O femeie alimentează mașina la o benzinărie / Foto: Freepik
Pe peron
Diamantul bicolor / Foto: GIA

pixel