Schema de Energie: S-a publicat versiunea finală a Ghidului solicitantului de ajutor
Valoarea sprijinului acordat...
Volkswagen, liderul european din industria auto, a anunțat un plan ambițios de economii care prevede eliminarea a 35.000 de locuri de muncă în Germania până la sfârșitul deceniului. Decizia a venit după mai mult de 70 de ore de negocieri intense cu sindicatul IG Metall și reprezentanții comitetului de întreprindere.
Aceste măsuri vor reduce capacitatea fabricilor germane ale grupului cu peste 700.000 de vehicule. În același timp, angajații rămași vor beneficia de o garanție a locurilor de muncă până în 2030, conform acordului anunțat vineri seară.
O criză majoră pentru sectorul auto german
În decurs de șase ani, reducerea reprezintă aproximativ 10% din totalul angajaților Volkswagen din Germania, unde compania are aproximativ 300.000 de salariați în toate mărcile. Totuși, spre deosebire de temerile sindicatelor, Volkswagen nu va închide nicio fabrică până în 2030.
Acest plan reprezintă cea mai amplă măsură socială din istoria grupului fondat în 1937. Numeroși directori au încercat în trecut să implementeze reduceri similare, dar au eșuat din cauza opoziției sindicale.
Criza nu afectează doar Volkswagen. Alte companii importante, precum Bosch și Ford Europe, au anunțat recent mii de concedieri. La nivel european, industria auto se confruntă cu provocări majore, inclusiv supracapacitatea de producție, tranziția lentă la vehiculele electrice și concurența din partea producătorilor chinezi de automobile low-cost.
Reduceri de costuri de peste 4 miliarde de euro pe an
Volkswagen estimează că măsurile anunțate vor reduce costurile de producție și de forță de muncă cu peste 4 miliarde de euro anual. În combinație cu alte economii anunțate anterior, grupul își propune să realizeze economii totale de peste 15 miliarde de euro anual pe termen mediu.
„Prin aceste măsuri, compania și-a stabilit direcția pentru viitor, în ceea ce privește costurile, capacitățile și structurile,” a declarat Oliver Blume, președintele consiliului de administrație al Volkswagen.
Fabrici cu viitor incert
Sindicatul IG Metall a semnalat că viitorul unor fabrici este incert. Uzina din Osnabrück, cu aproximativ 3.000 de angajați, ar putea fi vândută unui producător de armament după 2027, conform unor surse citate de presa germană. De asemenea, fabrica de sticlă de la Dresda, care produce doar 6.000 de vehicule anual, își va opri activitatea de producție auto după 2026.
În cadrul reorganizării, producția modelului electric ID.3 va fi mutată de la uzina Zwickau la Wolfsburg, ceea ce marchează o schimbare majoră pentru ambele locații.
Concesii în negocieri
Pentru a evita concedierile directe, sindicatul a acceptat să renunțe la creșterile salariale de 5% planificate pentru următorii doi ani. De asemenea, orele de lucru pentru angajații recrutați înainte de 2005 vor fi uniformizate la 35 de ore pe săptămână, iar primele pentru manageri vor fi reduse.
Aceste măsuri evidențiază presiunile imense asupra sectorului auto din Germania, care încearcă să se adapteze la noile condiții economice și tehnologice. În ciuda dificultăților, Volkswagen încearcă să își păstreze poziția de lider global, reducând costurile și optimizând operațiunile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Valoarea sprijinului acordat...
Surprinzători cine sunt cei mai mari cumpărători.
Număr record de donatori-investitori.
Actul normativ a fost promulgat...
Întreprinderea vizată numără...
Negocieri intense pentru un plan de economii fără...
Pe ultima sută de metri!
Dumitru Nancu, directorul...
Miliardarul american Frank McCourt intenționează o...
În multe magazine acest produs...
Grupaj de știri.
Vicepreședintele Administrației...
Cred că de la Bucureşti sau Budapesta nu putem evalua cu...
Creșterea rapidă din ultimele trimestre pune presiune...
În ultimul an, prețul boabelor de cacao a crescut...
Banca Națională a României a...
Decizia vine în urma...
Președintele ales și-a transmis mesajul printr-o postare...
Agenţia Fitch a revizuit...
Totul devine prea scump pentru această țară europeană.
CEC Bank a listat vineri pe...
Dezamăgirea investitorilor a fost foarte mare.
Președintele Klaus Iohannis a promulgat, vineri, o lege...
O criză „foarte, foarte...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB)...
Măsură esențială pentru reconfigurarea pieței energetice...
O reformă esențială, dar care...
Gazprom anunță că livrează gaze...