Volkswagen și producția de baterii: Obiectivele pentru 2030, încă sub semnul întrebării

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen ar putea să îşi revizuiască planurile referitoare la construcţia de uzine de baterii.

Obiectivul Volkswagen, de a produce celule de baterii cu o capacitate totală de 200 gigawaţi oră pe an în 2030, "nu este bătut în cuie", iar constructorul auto va monitoriza modul în care evoluează piaţa automobilelor electrice, a declarat directorul diviziei de baterii de la Volkswagen pentru cotidianul german Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS), informează Reuters.

"Obiectivul nostru este unul realist, dar nu este bătut în cuie. Uzinele pentru producţia de celule de baterii nu sunt un scop în sine. Extinderea acestor uzine va depinde de modul în care evoluează piaţa automobilelor electrice", a declarat Thomas Schmall, potrivit unor fragmente publicate în avans dintr-un interviu ce ar urma să apară duminică în cotidian.

În anul 2021, Volkswagen anunţa că vrea să poată produce celule de baterii cu o capacitate totală de 240 gigawaţi oră pe an în 2030, dintre care capacităţi de 200 de gigawaţi oră urmau să fie construite de divizia sa de baterii, PowerCo. Planurile Volkswagen pe termen lung prevedeau construcţia a şase fabrici de celule de baterii pentru vehicule electrice în Europa până la finele acestui deceniu.

Însă, între timp, Thomas Schmall a revizuit de mai multe ori acest obiectiv, lăsând în aer răspunsul la întrebarea dacă grupul german va construi noi fabrici de baterii, inclusiv una pe care intenţiona să o ridice în Europa de Est, sau să extindă actualele uzine.

Cele trei uzine de baterii anunţate deja de PowerCo, la Valencia (Spania), Ontario (Canada) şi Salzgitter (Germania) au o capacitate combinată de până la 170 de gigawaţi oră pe an.

Uzinele din Spania şi Canada ar putea fi extinse şi rămâne de văzut dacă grupul german va face acest lucru, a mai spus Schmall, în interviul acordat FAS, fără a oferi detalii cu privire la data la care ar putea fi luată o decizie cu privire la acest subiect. 

 

Profitul trimestrial al Volkswagen a fost mai redus, în urma costurilor de restructurare

 

Volkswagen AG, cel mai mare producător auto european, a raportat joi un profit trimestrial mai redus, dar peste estimările analiştilor, pe fondul dificultăţilor cu care s-au confruntat unele dintre principalele sale mărci, transmite DPA.

Profitul operaţional a scăzut cu 2,4% în trimestrul doi din 2024, la 5,46 miliarde de euro, în timp ce analiştii se aşteptau la un declin mai accentuat. Veniturile au crescut cu 4,1%, la 83,3 miliarde de euro, datorită performanţei solide a diviziei de servicii financiare, în pofida vânzărilor mai reduse în perioada aprilie-iunie 2024. Totuşi, profitul a înregistrat un recul de 4,2%, la 3,63 miliarde de euro.

Grupul german s-a confruntat cu scăderi la principalele sale mărci profitabile, Porsche şi Audi. De asemenea, rezultatele au fost afectate de costurile cu concedierile la divizia de automobile VW. Cheltuieli speciale de aproximativ 1,7 miliarde de euro în urma posibilei închideri a fabricii Audi din Bruxelles ar urma să fie incluse în rezultatele din trimestrul trei.

În primul semestru din 2024, vânzările de vehicule au scăzut cu 2%, la 4,3 milioane, comparativ cu perioada similară din 2023. Creşterea din America de Nord şi America de Sud aproape a compensat scăderile din alte regiuni, în special din China, a precizat VW.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Gaze / Foto: Freepik
Euro și lei / Foto: Oana Pavelescu
Dolari / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com
ROBOR

Evoluție încurajatoare: Indicele ROBOR continuă să scadă

La începutul anului, acest indice era cotat la 6,21%,...

foto: pexels.com
Producția globală de cipuri face față cu greu cererii uriașe pentru inteligența artificiala

Glovo anunţă domeniul în care România e pe locul doi în lume

La finalul acestui an, Glovo prezintă o analiză a...

ANAF / Foto: Oana Pavelescu
Sistemul Starlink
Parteneriat

De ce Renault s-a aliat cu STMicroelectronics

Această inițiativă poate consolida poziția celor două...

Cheia de la casa mult dorită / FOTO: Freepik
Sanofi

Sanofi, investiție de un miliard de euro în China

O etapă strategică în strategia de investiții a...

euro vs dolar. Foto: pexels.com

Criza din Franța face ravagii: Euro s-a prăbușit

Moneda euro a înregistrat o scădere semnificativă față...

Faliment / FOTO: Freepik
Metale rare / FOTO: Wikipedia
Centru de date / FOTO: Freepik
e-Factura
Cargill / FOTO: Wikipedia

Cargill anunţă că va concedia 8.000 de angajați

Decizia vine pe fondul unei scăderi considerabile a...

Știrile dimineții
Cipuri / sursa foto: Freepik.com

SUA, a treia lovitură pentru industria cipurilor din China

Statele Unite lansează o nouă ofensivă împotriva...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik
iPhone
foto: pexels.com
Tinere / FOTO: Freepik
TikTok, luat la puricat de Comisia Europeană / Ilustrație: DCBusiness
Bani
Instalație de gaze

pixel