Încetinirea pieței mașinilor electrice din Europa începe să-și pună amprenta asupra ocupării forței de muncă. După decizia Volkswagen de săptămâna trecută de a nu reînnoi o mie de contracte pe durată determinată în Zwickau (în Saxonia), Audi, o altă marcă a grupului german, a avertizat că demarează restructurarea fabricii sale din Forest, în suburbii Bruxelles-ului.
Producătorul german Audi a anunțat că are în vedere închiderea fabricii de mașini electrice din Bruxelles din cauza „scăderii globale” a cererii pentru aceste vehicule de ultimă generație. Producătorul, o subsidiară a Volkswagen, a indicat că intenționează o ”oprire anticipată a producției” pentru modelele de SUV Q8 e-tron asamblate în fabrica unde lucrează aproximativ 3.000 de angajați.
Conducerea discută „soluții pentru situl” de la Bruxelles, care „ar putea include și o încetare a activităților dacă nu se găsește nicio alternativă”, a adăugat producătorul. Audi a invocat „o scădere generală a comenzilor clienților pe segmentul de mașini electrice de lux” pentru a justifica decizia. După ce au investit masiv în vehicule electrice în ultimii ani, producătorii auto au fost puternic afectați de încetinirea cererii din sector.
Va fi lansată o consultare
Volkswagen - ale cărei 10 mărci includ și Porsche, Seat și Skoda - a declarat că închiderea fabricii de la Bruxelles sau căutarea altor opțiuni pentru aceasta, precum și alte cheltuieli neprevăzute, ar avea un impact de 2.000 miliarde de euro (2,8 miliarde de dolari) în anul fiscal 2024. Gigantul auto și-a redus, în consecință, prognoza de randament operațional pentru acest an la 6,5-7,0%, de la 7,0-7,5% anterior.
Audi a menționat, de asemenea, „provocări structurale de lungă durată” la șantierul de la Bruxelles, inclusiv un aspect al fabricii greu de schimbat și costuri mari de logistică. „Va fi efectuată o consultare cu privire la următorii pași”, a spus Audi. „Anunțul intenției nu înseamnă că a fost luată o decizie”, a declarat Volker Germann, CEO Audi Bruxelles.
Reacția angajaților
Reprezentanții angajaților Audi „cere o perspectivă pe termen lung pentru fabrică și pentru colegii noștri de la Bruxelles”, a declarat Rita Beck, purtătoarea de cuvânt a comitetului Audi din cadrul comitetului european de întreprindere al Grupului VW. „Conducerea Audi trebuie să-și asume responsabilitatea pentru site”, a adăugat ea.
În primul trimestru al acestui an, Volkswagen a raportat o scădere de peste 20% a profiturilor din cauza scăderii livrărilor de modele mai scumpe, inclusiv Audi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Firmele mici care au intrat în...
Dobânzile interbancare ROBOR...
Banca Națională a României...
Calitatea transportului pe calea ferată a intrat în...
Grupul austriac OMV a anunţat,...
Vasile Marica va fi prezent la...
Bulgaria se pregăteşte să îşi...
Trump declanșează un nou val de...
Proiectul de lege privind unele...
România ar trebui să renunţe la...
BET continuă tendința...
O companie americană închide în...
Deficitul bugetar a ajuns la 1,7% din PIB, nivelul...
Dolarul s-a apreciat luni în...
Musk anunţă că lansează un...
Banca Națională a României a...
Liberalizarea prețului la...
Guvernul României ia măsurile...
Guvernul lansează aplicația...
Dobânzile pe piața interbancară...
AUR depășește 40% în intenția...
Arabia Saudită majorează prețurile la țiței pentru toate...