Volkswagen, imposibil de detronat din poziția de lider mondial

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Rămâne în frunte, în pofida tuturor scandalurilor
Rămâne în frunte, în pofida tuturor scandalurilor
Constructorul auto japonez Toyota Motor Corporation a anunţat miercuri că anul trecut a vândut 10,59 milioane de vehicule la nivel mondial, mai puţin decât cele 10,83 milioane vehicule livrate de rivalul german Volkswagen, transmite Bloomberg.

Separat, constructorul japonez Nissan Motor Company a informat că vânzările sale globale s-au cifrat anul trecut la 5,65 milioane vehicule, în timp ce partenerul francez Renault SA a comercializat 3,9 milioane vehicule la nivel global iar un alt producător auto japonez, Mitsubishi Motors Corporation, controlat în proporţie de 34% de Nissan, a vândut 1,2 milioane vehicule. Conform acestor cifre, alianţa a vândut 10,75 milioane vehicule, însă acest număr nu a fost confirmat încă în mod oficial.

Competiție acerbă

Toate aceste cifre publicate miercuri scot în evidenţă o competiţie acerbă în rândul constructorilor auto. Grupul auto american General Motors Co. a fost cel mai mare constructor auto mondial timp de şapte decenii, după care în 2008 a cedat acest titlu în favoarea Toyota. Grupul german Volkswagen a preluat poziţia de lider mondial de la Toyota în 2016 pe care a păstra-o pentru al treilea an consecutiv, graţie poziţiei sale de top pe piaţa din China, cea mai mare din lume. În prezent, însă, piaţa auto din China trece printr-o perioadă dificilă, înregistrând prima contracţie anuală din ultimele trei decenii, situaţi dificilă urmând să se prelungească şi în 2019.

Pregătiri intense

Volkswgen mizează pe modele noi precum T-Cross crossover, Seat Tarraco şi noul Audi Q3 pentru a susţine cererea. De asemenea, marca premium Audi va lansa în acest an primul său model complet electric, E-Tron, pe o piaţă care până acum a fost dominată de constructorul american Tesla Inc.

La rândul său, Toyota va lansa o nouă versiune a celui mai bine vândut model al său, Corolla, pentru a-şi creşte cota pe piaţa din China şi va pune presiuni pe Volkswagen pe alte pieţe. Compania japoneză şi-a întinerit modelul hibrid Prius şi continuă strategia de lansare de vehicule electrice.

Citește și Forumul de la Davos și-a ales mașina oficială. Costă 80.000 de euro

În schimb, alianţa Renault-Nissan- Mitsubishi este afectată de arestarea în luna noiembrie în Japonia a preşedintelui director general Carlos Ghosn, care timp de două decenii a condus Nissan. În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

freepik.com
La benzinărie / FOTO: Freepik
Cosmin Marinescu
Freepik.com
Freepik.com
Contabilă la calculator / Foto: Freepik
Inundații / Foto: IGSU
Donald Trump
Freepik.com
Freepik.com
BVB / FOTO: Pagina de Facebook a BVB

BVB a deschis pe verde şedinţa de tranzacţionare de vineri

Bursa de la Bucureşti a deschis cu creşteri pe...

ROBOR scade, o veste bună

BNR, veste bună pentru românii care au credite bancare

Indicele ROBOR la trei luni a coborât joi la 6,65% pe an.

Freepik.com
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF)
Hidroelectrica
ANAF. Freepik.com
Donald Trump
Foto: Freepik.com
Foto: snppc.ro
Bani
freepik.com

pixel